Grand Theft Auto V
Ten artykuł jest niezmiernie długi i jego czytanie może spowodować liczne szkody, takie jak: strata czasu, ból palców, możliwość zepsucia się myszki, klawiatury, procesora i przypalenie drugiego dania. Upewnij się, że jesteś na siłach lub wylosuj sobie coś krótszego. |
GTA V – gra na konsole GrajStację 3, IksPudło 360, IksPudło Jeden, GrajStację 4 oraz Pegaza i na komputery PeCet.
Historia
Gra została wydana przez Trollstar Games 17 września 2013 roku. W czerwcu 2014 Rockstar ogłosił zakończenie rocznego okresu odpłatnych beta testów gry, przeprowadzonych na konsolach IksPudło 360 i GS3. Wraz z końcem testów zapowiedziano wydanie pełnej wersji gry, zawierającej między innymi pełne tekstury, na konsole Xbox One, Play Station 4, Pegazusa oraz PC. Rockstar ustanowił w ten sposób swoisty rekord sprzedając ponad 32 miliony beta wersji gry. Gra pojawiła się na blaszakach wiosną 2015 roku, ale patrząc na optymalizację poprzednika gracze pecetowi będą musieli się zaopatrzyć w około 64 GB RAM-u, aby poszła im na przyzwoitych detalach i działa płynnie. o dziwo, optymalizacja wypadła dobrze lecz ziemniaczane serwery Rockstar Games nie wytrzymały i wywalały błędy bo nie chciało się wszystkiego wrzucić na 7 płyt i trzeba było pobrać 5GB za pomocą torrentów launchera Social Club.
Mapa gry
Wszystko rozgrywa się w stanie San Andreas, w grze znajduje się tylko odnowione Los Santos i Blaine County. Rzekomo teren jest wiele większy od tego z Red Dead Redemption, GTA IV i GTA SA razem wziętych. Co ciekawe, to jest prawda, choć mapa wygląda na wykcie małą. A dlaczego ta mapa jest taka wielka? Bo jest zasrana wszędzie jakimiś górami, lasami i siedmioma rzekami.
Jednakże prolog oraz jedna z misji w grze dzieje się w North Yankton, a dokładnie na zadupiu zwanym Ludendorff, którego nawet nie można zwiedzić.[1]
Protagoniści
- Michael De Santa – stary chłop co ma puszczającą się żonę, dwójkę dzieci (synka nerda Jimmiego i rozpuszczoną córkę Tracey), willę w Rockford Hills, auta Obey Tailgater i Premier, oraz kryzys wieku średniego. Lubi całymi dniami pierdzieć w kanapę i oglądać stare filmy. Dawniej wydymał swojego kumpla, aby móc skończyć z życiem przestępczym, co jednak zaowocowało tym iż wdepnął w jeszcze większy bajzel. Pewien chińczyk nietolerujący związków homoseksualnych chciał przerobić go na Berlinki, ale wtedy na ratunek pojawił się…
- Franklin Clinton – nigga z biedniejszych zakątków LS. Wielu graczy widzi w nim drugiego Sidżeja. Ma kumpla Lamara, którego nazywa bardzo elegancko i ciepło wodzem smętnym fiutem[2] oraz bardzo słodkiego rottweilera Chopa[3]. Typowy chłopak z sąsiedztwa: przeklina, pali jointy i mieszka z ciotką. Uważa iż otaczają go sami kretyni. Mimo iż jest najbardziej napakowany, ze wszystkich trzech protagonistów to u graczy którzy podwyższają statystki będzie miał najniższą siłę gdyż nie umie grać w
penisatenisa. - Trevor Philips – im mniej o nim powiemy, tym lepiej[4]. Ale wypada coś wspomnieć. Rozjeżdża wszystkich, strzela do wszystkich i ma w de wszystkich, więc jest on aluzją do większości graczy. Jest uzależniony od wszelkiej maści narkotyków, ma już ich tyle w swoim organizmie że od samego myślenia o narkotykach wpada w pewien rodzaj haju narkotykowego, dzięki czemu jest niepodatny na ból[5]. Mimo iż stać go na własne lotnisko mieszka w przyczepie na jakimś zadupiu. Ma dwóch przydupasów którzy we wszystkim się go słuchają, aby ich mózgi nie skończyły na jego bucie[6]. Nie znosi hipsterów, klaunów, wszystkich, wszystkiego, a i czy wspomniałem o klaunach? Mimo tych wszystkich cech tak na prawdę jest maminsynkiem.
