Portal 2
No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie
- Przeciętny gracz o Portal 2
Istnieje prawdopodobieństwo, że doznałaś bardzo niewielkiego, poważnego uszkodzenia mózgu
- Wheatley, jeden z bohaterów gry przedstawia skutki grania w Portal 2
Portal 2 - "logiczna" gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu komputerów osobistych i konsol, rzuconych o ścianę przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni.
Fabuła
Główna bohaterka poprzedniej części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez tajemniczy głos o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć "wypuście mnie, gdzie ja jestem?!" pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni[1] budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell[2] do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się aspekty, dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie gdyż próbują cię zabić, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów.Chell trafia w Księżyc, co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów.
Niebezpieczeństwa
Obejmują wszystkie z gry Portal a do tego:
- Lasery.
- Bezdenne przepaści.
- Zgniatacze.
- Bomby.
Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC(patrz wstęp).
Perpetual Testing Initiative
Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez Społeczność! Tak, Ty! Oto instrukcja korzystania z usługi:
Jak pobrać mapę?
- Wejdź do Warsztatu Steam.
- Kliknij „Portal 2”, takiego śmiesznego ludka z dwójką obok.
- Wybierz pierwszą lepszą mapę.
- Pobierz ją.
- Wystaw jej ocenę negatywną.
- Gotowe!
Jak stworzyć mapę?
To bardzo proste:
- Otwórz edytor.
- Powstawiaj losowo elementy.
- Kliknij „Gotowe”.
- Wyślij do Internetu
- Gotowe!
Zagrożenia związane z grą
Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach hibernacji grania.
- Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami
Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system.
Oprócz tego do zagrożeń należą:
- Rozgotowanie mózgu.
- Agresja w stosunku do komputerów.
- Pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki.
- Problemy z logicznym myśleniem.
- Skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie.
- Degradacja Kognitywna
- Kaskada Rezonansowa
- Lęk przed zbiornikami wodnymi
- ...
- Śmierć