Mercedes-Benz klasy G

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 16:53, 14 mar 2014 autorstwa Józef Piłsudski (dyskusja • edycje) (nowa strona)
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Szablon:Tprawdziwy niemiecki samochód terenowy, a nie jakaś popierdółka. Tak właśnie. Od pedalskich SUV-ów odróżnia się ramową konstrukcją i zastosowaniem osi sztywnych z przodu i z tyłu. Bo to jest wojskowy samochód, a nie jakaś cywilna popierdółka!

Historia modelu

Dzieje modelu G zaczynają się w 1979 roku. Pierwotnie miał to być model dla niemieckiego wojska, ale został wygryziony przez jakieś dziadostwo ze stajni Volskwagena, niegodne, aby wymieniać je z nazwy. Tak czy inaczej Mercedesowi przypadły w udziale tylko kontrakty dla służb celnych i policji, dlatego podjęto decyzję o sprzedaży W460, bo o nim mowa, również cywilom. Na samochód rzuciły się wszelkiego rodzaju chłopki i inny rolniczy element, dzięki czemu sprzedaż przerosła najśmielsze oczekiwania firmy. Klasa G w tej wersji dostępna była w dwóch rozstawach osi: za krótkim i za długim. Co ciekawe do auta można było zamówić automatyczną skrzynię biegów i klimatyzację, ale o obrotomierzu można było zapomnieć. Tenże producent dodał dopiero po serii spektakularnych spaleń sprzęgła w miejscowości Brücken-Hackpfüffel, w wyniku których zginął jeden mały kotek w 1985.

Kolejnym przełomowym momentem w dziejach klasy G była premiera modelu W463, wyróżniającego się luksusowym wykończeniem, deską rozdzielczą z Mercedes-Benz W124, stałym napędem 4x4 oraz zawieszeniem pneumatycznym zamiast resorów piórowych. Taki samochód pozwalał podjąć walkę o klienta z Range Roverem i zatknąć gwieździsty sztandar w takich krajach jak Arabia Saudyjska czy Zjednoczone Emiraty Arabskie. Kolejna rewolucja nadeszła w 1991, gdy wycofano z produkcji W460, zastępując go W461. W461 był przeznaczony tylko dla służb państwowych i miał nadwozie zaprojektowane jako tzw. podwozie do zabudowy – coś jak skrzyniowy Żuk, lecz bez skrzyni.

Samochody w tych wersjach produkowano do 2007, czasem zmieniając jakiś nieistotny detal, na przykład zmieniając średnicę lamp przednich z 100 mm na 102 mm. Wtedy to postanowiono uznać, że pora zrobić miejsce nowemu – X204 czyli po polsku GLK. Ponieważ jednak GLK nie nadawało się do babrania w błocie całymi godzinami, fani klasy G oprotestowali decyzję o zakończeniu produkcji modelu, tłumacząc, że „za legendę marki są gotowi zabijać” czy jakoś tak. Ostatecznie w 2013 zakończono jednak produkcję krótkiej wersji klasy G, długa ma pozostać w produkcji do 2015 roku.

Kwestia W462