Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 15:34, 5 sty 2015 autorstwa Margaery (dyskusja • edycje) (kat. dla 3 stron? oh, really?)

Szablon:TKontynuacja znanego i lubianego wszystkim Wieśka jedynki, wydana na Piece, X-klocki oraz Hackintoshe. Gra jest bezpośrednią kontynuacją pierwszej części, opowiada o dalszych losach Geralta z Rivii oraz jego przyjaciół.

Fabuła

Geralt jak to ma on w zwyczaju znów daje się wciągnąć w polityczną zawieruchę. Tym razem robi za osobistego goryla króla Temerii, przy okazji pomagając mu bezpośrednio w dokonaniu wjazdu na chatę baronowej La Valette. Niestety w trakcie natarcia na zamek tajemniczy skrytobójca pozbawia życia króla Foltesta, Wiedźmin staje się głównym podejrzanym przez co trafia do kicia. Przy pomocy Vernona Roche'a udaje mu się jednak z niego wydostać. Geralt musi teraz oczyścić swoję imię, odkrywając przy okazji nowe okoliczności związane z tajemniczym zniknięciem Rennifer Jennefer Yennefer

Nieliniowość gry

Jako że fabuła gry nie przypomina linii warszawskiego metra już w pierwszym akcie musimy podjąć decyzję, która będzie miała znaczący wpływ na rozwój kolejnych wydarzeń. Będziemy musieli wybrać z kim przez resztę gry chcemy trzymać sztamę. Do wyboru mamy jedną spośród dwóch, darzących się wzajemną sympatią osób, każda z nich reprezentuje inną przynależność, poglądy polityczne i światopoglądowe, oto one:

  • Szablon:T od czterech lat dowódca oddziałów specjalnych w służbie króla Temerii. Odpowiedzialny za pacyfikację Podgórza Mahakamskiego, łowca elfów, morderca kobiet i dzieci. Dwukrotnie odznaczony za męstwo w boju.

System walki

Twórcy zrezygnowali z systemu walki opartego na stylach silnym, szybkim i grupowym; zamiast tego pojawiły się sekwencje ciosów, uniki, bloki, przewrotki, finishery, innymi słowy wszystko to czego nie powstydziłby się rasowy slasher. Zamiast podchodzić do każdej z walk od strony taktycznej, od teraz podbiegasz do oponenta i męczysz lewy przycisk myszy (wykonując od czasu do czasu efektowne przewrotki) tak długo aż przeciwnik nie zaleje się krwią.

Postacie

  • Szablon:T wcielasz się w niego ty, obiecał sobie kiedyś że pozostanie neutralnym obserwatorem i nie będzie się mieszać w polityczne konflikty, jak zwykle tego postanowienia nie dotrzymał. Największy (poza Jaskrem) kobieciarz w grze, kozak, inteligenty osobnik, nie lubi się zbyt często uśmiechać.
  • Szablon:T stary przyjaciel głównego bohatera. Jego ulubionym zajęciem (poza chędożeniem) jest pisanie ballad oraz nieustanne narażanie się na kłopoty (zgadnijcie kto go potem z nich musi wyciągać.
  • Szablon:T rudowłosa, niezwykle powabna czarodziejka. Zabujana po uszy w Geralcie. Posiada dwa dorodne atuty, które powinna posiadać każda czarodziejka.
  • Szablon:T kolejny kumpel Wieśka, podobnie jak Jaskier lubi pakować się w tarapaty. Za kontakty z Wiewiórkami został niemalże powieszony.
  • Szablon:T krasnolud. Jego ulubioną gałęzią magii jest lesbomancja.
  • Szablon:T miłośniczka poezji Safony, wybitna specjalistka od lesbomancji.

Kampania promocyjna gry

Drugiej odsłonie gry o Wiedźminie towarzyszyła niezwykle przemyślana i dopięta na ostatni guzik kampania reklamowa. Jako że Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jest drugim zaraz po wódce najpopularniejszym towarem eksportowym z Polski a także drugą (również zaraz po wódce) największą chlubą polaków, do jej promocji przyczynił się sam prezydent Najjaśniejszej Rzeczypospolitej Polski Broniu Komorowski. Wciskając wspomnianą grę prezydentowi Ju Es Ej, grożąc że jeśli jej nie przyjmie zerwie wszelkie kontakty dyplomatyczne z Hameryką.