Inne postacie
- Chop – pies
FranklinaLamara, także pochodzi z getta. Najczęściej sra na kafle obok budy, a Franklin daje mu do jedzenia granaty. Jest to pies z patologii, cały czas słucha Snoop Dogga i podczas jednej misji dopuszcza się gwałtu na jamniku. Real nigga dog… - Denise Clinton – typowa feminazistka: non stop ma pretensje do Franklina jak to marnuje swoje życie, mimo iż sama tylko siedzi na de w swoim mieszkaniu i wysiada po przebiegnięciu 5 metrów (nie dotyczy łażenia do lodówki po żarcie).
- Amanda De Santa – żona Michela. Głównie zrzędzi jak to zniszczył jej życie mimo, iż gdyby nie on, to prawdopodobnie wciąż byłaby striptizerką z małymi piersiami pracującą w klubie na jakimś zadupiu. Zdradza Michaela praktycznie z każdym kto się podwinie, twierdząc, że jest to odpowiedz na zdrady Michaela mimo, iż gracz przez całą grę nie może zamówić ani jednej prostytutki.
- James De Santa – syn Michaela. Głównie gra na swojej konsolce w Pacmana, od czasu do czasu lubi popalić marihuaną lub popsuć swojemu tatusiowi dzień.
- Tracey De Santa – córka Michaela. Rozpieszczona nastolatka która podobnie jak mama wydaje kasę zarobioną przez tatę. Chce zostać aktorką porno jednak jej to nie wychodzi.
- Ron Jakowski – jak nazwisko wskazuje syn nielegalnych imigrantów z Polski, który przez swój wrodzony alkoholizm oraz ściśle łącząca się z tym wiarę w obcych, został wypierdolony z Liberty City i musiał zamieszkać na jakimś zadupiu i zaprzyjaźnić się z Trevorem. Yakowski jest także biernym fanem teorii spiskowych, przez co jest tak zażarty w poszukiwaniach, że aż nie zauważyłby, jak się go podpala[7].
- Lester Crest – stary znajomy Michaela i Trevora, non stop organizuje napady jednocześnie krzycząc na swoich kolegów jakimi złymi typami to oni nie są.
- Lamar Davis – przyjaciel Franklina, podobnie jak on pochodzi z getta. Wiecznie nazywa swojego kolegę czarnuchem za to, że niszczy mu interesy. Koniec końców to Frank musi go ratować z nieudanych akcji.
- Devin Weston – nadziany dupek. Najpierw każe porywać auta, a później nasłał zabójców na Michaela. W wypadku zakończenia C zostaje on zatopiony wraz ze swoim samochodem w ocenianie który później wybucha[8] zabijając Westona na śmierć.
- Steve Haines – skorumpowany agent FIB, podobnie jak Weston najpierw każe nam wykonywać dziwne misje a później chce nas zabić. W wypadku zakończenia C Trevor z pomocą karabinu snajperskiego kończy jego żywot.
- Dave Norton – agent FIB który zawarł z Michaelem układ że on go zabił w zamian za czystą kartę. Później jako jedyny w agencji pomaga protagonistą w misjach.
- Bradley Snider – dawny współpracownik Michaela i Trevora. Podczas napadu na bank w prologu został załatwiony przez Nortona. Później Trevor specjalnie leci do jego mogiły Micheala w której siedzi Brad aby sprawdzić czy miło mu się śpi.
- Solomon Richard – producent nisko edukacyjnych filmów dla dorosłych a przy okazji idol Michaela.
- Harold „Długas” Joseph – dawny członek Rodzin z Chamberlain Hills. W pewnym momencie stwierdza że ma dość dawnych kolegów i przechodzi na stronę Ballasów. W wypadku zakończenia C Michael dostaje zlecenie załatwienia Długasa, tak też robi.
- Wade Hebert – przydupas Trevora. Cały czas wykonuje rozkazy które mu zadaje. Po pewnej misji można go zabijać a on i tak się odradza w identycznym miejscu.
