Portal 2

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 10:55, 2 mar 2013 autorstwa Kacpi51 (dyskusja • edycje) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

No jasne! Trzeba strzelić portal tu, tu i... a nie

Przeciętny gracz o Portal 2

Istnieje prawdopodobieństwo, że doznałaś bardzo niewielkiego, poważnego uszkodzenia mózgu

Wheatley, jeden z bohaterów gry przedstawia skutki grania w Portal 2
Plik:Portal2Logo.png
Niezwykle oryginalne logo gry. Jego zaprojektowanie pochłonęło ponad jedną trzecią kosztów produkcji Portala 2

Portal 2 - "logiczna" gra komputerowa. Przyczyna śmierci wielu komputerów osobistych i konsol, rzuconych o ścianę przez graczy, którzy weszli w posiadanie tejże gry. Dzieło panów z Valve, z którego są bardzo dumni.

Fabuła

GLaDOS, jedna z głównych bohaterek Portala 2

Główna bohaterka poprzedniej części gry budzi się w tajemniczym pokoiku. Zostaje ona poproszona przez tajemniczy głos o wykonanie parę ćwiczeń. O dziwo, zamiast biegać i wrzeszczeć "wypuście mnie, gdzie ja jestem?!" pokornie wykonuje je wszystkie. Następnie kładzie się do łóżka i po przespaniu co najmniej 9999999 dni[1] budzi się w obecności kuli z niebieską żarówką o imieniu „Łitli”. Razem idą przez laboratoria i spotykają GLaDOS z pierwszej części. Ten, niezwykle ucieszony ich obecnością wrzuca Chell[2] do spalarki. Dalsza fabuła gry to właściwie ciągle powtarzające się aspekty, dlatego autorzy oszczędzą sobie problemu i napiszą streszczenie. Twoim zadaniem jest uciekanie gdyż próbują cię zabić, wymienianie głównego rdzenia, testowanie plansz, znów uciekanie, znowu testowanie, uciekanie, prawdę mówiąc, nie wiem, co ludzie widzą w tej grze. Na koniec jest walka z bossem, którym jest Wheatley, który zirytowany obecnością bohaterki, postanawia ją zabić z bliżej niewyjaśnionych powodów.Chell trafia w Księżyc, co skutkuje wyssaniem ich w kosmos. GLaDOS łapie główną bohaterkę, a Wheatley otrzymuje darmowy bilet na wycieczkę po przestrzeni kosmicznej. GLaDOS wypuszcza Chell. Gra kończy się kilkoma melodyjkami i rozmową dwóch robotów.

Niebezpieczeństwa

Obejmują wszystkie z gry Portal a do tego:

  • Lasery.
  • Bezdenne przepaści.
  • Zgniatacze.
  • Bomby.

Co ciekawe, została usunięta możliwość śmierci przez oberwanie kostką, prawdopodobnie dlatego, że w ten sposób ginęła większość graczy i wściekli nie chcieli już nawet słyszeć o grze, więc pozbywali się jej przy okazji wraz z całym PC(patrz wstęp).

Perpetual Testing Initiative

Dzięki tej aktualizacji możesz tworzyć oraz grać w mapy stworzone przez Społeczność! Tak, Ty! Oto instrukcja korzystania z usługi:

Jak pobrać mapę?

  • Wejdź do Warsztatu Steam.
  • Kliknij „Portal 2”, takiego śmiesznego ludka z dwójką obok.
  • Wybierz pierwszą lepszą mapę.
  • Pobierz ją.
  • Wystaw jej ocenę negatywną.
  • Gotowe!

Jak stworzyć mapę?

To bardzo proste:

  • Otwórz edytor.
  • Powstawiaj losowo elementy.
  • Kliknij „Gotowe”.
  • Wyślij do Internetu
  • Gotowe!

Zagrożenia związane z grą

Większość obiektów testowych doznaje pewnej degradacji kognitywnej po kilku miesiącach hibernacji grania.

Wheatley ponownie dzieli się z nami swoimi mądrościami

Gra epatuje przemocą skierowaną do małych, słodkich robocików. Mimo to PEGI dało jej oznaczenie 12+ co pokazuje, jak bardzo omylny jest ten system.

Plik:Gordonpalaman 2.jpg
Gordon Freeman po kilku godzinach gry w Portal 2

Oprócz tego do zagrożeń należą:

  • Rozgotowanie mózgu.
  • Agresja w stosunku do komputerów.
  • Pałanie uczuciami do przedmiotów w kształcie kostki.
  • Problemy z logicznym myśleniem.
  • Skakanie z 10 piętra z myślą, że nic ci nie będzie.
  • Degradacja Kognitywna
  • Kaskada Rezonansowa
  • Lęk przed zbiornikami wodnymi
  • ...
  • Śmierć

Przypisy

  1. Tak między nami, niezły śpioch
  2. Bo tak nazywa się główna bohaterka