Twierdza (gra)

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 23:55, 11 maj 2012 autorstwa Terrapodian (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Andrzej19. Ofiarą rewertu jest 83.25.26.97.)

Twierdza – gra strategiczna stworzona przez FireFly Studios. Wbrew pozorom, nie występują tu czary...

Przeciwnicy

Twierdza Deluxe

  • Szczur – ot, taki szczurek. Cieszy się, gdy nasyła na Twoją armię swoją, o 10 razy mniejszą.
  • Wąż – najlepszy przyjaciel Szczura. Wspiera go psychicznie podczas depresji. Jego wojsko lubi piwo...
  • Wieprz – spasiony pseudokibic, o czym świadczy jego zamiłowanie do pałkarzy.
  • Wilk – psychopata. Na całym terenie wokół zamku buduje szubienice... Ale lud i tak go lubi.

Twierdza Krzyżowiec (dodatek)

W dodatku Crusader (o dziwo jak na tamte czasy samodzielnym) doszło paru ciekawych lordów:

  • Kalif – taki niby gościu w szatach jak Prince of Persia, ale podpalacz z niego taki, że umie nawet podpalić wodę.
  • Sułtan – gościu tak cię zagada (Allah mu pomoże), że nawet nie zauważysz paru szablistów pod zamkiem.
  • Saladyn – wszyscy ludzie Saladyna umieją piec chleb, więc nie dziwota, że jak go poprosisz o jakieś jadło, to nawet połowa połowy *1000 nie zmieści się w twoim tysiącu magazynów.
  • Lwie Serce – jedyny chrześcijański (nareszcie) lord. Jest takim kozakiem, że nawet armia rycerzy pro ginie od jego jednego włócznika.
  • Szeryf z Notthingam – jeden z niewielu lordów, który używa mieszanki jednostek (Arabów i chrześcijan). Prezentuje się jako Anglik z Notthingam, ale kto tam go wie...
  • Opat – Używa jedynie samych mnichów(jeżeli tworzy łuki itp... to ich i tak nie używa). Kiedy cię oblęża to myśli, że 50 mnichów zniszczy mur bez problemu (mimo, że na nim są łuczniczy i kusznicy) i wydaje mu się, że kilkoma mnichami przejdzie przez rycerzy i zniszczy ci lorda jednym zamachem.
  • Nizar – wszędzie w swoim zamku ma ukrytych asasynów, zawsze buduje taką śmieszną groble i 2 wieże obserwacyjne.
  • Marszałek – emerytowany ZOMOwiec, tworzy samych konnych i łuczników.

Zasady

  • Lord potrafi zabić dziesięciu żołnierzy, którzy atakują go jednocześnie ze wszystkich stron.
  • W grze nie występują noce przez kilkaset lat pod rząd.
  • Ludzie mogą żyć wiecznie... No chyba, że ich zabijesz.
  • W młynie mogą pracować tylko dzieci.
  • Przez twoją fosę mogą chodzić twoi ludzie, za to wróg nie.
  • Piekarz mówi, że ma dziś dodatkową sztukę towaru, a w spichlerzu i tak pojawia się osiem bułeczek bochenków.
  • Matka, której zadaniem jest tylko wychowanie dziecka, mówi, że od tej pory będzie efektywniej pracować.
  • Do produkcji skórzanych pancerzy wykorzystuje się wyłącznie krowy.
  • Jednostki potrafią wnikać w drugie.
  • Studni nie używa się do czerpania wody w celu napicia się, tylko do gaszenia pożaru.
  • Budynki, które są zbudowane z kamienia, wymagają drewna do budowy.
  • Jeden kamień wystarcza do budowy dwudziestometrowego muru.
  • Żołnierz w skórzanym pancerzu zanim zginie musi oberwać przynajmniej 8 strzałami, za to niedźwiedź trzema.
  • Zakuty w zbroję rycerz przeżyje trafienie nawet 50-cioma strzałami z łuków.
  • Zwykły kmieć ze wsi zostaje rycerzem.
  • Najniższe możliwe podatki są troszeczkę za wysokie.
  • Kmiecie nie boją się powiedzieć krwawemu tyranowi prosto w twarz, że jest najokrutniejszy w królestwie.
  • W każdej misji żona Lorda inaczej się nazywa.
  • Praca Kopacza jest samobójcza, ale jak wchodzi pod ziemię, to mówi - "Znowu do tej ciemnicy".
  • Wrodzy łucznicy wypuszczą salwę strzał, żeby zabić kurę we wsi.
  • Wróg za pomocą 3 łuczników i 2 włóczników spodziewa się podbić zamek.
  • Żaden z wrogów nie wpadnie na pomysł, żeby wysłać przeciw Tobie całą swą armię zamiast pojedynczych grupek.
  • Żołnierze nie jedzą.
  • Możesz zrobić nawet 3000 żołnierzy, ale w następnej misji już nie możesz ich użyć, żeby pokonać wroga.
  • Wieprz stając się hersztem zwykłej zgrai rzezimieszków zyskał tytuł Diuka.
  • Wilk w średniowieczu porozumiewa się z Wężem/ Szczurem/Wieprzem jakby miał Skype'a z kamerką.
  • Choćbyś zakazał jedzenia i zabierał 100% każdego dochodu obywateli, to i tak nie grożą ci powstania.
  • Zamek może być wypełniony pijakami zataczającymi się wszędzie, ale lord nie widzi w tym problemu. Zwłaszcza, że toczy wojnę.
  • Ludziom żyje się źle pod wysokimi podatkami Wieprza, ale pod twoimi, jeszcze wyższymi są szczęśliwi.

Przedawkowanie

Jeśli przydarzy ci się jedna z tych sytuacji oznacza to, że za długo grałeś w twierdzę:

  • Budzisz się rano, nagle słyszysz „jesteśmy atakowani”, patrzysz przez okno, a tam 50 włóczników bije miejscowego drwala,
  • Dajesz koledzę hojną łapówkę, a on przestaje jeść.
  • Gdy posadzisz kwiatki w ogródku, ludzie ze wsi przestają chodzić do pracy i robią sobie wolne,
  • Fosa o głębokości pół metra jest barierą nie do przejścia, chyba że ją się zakopie,
  • Wieśniak przed dostaniem pracy musi ci się pokłonić i stanąć przy ognisku przed twoim domem,
  • Musisz karmić wszystkich we wsi,
  • Bierzesz podatki za samo przybycie do swojej wsi,
  • Po studiach inżynierskich zajmujesz się strzelaniem z katapulty, a także gotowaniem oleju i wylewaniem go na przechodniów,
  • Cały czas chodzisz po dachu swojego domu,
  • Wysyłasz posłańca do sklepu, by ten poprosił o 15 koszy jabłek.
  • Jak szef ochrzani cię, że się obijasz w robocie, mówisz – Nie nie! Tylko nie w dyby. Już wracam do pracy.