Mega Man (postać)

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Megaman to bohater wychowujący dzieci i młodzież w duchu pozytywnych wartości i wzorców

Pikseloza.

Przeciętny człowiek o Megamanie

Aaa, pokonałem Cutmana bez utraty piksela energii!

Przeciętny człowiek po dłuższej chwili grania w Megamana

Megaman, Rockman – robot z serii gier o tym samym tytule. Ma niebieskie wdzianko z jeszcze bardziej niebieskimi majtami. Potrafi zmienić kolor, ale tylko po pokonaniu innego -mana. Jego bronią jest megabuster, który strzela kropelkami białego płynu i przelatuje przez gumowe ściany. Jego numer seryjny z to 001.

Poprzednik Megamana

Blues, Breakman, Protoman – jego numer seryjny to 000. Ma czerwone wdzianko i żółty szaliczek. Przez pierwsze dwie części nie wiemy o jego istnieniu, później okazuje się, iż zły Dr. Wily dał mu czarne okulary i tarcze z polskich sił policyjnych, przez co Piotruś stał się zły. W trzeciej części walczymy z nim wiele razy, ale ten ma problemy z nietrzymaniem moczu i zawsze ucieka. Tak, to z tego powodu jego wcześniej biały szalik przyjął barwę żółtą. W części 9. i 10. możemy nim sterować, a jego tarcza ma wadę i działa tylko w określonym momencie.

