World of Tanks

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
World of Tanks od innych gier odróżnia możliwość zastrzelenia minimapy

Szablon:T gra MMO wyprodukowana przez Białorusinów, która polega na napieprzaniu się czołgami przez dwie drużyny, aż jedna z nich zostanie całkowicie zniszczona lub jedna z ekip przejmie bazę drugiej. W grze istnieje multum czołgów do wyboru (które trzeba najpierw odblokować) podzielonych na typy, kraje i tiery. Są też ciekawe tryby rozrywki od bitwy losowej przez kompanię, aż do wojny klanów.

Rozrywka

Na początku przygody z tą zacną grą dostajemy po jednym dupiastym, najsłabszym, i przestarzałym lekkim czołgu z pierwszego tieru (niektóre pamiętają czasy I wojny światowej) od każdego z państw. W miarę zbierania kredytów i XP ulepszamy czołgi, a później kupujemy (nareszcie!) nowe i lepsze z II tieru. I tak w kółko, zbieramy kredyty i XP w bitwach na ulepszenia i czołgi. Możemy też dołączyć do jakiejś kompanii lub klanu i wojować ramię w ramię ze swoimi kolegami o panowanie nad światem.

Tryby rozrywki

Teraz przyszedł czas na jakże różnorodne i niezwykle ciekawe tryby rozrywki.

  • Szablon:T typowa bitwa, dwie drużyny nawzajem się nawalają, aż jedna z nich zostanie całkowicie rogromiona przez drugą, lub jedna drużyna przejmie bazę drugiej drużyny. W tym trybie występuje najwięcej noobów, gimbusów i dzieci neo, panuje też totalny chaos i całkowity brak taktyki.
  • Szablon:T każda z drużyn ma swoją bazę, raj dla camperów, ponieważ obie strony mają czego bronić. Często obydwie drużyny zajmują pozycję i czekają na wroga... który zrobił to samo.
  • Szablon:T dwie drużyny zabijają się o bazę na środku mapy.
  • Szablon:T jedna drużyna broni się w bazie, zaś druga atakuje.
  • Szablon:T to samo, co bitwa losowa, tylko że skład drużyn nie jest losowany a dobierany przez założyciela kompanii, dzięki czemu występuje tu mniej noobów.
  • Szablon:T bitwa pomiędzy klanami o władzę nad prowincją, w tej bitwie drużyny (o dziwo) mają własnych dowódców.

Typy Czołgów

W grze jest 5 typów pojazdów, które charakteryzują się innym przeznaczeniem bojowym.

  • Szablon:T(LT) stworzone do wykrywania przeciwników, są mega szybkie, mega zwrotne, ale mają pancerz z z cienkiej tektury. Działka zaś służyły kiedyś jako opakowania po jogurcie
  • Szablon:T(MT) stworzono po to aby flankować przeciwników. Już nie mają pancerza z tektury ale z twardszej odmiany plastiku.
  • Szablon:T(HT) no tutaj nie ma żartów. Mają prędkość powozu ciągniętego przez szwadron koników polnych, ale za to mają pancerz z marsjańskiego tytanu wzbogacanego uranem, a działa jak pierdykną to nie ma co zbierać.
  • Szablon:T(TD) mają dużo celniejsze działa od np. czołgów ciężkich i zazwyczaj przedni pancerz ma kwintylion mm pancerza, ale tylny ma już go nie ma.
  • Szablon:T(SPG) zazwyczaj artyleria ma tak jak czołgi lekkie. Pancerz z tektury, ale mają działa strzelające po łuku (jak nie wiesz co to znaczy, to się dowiedz, a potem tu wróć) oraz zasięg zazwyczaj na ¾ planszy.

Jak poznać nooba

W tej grze MMO, jak to w każdej grze tego typu, nie zabrakło też noobów. Oto, jak poznać jednego z nich.

