Inżynieria oprogramowania
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 14:45, 11 lip 2013 autorstwa Józef Piłsudski (dyskusja • edycje)
Inżynieria oprogramowania – ściśle teoretyczna gałąź informatyki zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania oprogramowania, opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w utopijnym świecie.
Wyzwania dla inżynierii oprogramowania
- systemy spadkowe – jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
- systemy heterogeniczne – problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
- sprawna produkcja systemów – umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży
Etapy życia oprogramowania
- IO 1.GIF
Zamówienie klienta
- IO 2.GIF
Model wstępny sporządzony przez analityka
- IO 3.GIF
Projekt
- IO 4.GIF
Efekt pracy programistów
- IO 5.GIF
Produkt po wdrożeniu
- IO 6.GIF
Projekt, za który klient zapłacił
- IO 7.GIF
Projekt, którego klient potrzebował
- IO 8.GIF
Praktyczne zastosowanie produktu