- Wei Cheng – lider chińskiej triady w LS. Chciał robić interesy z Trevorem jednak zdecydował się na braci O'Neil. Interes nie wypalił bo chwilę później wąchali już kwiatki od spodu. W wypadku zakończenia C Franklin kończy żywot pana Chenga.
- Tao Cheng – syn Wei'a Chenga. Cały czas jest naćpany. Podobnie jak tatuś chciał robić interesy z Trevorem ale decyzja padła na braci O'Neil. W wypadku zakończenia C może zginąć wraz z ojcem.
- Floyd Hebert – kuzyn Wade'a. Codziennie żałuje, że ukradł ołówek w piątej klasie podstawówki. Zmuszony przez Trevora pomaga mu w organizowanie napadu na Merryweather, później zostaje pocięty i zjedzony przez Trevora.
- Molly Schultz – szwabska dziwka a przy okazji asystentka Devina Westona. Chcąc uciec z miasta z kopią filmu Krach wpada do silnika odrzutowca i zostaje z niej jedynie mielonka.
Lokacje
- Ammu Nation (po polsku Rasa amunicji) – to znana z poprzednich serii największa sieć
internetowasklepów z bronią w San Andreas. Poza szukaniem przez trylion lat pistoletów po dnie morza, zajebaniu jej martwym policjantom oraz oszczędzaniu tego, co zdobędziesz w misjach, kupowane tam broni jest jedyną drogą do dostania jej. Zazwyczaj obsługuje tam jakiś nerd, którego stara wygoniła szukać roboty, jednak obroni nas przed złą policją jeśli ukryjemy się w sklepie,jednak będzie próbował nas zabić, gdy skończy się naparzać z glinami. - Kryjówki – jedyne miejsca, w których będziemy mogli spokojnie
ruchać dziwki bez skrupułówwypocząć po całym dniu rozjeżdżania ludzi. Można tam robić różne rzeczy, jak: nachlać się, zapisać grę, wychlać sok warzywny, podleczyć się apteczkami, napieprzać w naszych bliskich, jeśli uda nam się wejść z bronią, obejrzeć TVP ABC, przeglądać internetwiadomo w jakim celu, wziąć macha z bongosa, nachlać się, spojrzeć przez teleskop, przebrać się, w garażach zapisać zajebane auta… A, i jeszcze nachlać się. - Sklepy – niestety nie coś na kształt Biedronki, ale coś w rodzaju Żabki. Można tam kraść w sklepie, lub, co jest dużo częstsze, okraść go. Niestety kasjer wezwie potem gliny, przez co będziemy musieli go zabić. Zupełnie odmienne są sklepy z ubraniami, których nie możemy okradać, ale możemy w nich kupić piękne i pasujące do bohaterów męskie ciuchy.
- Vanilla Unicorn – piękne miejsce popierane przez miejscowy kościół. Jest to klub ze striptizem, wykupiony później przez Treva. Możemy w nim pooglądać ładne widoki, kupić drinka, lub wziąć se priwejt dens, po którym będziemy mogli jeździć z panienkami do ich domów. Waniliowy jednorożec jest także miejscem planowania skoku na bank
spermyrezerw federalnych. - Szpitale – w grze znajdziemy pięć szpitali, oferujących wyleczenie cię, choćbyś spadł z 40 km, utonął i udusił się, został kilkaset razy postrzelony, podpalony, rozjechany, albo zabity przez 300 rakiet, które wybuchły 0,5 metra obok ciebie (jednocześnie). Słowem, przez jedną noc zrobi więcej, niż NFZ zrobiłby ci przez 70 lat.
Pojazdy godne polecenia
Supersamochody
- 811 – dodany całkiem niedawno. Miażdży konkurencję swoimi niesamowitymi osiągami i stosunkowo niską ceną. Wygląda trochę jak upośledzony Comet, ale osiągi ma zupełnie inne.
- Banshee 900R – podkręcona wersja normalnego 900. Dysponuje niesamowitą prędkością i potworną ceną. Twórcom na tyle się spodobał, że udało im się go odwzorować w realnym świecie.