  • Spamuje na czacie, oznaczając kwadraty na mapie.
  • Pisze „kill me”, kiedy się zablokuje.
  • Tuż po rozpoczęciu strzela, celując w horyzont.
  • Dwie sekundy po rozpoczęciu pisze, że jego ekipa przegrała.
  • Nie wie, jak zmienić amunicję.
  • Jeśli go zabiją, dziękuje wszystkim za pomoc.
  • Używa kilkunastokrotnie komendy „za mną!” lub „do bazy!”
  • Dziwi się, że zginął, taranując Tygrysa lekkim czołgiem.
  • Na mapie „Malinówka” rusza przez pole do przodu ginąc od razu i wyzywa resztę od noobów, bo mu nie pomogła.
  • Gra artylerią jak zwykłymi czołgami bo nie wie, że można nacisnąć shift.
  • Strzela do sojuszników zamiast do przeciwników i przeszkadza im w grze.
  • Lekkim czołgiem rzuca się na średni lub ciężki czołg.
  • Podczas kampanii lub wojny klanów nie stosuje się do ustalonej taktyki i rozkazów dowódcy, tylko jedzie prosto na wroga.
  • Jak zostanie zabity wyzywa tego, kto go zabił od noobów i cheaterów.
  • Nie wie jak badać, kupować i ulepszać czołgi, przez co gra tylko tymi początkowymi i najsłabszymi.
  • Nigdy nie używa amunicji odłamkowo-burzącej.
  • Będąc w lekkim czołgu, kampi w krzakach niczym X tierowy niszczyciel bez wieży...
  • ... za to gdy nim jest, to rzuca się w sam środek walki niczym obrońca krzyża i ginie z rąk scouta który go objechał.
  • Często myli czołg z amfibią. Albo z paralotnią.
  • Będąc z kolegą noobem w plutonie, starają się brać jak najbardziej różniące się tierem pojazdy.
  • Najczęściej przesiaduję w pokojach treningowych (gdzie może oddawać się swoim chorym rozrywkom w spokoju) z włączonym mikrofonem i straszy swoim piskliwym głosikiem.
  • Nie ma pojęcia o kątowaniu pancerza, najchętniej ustawiał by się dupą pod lufy przeciwnika.
  • Kupuje złoto przez telefon za ciężko wyżebrane od mamy pieniądze za doładowanie, a następnie przepuszcza je całe na przenosinach stałego wyposażenia bo nie może się zdecydować gdzie będzie pasowało najlepiej.
  • Nie kupuję sprzętu eksploatacyjnego bo według niego jest za drogi i się nie opłaca.
  • Ma w garażu tylko jeden czołg (loltraktor?) i wyżywa się na klawiaturze jak rozwalą go w pierwszej minucie gry i musi czekać na koniec bitwy.
  • Skacze z urwisk, klifów, mostów dla podniety przez co ginie.
  • Jedzie w pojedynkę lekkim czołgiem okupywać bazę wroga, która jest broniona przez czołgi średnie i ciężkie.
  • mając rozegranych 15 bitew kupuje lowe i myśli,że jest nieśmiertelny.
  • strzela w przód wierzy is-3 z tieru mniejszego niż 7.
  • jako najlepszy czołg w bitwie kampi w bazie.
  • strzela swoim po gąsienicach.
  • kiedy próbuje scoutwać w t-50 podjeżdża do wroga od frontu i stoi przed nim.
  • próbuje kampić pod wodą.
  • próbuje wysiąść z czołgu (bo w BeEfie sie da!).
  • gra na podstawowym wyposażeniu (działo,wieża itp.) "bo szkoda expa".
  • kiedy widzi,że jego baza ma 70 punktów okupacji,jedzie zająć wrogą bazę w pojedynkę.
  • blokuje najlepszy czołg w drużynie.
  • sprzedaje czołgi za złoto.
  • scoutuje w kw-1.
  • na bitwach z tierami VII-X strzela w przód wierzy,myśląc że uszkodzi działo,pół załogi i podpali czołg.
  • próbuje zmienić broń na karabin maszynowy.
  • strzela to latającego nad nim samolotu na mapie "lotnisko".
  • myśli że drzewa i krzewy zablokują pocisk,pomimo że gra zaprzecza temu na jego oczach 2 razy dziennie.
  • odwraca się bokiem do przeciwnika,próbując uciec,z wiadomym skutkiem.
  • standardowo prosi o "fri itanz".
  • próbuje używać czołgu jak działa samobieżnego.
  • jego nick to np.:"zabujca_czołguw","zajebecie",lub"mamgoldaiciededne"
  • kiedy upomnisz go za błąd ortograficzny,odpowie że ma dysleksję,lub nazwie cie noobem i kujonem
  • wyzywa od noobów i dzieci wszystko co się rusza,cała resztę zresztą też.

Klasyfikacja noobów

Nie zabrakło też różnorodnych gatunków noobów.