Następcy Megamana

  • 002 Roll – siostra Megamana, a w wielu innych odsłonach dziewczyna… Nic specjalnego, decha-robot.
  • 003 Cutman – psychol pracujący przy wyrąbie drzew przeznaczonych na zeszyty do polskiego. Jego bronią są, o zgrozo, nożyczki.
  • 004 Gutsman – polski robol-górnik. W dzieciństwie szpanował muskułami. Jego bronią jest ręka, którą długo trenował przed komputerem.
  • 005 Iceman – Eskimos z kompleksem niskości. Mimo wzrostu jest jednym z trudniejszych bossów. Jego bronią jest Winterfresh.
  • 006 Bombman – znany z gry Bomberman. Jak sama nazwa wskazuje, rzuca skarpetami z siarką i lontem.
  • 007 Fireman – jego ulubionym przedmiotem są zapałki i „kot do palenia”. Strzela ogniem w dresiarzy, którzy chcieli papierosa.
  • 008 Elecman – gej, ma nawet własną wieżę, gdzie czeka na swojego księcia z bajki, ale gdy przychodzi Megaman, to strzela piorunami.
  • ??? Timeman – WTF, co to za numer seryjny? Legenda głosi, że istnieje. Inna legenda głosi, że jak go zobaczysz, to taki szlag cię trafia, że jesteś 2 razy wolniejszy. Jeszcze jedna legenda głosi, że strzela wskazówkami zegara. Czwarta legenda głosi, że mieszka w wielkim zegarze.
  • !!! Oilman – piąta legenda głosi, że ten też istnieje, i mieszka sobie na farmie, gdzie w niezwykle wkurzający sposób strzela w nas olejem. Szósta legenda głosi, że ci ospali tak się spóźnili, że dodali tego i tego wyżej o 20 lat za późno.
  • 009 Metalman – stworzony by pokonać Megamana pracownik fabryki żyletek (które swoją drogą są OP), którymi w nas rzuca. Dorabia jako dentysta. Niestety nie słucha metalu.
  • 010 Airman – pierwotnie wiatrak w pracowni Wily'ego, oficjalnie jednak miał zniszczyć protagonistę zmuszając do nałożenia swetra. Japończycy twierdzą, że on jest niemiłosiernie trudny[1]. Mają rację, bo u nich nie ma trybu normalnego - jest tylko trudny, jak w azjatyckich szkołach.
  • 011 Bubbleman – zielony nurek, pierwszy robot stworzony do walki pod wodą przez wielu uznawany za najgorszego.
  • 012 Quickman – bardzo szybki odludek, który ukrył się w podziemnym laboratorium, aby wiecznie testować swoją prędkość. Prawdopodobnie jest to Australijczyk.
  • 013 Crash/Clashman – homoseksualista skaczący w pizdu i rzucający w nas Achtungami w metalowej obudowie. Ma na kasku takie fajne coś.
  • 014 Flashman – fotograf nadużywający pewnej funkcji, a tak na prawdę ma za zadanie zabić Megamana. Umie bawić się z czasem jak Neo z Matrixa. Miejmy nadzieję, że on nie „flashuje” swoim…
  • 015 Heatman – chodząca zapalniczka rzucająca w nas płomieniami. Mimo, że wygląda jak dziecko lubi palić papierosy.
  • 016 Woodman – drewniana figurka potrafiąca wywołać jesień. Wily zrobił go z drewna, bo zabrakło mu metalu, którego użył do stworzenia niepotrzebnych detali w swojej twierdzy.
  • 017 Needleman – górnik pracujący w elektrowni (mimo, że jego baza to plac budowy) używający kolców aby wydobywać minerały. I wszystko stało się jasne.
  • 018 Magnetman – magnes na lodówkę. Używa stereotypowych magnesów aby coś przenieść lub zniszczyć, na przykład ciebie.
  • 019 Geminiman – narcyz przeglądający się w swoim klonie. Potrafi stworzyć laser odbijający się od ścian, czyli praktycznie światło.
  • 020 Hardman – klasyfikuje gleby i wygląda jak wielki klocek lego. Ten z dziurką na górze i na dole.
  • 021 Topman – fanatyk bączków, ma ogromne oczy od pewnej zielonej roślinki rosnącej w jego poziomie. Miał kręcić się tak bardzo, żeby wykręcić się na inne planety i zabierać z nich surowce. Siódma legenda głosi, że jego broń się do czegoś przydaje.
  • 022 Snakeman – znany też jako OutOfIdeaman. Jego opis mówiący o tym, że zajmuje się zwiedzaniem ciasnych szczelin sugeruje, że jest gwiazdą porno.
  • 023 Sparkman – robol w elektrowni. Zamiast rąk ma igły a zamiast tułowia śrubę.
  • 024 Shadowman – nie dość, że Ninja, to jeszcze Kosmita. Rzuca w nas shurikenami. W japońskim spinoffie Super Adventure Rockman zabił Quickmana. Bez eksplozji. Tragicznie. Na amen. Jeszcze Quickman zdążył powiedzieć ostatnie słowa.
  • 025 Brightman – chodząca żarówka. Używany jest podczas ekspedycji, jakby nie można było użyć zwykłej latarki.
  • 026 Toadman – prawdopodobnie najłatwiejszy boss w całej serii gier. Wyglądem przypomina on żabę, mimo iż miała to być ropucha. Rolniczek potrafiący wytańczyć nam kwaśny deszcz.
  • 027 Drillman – wnerwiony górnik z wielkim wiertłem na łbie i rękach. Jego wiertło przebije niebiosa. W pewnym stopniu przypomina Crashmana.
  • 028 Pharaohman – najfajniejszy (ignorując fanboy'ów Metalmana) robot na świecie. Został stworzony aby odwalać czarną robotę podczas zwiedzania piramid.
  • 029 Ringman – ulubiony robot Sonica. Rzuca ostrymi jak brzytwa pierścieniami zachowującymi się jak bumerang.
  • 030 Dustman – konserwator powierzchni płaskich, po chłopskiemu – woźny. Mimo iż ma działko zamiast ręki, w ogóle go nie używa. Biedny, i po co mu to było?
  • 031 Diveman – rybak, miał przypominać łódź podwodną, ale wygląda jak Hard Man(Z tą różnicą, że ma fajną lunetę na głowie). Strzela torpedami z klaty.
  • 032 Skullman – drugi po Woodmanie tarczownik, używa czaszek niewiadomego pochodzenia jako broni. Lubi grać z Megamanem w „Kto pierwszy się poruszy” i zawsze wygrywa.
  • 033 Gravityman – pracuje w Międzynarodowym Instytucie Łamania Podstawowych Praw Fizyki. Sam manipuluje grawitacją w zakresie góra-dół. Ma wiertło na głowie, które daje do myślenia.
  • 034 Waveman – zamaskowany marynarz. Zamiast jednej ręki ma harpun a zamiast drugiej armatkę wodną. Wpada w szał, gdy nie trafi przeciwnika.
  • 035 Stoneman – ogólnie rzecz biorąc jest to kamień na kamieniu. Rozpada się, gdy upadnie z kilku metrów. Mimo że sam się składa po sekundzie, nie stanowi zagrożenia (chyba że jesteś noobem i boisz się, bo jest większy).
  • 036 Gyroman – mieszka w ogrodzie bez ani jednej rośliny. Lata dzięki śmigiełku napędzanym silnikiem po starej kosiarce.
  • 037 Starman – trzeci z tarczowników, tym razem w postaci gwiazdek. Wyglądem bardziej przypomina shurikena niż gwiazdę
  • 038 Chargeman – Napędzany węglem robot-lokomotywa, stworzony by przemycać prochy i broń przez granicę. Jego motto życiowe brzmi „ciuch, ciuch”.
  • 039 Napalmman – znawca materiałów wybuchowych. Jako jedyny ma broń z prawdziwego zdarzenia.
  • 040 Crystalman – ma moc pomnażania drogocennych kryształów. Nie istniałby gdyby nie fakt, że jego twórca miał długi.
  • 041 Blizzardman – zwijający się w kulkę biegacz narciarski, jego broń to… płatki śniegu.
  • 042 Centaurman – przypomina centaura, pracuje w muzeum, zatrzymuje czas i dostał zajebistą armatkę od twórcy. Mimo że jest mniejszy od Stonemana, nie sposób go przeskoczyć.
  • 043 Flameman – robot-terrorysta w turbanie. Strzela w nas ogniem, a sam jest napędzany ropą.
  • X – brak numeru seryjnego. Najukochańszy syńcio Lighta, jedyny z pełną wolną wolą równoważną ludzkiej. Mylony z Mega Manem, ale różnice są wielkie. Umie skakać po ścianach, dashować i jest wiele mocniejszy. Do walki ideał! Niestety Light zawalił i X jest pacyfistą. Jeszcze nigdy nie złapał wirusa - trochę taki Linux robotów. Nazwany tak, a nie inaczej, bo podobno X ma "nieskończony potencjał". Innymi słowy robot stworzony do dręczenia humanistów, nawet we własnym świecie, bo Dr Cain stworzył linię Reploidów bazowanych na nim, mających pełną wolną wolę itp., ale nie udało mu się z kopiowaniem broni i antywirusem, bo Cain jest archeologiem, nie robotykiem. Taka z niego czarna skrzynka? Cenzura2.svg prawda, bo w serii Zero ukochana sześcioletnia Ciel zrobiła wszystko to, czego Cain nie zrobił. Szkoda, że zbudowany przez nią Copy X[2] nie miał czasu na dorastanie i zachowywał się na tronie Neo Arcadii jak Joffrey Baratheon.

Przypisy

  1. Airman ga Taosenai ("Nie mogę pokonać Airmana")
  2. Dzieci nie mają głowy do nazywania.