Użytkownik:Aloch/Niedokończone artykuły/Crashday
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Crashday – gra komputerowa wydana przez Księżyc Bajt Studio, Atari i Studio Powtórek w 2006 służąca do zabawy, demolki, wyścigów, pierdół, tworzenia torów, skakania, wybuchania, moderowania i opieprzania twórców za błędy AI. Na szczęście tych, co lubią modyfikować pliki – istnieje SDK. Posiada (rzekomo) rozbudowany tryb kariery, 6 minigier, 12 pojazdów oraz zabawę ze „sztuczną inteligencją” i multiplayer.
Samochody
- spectran – nic nie warta osobówka, którą nie pojedziemy szybko... Podróbka jakiejś Mazdy. Kosztuje 6000 $. Pancerz i zderzaki do dupy. Osiągi tragiczne.
- hunter – całość warta już ośmiu tysiaków.
- cube rs – 10000 i pół tysiąca podatku. Parodia małego Nissana.
- buster – dwudrzwiowy samochodzik kombi.
- firespitter – klasyk '89 roku!
- pickup – terenówka z zawieszeniem superterenowym. Jeżeli mocno wykręcisz, licz na perfekcyjną wywrotkę!
- bornbad – porządna fura za 90500 kasy. Maksymalne obroty osiąga na prędkości AŻ 600 km/h!!!
- judge – aerodynamiczna wyścigówka za 120000 dolców.
- ironhorze – 4 biegi, dobry rozpęd i nic więcej. Jako jedyny ma minigun na przedniej masce.
- apachee – Jak większość pojazdów sportowych ma pancerzyk do bani. Potrafi skakać![1]
- wrecker – „jest brzydki jak noc”. Nadaje się do demolki. Też posiada zawieszenie superterenowe, lecz trudno go wywalić...
- incubator – samochód za 0 $. Na prędkościach powyżej 500 km/h rozpędza się 1 km/h w 2 sekundy![2] Jako jedyny ma kierownicę po prawej stronie.
Tryby gry
- pojedyncze zawody – zabawa z AI