- Infernus – pojazd-legenda. Występuje w serii od GTA III i nie chce ją opuścić. Niby przeciętny, ale zaskakująco tani i bardzo często spotykany na ulicy, dzięki czemu „pożyczenie” go jest wyjątkowo proste.
- Nero – jeden z najładniejszych w swojej klasie, a być może najładniejszy w ogóle. Można zrobić niestandardową wersję, która po odpowiednich ulepszeniach wygląda jeszcze lepiej.
- X80 Proto – z wyglądu przypomina modliszkę na kółkach. Posiada ogromne przyspieszenie i naprawdę niesamowitą prędkość maksymalną. Jeżeli chcesz się ścigać, to ta maszynka jest dla ciebie.
Sportowe
- 9F – warczy jak kot przy walce o samicę. Jest wzorowany na pewnym Niemieckim sportowcu dzięki czemu wygląda ślicznie, a w dodatku ma fajne osiągi. Tak naprawdę jedynym powodem jego skuteczności jest to, że to, że można go spotkać na asfalcie.
- Futo – wygląda jakby miał ponad dwadzieścia lat, ale mimo tego jest świetny na drodze. Jeden z najlepszych pojazdów do driftów. Istnieje możliwość stuningowania go na podobieństwo Toyoty Corolli z Initial D.
- Kuruma – zdecydowanie jeden z najbardziej przydatnych pojazdów. Posiada swoją opancerzoną wersję, która jest jakby mniejszym czołgiem. Siedząc w niej, gracz jest niemal całkowicie odporny na wszelkiego rodzaju trafienia z broni palnej, jednak można ją zniszczyć za pomocą jednej bomby lub rakiety. Do jej zalet należy również napęd 4x4, dzięki któremu świetnie sobie radzi na wszelkiego rodzaju wertepach. Jest na nich wstanie pokonać takie pojazdy jak Zentorno czy Osiris.
- Massacro (wyścigowy) – czyli druga wersja normalnego Massacro. Ma trochę lepsze osiągi oraz rajdowe malowania. Kopie dupska.
- Omnis – kolejny pojazd kaskaderski, wzorowany na starym Audi Quattro. Jak na swoje lata posiada kapitalne przyspieszenie i prędkość maksymalną. Cena w miarę optymalna.
- Schafter V12 – ma świetną prędkość i naprawdę dobre przyspieszenie. Ma też swój opancerzony wariant, który jest w stanie przetrwać jeden strzał z RPG. Ludzie do dziś się kłócą czy faktycznie jest lepszy od Kurumy.
Muscle
- Dominator – niezwykle nowocześnie wyglądający muscle car. Duża moc, duża prędkość, słaba przyczepność, słabe hamulce. Przez wielu uważany jako pojazd sportowy.
- Gauntlet – może nie wygląda groźnie ale potrafi pokazać pazurek. Bardzo szybki choć trochę dziki.
- Nightshade – niezwykle piękny jak na swoją nudną klasę. Nocny cień udawania, że muscle to nie tylko silniki V8 i wielka waga.
- Ruiner 2000 – tak naprawdę jest to pojazd specjalny. Kosztuje ponad pięć i pół miliona dolarów co sprawia, że tylko cheaterzy i bogacze mogą sobie na niego pozwolić. Uzbrojony w rakiety, działko, nieskończone spadochrony i najlepszą ze wszystkich funkcje skakania. Warty swojej kosmicznej ceny.
- Vigero – ma bardzo mocny silnik ale prowadzenie wcale nie jest złe. Niesamowicie dobrze wchodzi w zakręty, niektórzy fani czekają aż dodana zostanie wersja zniszczona tak jak miało to miejsce w GTA 4.
- Voodoo – dawniej gówno jak ich mało, dziś najchętniej kupowany muscle car. Można go obecnie przerabiać na low-ridera co niesamowicie zwiększyło jego popularność z uwagi na niską cenę modyfikacji.
Klasyki sportowe
- Turismo Classic – jedyny pojazd w swojej klasie jaki opłaca się kupować, bo reszta to zabytkowe złomy. Tyle w temacie.
Coupe
- Oracle – niemiecka BMWka w wersji szkockiej. Zapla jakby zobaczył Żyda poza Auschwitz.