  • Szablon:T jak sama nazwa wskazuje, ten noob dopiero co założył konto na wargaming.net i zaczął grać w World of Tanks. Występuje zazwyczaj w bitwach losowych, w czołgach T1 i T2. Zamiast pomagać drużynie w zwalczaniu wroga, on się kręci bezcelowo po mapie, rozglądając się wszędzie, wspinając się na strome pagórki, demolując płotki i niszcząc domki.
  • Szablon:T wyższe stadium ewolucyjne nooba początkującego. Nie odczuwa potrzeby poznawania świata, skupiony jest teraz na oglądaniu czołgów. Często widywany jest podczas krążenia wokół czołgów i przyglądania się im. Bardziej napaleni osobnicy mogą też przeszkadzać w działaniu ocierając się o boki lub/i zajeżdżając im drogę. Zazwyczaj kończą nieszczęśliwie zabici przez czołg, do którego się przylepili, bo wjechał na linię strzału. Czasami jest to też spowodowane tym, że prostu operator czołgu się wkurwił.
  • Szablon:T wyjątkowo upierdliwy rodzaj nooba, objawia się na początku bitwy (zazwyczaj w fazie odliczania) błyskawicznie zaspamowując czat snuciem bardzo efektywnego planu rozgromienia wroga z podziałem na role dla całej drużyny. Planowaniu zazwyczaj towarzyszy wielokrotne i irytujące pinganie na mapie taktycznej. Zazwyczaj największą słabą stroną całego planu jest fakt, iż nikt tego osobnika nie słucha. Niezależnie jaki pojazd posiada, ginie jako pierwszy, gdyż jako dowódca jedzie na czele natarcia. Gdy drużyna przegra, wyzywa wszystkich od noobów, bo nie posłuchali go i nie działali według jego genialnego planu.
  • Szablon:T jego cechą jest mała chęć do walki i brak ambicji. Na początku bitwy od razu szuka schronienia na mapie, gdzie przesiedzi całą bitwę, aż któraś z ekip wygra. Gdyby jego drużyna została zniszczona, to on jest zazwyczaj jest jej ostatnim żyjącym członkiem.
  • Szablon:T specjalizuje się w okradaniu wymęczonych walką sojuszników z fragów, zazwyczaj przesiaduje w krzakach całą bitwę i obserwuje walkę. Gdy zobaczy, że jakiś wrogi czołg został mocno ostrzelany i jest na granicy zniszczenia, celuje w niego i zadaje ostatni cios, zaliczając fraga na swoje konto.
  • Szablon:T bardzo rzadki rodzaj nooba spotykany w ciężkim czołgu T10. Myśli, że jeden z najlepszych czołgów w grze czyni go niezniszczalnym, więc jedzie wprost do bazy wroga. Po bitwie na forum gry pisze temat pt: czemó tak szzybko sginąłem? bo pszeciez miałem najleprzy czołg w grze :( :( :(1111oneoneone.
  • Szablon:T często spotykany rodzaj nooba, zazwyczaj występuje w lekkim czołgu. Charakteryzuje się tym, że tuż po rozpoczęciu bitwy wyjeżdża aż pod bazę wroga bo jezd zwiadowcom. Zazwyczaj to on jest pierwszym zabitym członkiem drużyny.
  • Szablon:T radykalna odmiana nooba generała. Gdy ktoś nie spełnia jego rozkazów, to może od niego oberwać, na przykład gdy zauważy, że jakiś sojusznik siedzi w krzakach, to ten go zachęca do boju strzałem w zad. Uzasadnia swoje decyzje pro skillem i czołgiem T8-10, którym może spokojnie ukarać towarzysza bez obaw o odwet. Jeśli delikwent odpowie ogniem, to NKWD nazywa go noobem i niszczy za zdradę. Zazwyczaj przesiaduje na tyłach drużyny, czekając aż wygrają. Gdy drużyna zostanie rozgromiona przez wroga, zamiast walczyć, bluzga na swoich towarzyszy w czacie, że są noobami i nie umieją grać.
  • Szablon:T mieszanka nooba nieśmiertelnego z generałem i kamikadze. Jest święcie przekonany, że jedyna droga do zwycięstwa to zmasowany szturm na bazę wroga. Nie obchodzi go, że przeciwnik ma przewagę liczebną, jest mocno ufortyfikowany i jego baza ma dobre położenie strategiczne, uniemożliwiające skuteczny atak, liczy się tylko odwaga i chęć zwycięstwa, bo tylko tchórze nie atakują. Charakteryzuje się pewną charyzmą, którą porywa kilka naiwnych jednostek na bohaterski szturm, który kończy się szybkim rozbiciem całego oddziału szturmowego przez wrogów ukrytych w okolicy i w bazie.
  • Szablon:T noob, który całą bitwę przesiaduje w bazie, ogranicza się do komentowania poczynań drużyny i wyzywania od noobów jak ktoś coś robi (według niego) źle. Często posługuje się danymi naukowymi na poparcie swoich tez posiłkując się statami, bo 2000 bitew zrobiło z niego specjalistę i on zawsze ma rację. Najczęściej chwali przeciwników za to, że wygrywają, a swoich hejtuje, bo dobrze im tak za to, że go nie słuchali. Ewentualnie zostaje zbesztany przez swoją drużynę i wychodzi z gry z poczuciem wyższości.
  • Szablon:T mimo że na czacie obowiązuje wyłącznie język angielski, to on i tak będzie trajkotał w swoim ojczystym języku i nie przejmował się upomnieniami ze strony innych osób. Gdy zostanie zbanowany, wkurwi się i zrobi kolejne konto, wyżalając mu się potem za bana.
  • Szablon:T ulubioną rozrywką tego gracza jest wkurwianie graczy pinganiem na mapie taktycznej.
  • Szablon:T wyłudza od rodziców kasę na złoto i kupuje za nie absolutne WSZYSTKO co się da, w tym czołgi, kamuflaż, napisy, pociski, konto premium, wymianę expa, flagę, itd., w końcu ilość wydanego złota wynosi więcej niż on sam potrafi policzyć