Blood Wars

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Bloodwars jest polską grą traktującą o wampirach. Możemy grac na jednym z siedmiu serwerów (potocznie zwanych R*, gdzie * to numer serwera) o orginalych i niepowtarzalnych nazwach: Necropolia I,II,III,IV i V, oraz Moria I i II.


Mechanika

Wszystko kręci się wokół klikania wypraw, ataków i czasami ekspedycji, uzyskiwania pkt. rozwoju poprzez w/w czynności, budowania "kwadratu" i zdobywaniu surowców do jego rozbudowy.

  • Wyprawy dzielą się na trzy kategorie: bliskie, dalekie i pielgrzymki w nieznane. Żeby było ciekawie, różnią się one od siebie trudnością reprezentowaną przez procenty. Procenty są odzwierciedleniem statystyk gracza. Za każdą udaną wyprawę otrzymujemy doświadczenie i krew oraz przedmiot. Czasami przedmioty mogą byc magiczne, ale o tym później. Aby urozmaicic rozgrywkę, każda wyprawa opisana jest na swój własny sposób, zależny od poziomu trudności wyprawy.
  • Ataki polegają na montowaniu zasadzki na innego wampira. Szansa na udany atak zależy od poziomu budynków oraz wpływów. Walczymy poprzez recytowanie potężnych zaklęc, które zadają określoną liczbę obrażeń.

Wyobraźmy sobie dwie postacie krzyczące do siebie: xxx atakuje bronią dobry demoniczny miecz odwagi, yyy zostaje zraniony za 100 pkt. życia.

  • Ekspedycje prawdopodobnie najeciekawszy element gry, razem z ziomkami z klanu chodzimy do lokacji, gdzie czychają na nas potwory pokroju Smoków (aż 4 rodzaje!), Hydr, Sfinksów czy Golemów. Za wygraną otrzymujemy może doświadczenia i złomowaty przedmiot.
  • Doświadczenie i pkt. rozwoju za każdy udany atak, wyprawę czy ekspedycję otrzymujemy doświadczenie. Doświadczenie automatycznie zamienia się w pkt. rozwoju służące do rozwoju postaci i kupowania przedmiotów. O ile na początku cena danej statystyki jest niska (kilkadziesiąt PR) to wraz z rozwojem postaci ceny owe rosną do niebotycznych (np. 130000)
  • Kwadrat jest tym czymś, gdzie nasz bohater mieszka. Na kwadracie można wznościc wiele budnyków, między innymi burdel, katedrę czy rzeźnię. Każdy budynek daje nam jakiś bonus, np. +10 ludzi/h lub pkt. życia w ataku +546. Kwadrat można posiadac tylko jeden. Miasto w którym one się znajdują, dzieli się na pięc stref, różniących się od siebie rodzajami budynków, ilością expa otrzymywanego za atak/wyprawę czy możliwością znalezienia wypasionego przedmiotu.
  • Statystyki charakteryzują bohatera. Jest ich aż dziewięc: siła, zwinnośc, odpornośc, wygląd, charyzma, wpływy, spostrzegawczośc, inteligencja i wiedza.
  • Przedmioty doszliśmy do najważniejszego punktu. Kim byłby nasz bohateiro, gdyby nie wypasiony sprzęt ? Każdy przedmiot (za wyjątkiem broni palnej) może posiadac właściwości magiczne opisane w prefixach lub sufixach. Przykładem może byc Kąsający Miecz Zwinności lub Zwinna Maczuga Inkwizytora. Dodatkowo występuje też jakośc przedmiotu (tym razem palna się liczy): zwykła, dobra, doskonała. Może też wystapic przedmiot legendarny (palna również ma prawo do legendarności), ale postac musi byc w II Akcie by go znaleźc lub założyc. Taki item jest często gówno warty, ale w połączeniu z dobrymi prefixami lub sufixami otrzymujemy bardzo przydatne zabawki. Przedmioty można dzielą się na kategorie: hełmy, zbroje, pierścienie, amulety, spodnie i broń, która może byc jedno lub dwuręczna. Wszystkie wampiry chorują na reumatyzm ze względu na brak butów.

Rasy i Gracze

Rasy są cztery, a właściwie pięc, tyle, że piątą rasą - potępiony, dostępna jest dopiero w Akcie II. Występuje podział na płec.