Silent Hunter V: Battle of the Atlantic

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Silent Hunter 5- gra firmy Ubijsoft której fabuła rozgrywa się w czasie Drugiej MMO FPS Światowej. W grze dowodzisz niemieckim rynną okrętem podwodnym (czytaj pralka uszczelniona silikonem). Masz za zadanie zatapiać statki i okręty (co za inwencja twórcza).


Fabuła

Błąd 404:strony nie znaleziono.


Metody zatapiania statków

W grze jest duża różnorodność sposobów na utopienie wszelakich okrętów (czytaj wanien). Oto kilka z nich:

  • W pozycji nawodnej:
    • taranem; średnio skuteczne; mało praktyczne na okrętach wojennych. Zazwyczaj po takiej próbie toniesz.
    • Na chama: każ oficerowi wachtowemu obsadzić działo, załoga będzie wiedziała co robić, chociaż zamiast strzelać z działa możesz równie dobrze rzucać w okręty kamieniami. Dodatkowo wyślij na przeciwnika 4 torpedy i na dobitkę go staranuj. Tracisz zapasy amunicji i uszkadzasz okręt ale skuteczne.
    • Rozważny sposób: najnudniejszy. Namierzenie celu peryskopem/lornetą UZO (Ónterwaser ziltopik czy jakoś tak), wprowadzenie namiarów do komputera i wysłanie żądanej ilości torped.
    • Działem przeciwlotniczym: dupa a nie sposób.
    • Działem 88mm: czytaj wyżej.

W zanurzeniu

Niestety, realistyczność jest w tym wypadku nie wielka, bo nie wiedzieć czemu 250m pod wodą nie można wyjść na pokład. Zejdziesz 10m niżej niż 250m i nie będzie co z okrętu zbierać, bo go zgniecie. Zanurzysz się nie tam gdzie trzeba- rozwalisz sobie okręt o dno. Zastanawiające jest równierz to, że po 2dniach pod wodą załoga się dusi.

Interakcja

W grze można obsługiwać kilka przedmiotów oraz marynarzy (bez skojarzeń proszę). Np można gapić się przez peryskop albo studiować mapę. Można równierz rozmawiać z niektórymi marynarzami, konkretniej oficerami. Można im poprawić morale, wydać rozkazy, ale niestety nie dowiesz się z rozmowy z nimi dlaczego na większości suwaków jest napis YKKK (no nie mów że Ci się to w oczy nie rzuciło).

Wnętrze U-Boota

Mało ciekawe. Przypomina bęben pralki.

Rodzaje okrętów i jednostek w grze

Prawidłową klasyfikacją jest: okręty podwodne i do zatopienia, ale tam występuje inna:

  • handlowce czyli:
    • transportowce
    • transatlantyki
    • łódka rybacka Maćka z Klanu
    • i jakieś inne cholerstwo;
  • wojenne
    • niszczyciele
    • krążowniki
    • pancerniki
  • niewielkie kutry z uzbrojeniem (prawdopodobnie umywalki po tuningu)

Występują także samoloty, których klasyfikacja ważna dla Ciebie jest taka:

  • sojusznik
  • wróg

Noob w Silent Hunter V

Żadna gra nie jest pozbawiona debili którzy mówią "rze potrafjom grać" a nie potrafią. Przykłady zachowań takich osób:

  • pływanie całą drogę na wstecznym
  • niekorzystanie z trybu rejsowego (przyspieszenia) przy 841 godzinach podróży
  • nieuzupełnianie zapasów
  • torpedowanie mew
  • wyznaczanie na mapie punktów nawigacyjnych przepiegającyh przez ląd
  • próby zatapiania własnych statków
  • obsadzanie działa pokładowego w czasie sztormu przy 5 metrowych falach
  • próby zanurzenia się na 300m w porcie
  • torpedowanie lądu
  • ciągłe pływanie w zanurzenia bo "fkońcó co stego rze akómulatory się rozładójom, tak jest bespjecznij"
  • korzystanie z akumulatorów zamiast silników Diesla