- Felon GT – ewolucja normalnego Felona. Twórcom tak się spodobał, że jego przód otrzymał także Adder. Mimo bycia kabrioletem jest niezwykle stabilny.
Sedany
- Tailgater – niby przeciętny jak szczoteczki do zębów nieprodukowane przez Oral-B, ale dzięki jego hamulcom prawie nigdy nie skończymy w rowie.
- Warrener – stara rajdówka rodem ze Szwecji. Dzięki skandynawskim korzeniom nie ślizga się jak mydelniczki po mokrych kafelkach. Godny polecenia dla początkujących rajdowców-amatorów.
Kompakty
- Brioso R/A – pięćsetka od znanej i kochanej firmy
FiutFiat. Naprawdę fajny, choć aż strach wyjechać nim poza asfalt, bo nawet na nim kręci bączki jak opętany driftowóz. Jedyny godny pojazd w swojej klasie.
Terenowe
- Buggy Ramp – legalna rampa. Wygląda jak stuningowany gokart mający części z najgorszego złomu z okolicy. Jego kubatura pozwala wyrzucać inne pojazdy w powietrze i całkowicie legalnie taranować blokady.
- Insurgent – jest wytrzymalszy niż czołg! Wersje z karabinem maszynowym na dachu można ulepszyć w niestandardową wersje i zrobić z niego istną fortece. W rękach ogarniętej drużyny potrafi czynić cuda.
SUV-y
- Baller – chyba jedyna maszyna w tej grze występująca w dwóch generacjach. Obie są zajebiste! To nie jedzie, to płynie! Idealny na popołudniowe wypady na bagna lub nad skażone jezioro.
- Granger – wielka, tłusta i co najważniejsze wytrzymała bestia. Aż strach używać jej do normalnej jazdy, bo prędzej czy później skończymy w rowie, ale idealnie sprawdza się w roli taniego pojazdu bojowego. Może także pomieścić dwie osoby po boku auta.
Furgonetki
- Bison – to raczej pick-up, ale nie należy czepiać się szczegółów. Jako jedyny w swoim gronie nadaje się do jakiejkolwiek jazdy. Można mu przyczepić przyczepkę, aby wyglądać na jeszcze większego kowboja.
- Opancerzony Boxville – pojawił się niespodziewanie w aktualizacji importowej. Jedyna w swojej klasie maszynka z opancerzeniem wykonanym z blachy. W gratisie dorzucono rdzę i karabin na kapiszony na dachu.
Motocykle
- Hakuchou – najszybszy pojazd w grze, oczywiście jadąc na jednym kole. Zapala jak Japończyk widzący amerykański lotniskowiec.
- Shotaro – trudno nazwać to normalnym motocyklem, lepszą nazwą jest w tym przypadku pojazd kosmiczny. Dysponuje kapitalnym przyspieszeniem które jest tak wielkie, że fotoradary nie mają czasu zrobić zdjęcia.
- Oppressor – najpiękniejszy motocykl jaki widział świat. Posiada silnik odrzutowy oraz rozsuwane skrzydła. Wiadomo nie od dziś, że połączenie normalnego motora z rakietami, skrzydłami i silnikiem odrzutowym jest op w nieskończoność. Idealny dla samotnych prezesów, niemogących sobie pozwolić na normalną ochronę.
Rowery
Każdy jest dobry, wybierz co chcesz!
Służby ratunkowe
- Wóz strażacki – niby nic ciekawego, ale możliwość przewracania innych przy pomocy armatki wodnej jest bezcenna.
Wojskowe
- APC – pojazd wsparcia piechoty. GTA znane jest z niesamowitego odwzorowania rzeczywistości i tutaj nie mogło być inaczej. Zabawka policji jest silniejsza od normalnego czołgu! W dodatku może pływać co doprowadza fanów czołgunów do szału.
- Naczepa przeciwlotnicza – połącz ze sobą niesamowitą moc rakiet i możliwość podczepienia jej do normalnego wozu. Otrzymujesz rzecz tak potężną, że nawet apokalipsa przy tym wysiada.
Komercyjne
- Phantom Wedge – to nic innego jak wielka, stara zardzewiała ciężarówka do której podpięto lekko zmodyfikowany pług do podorywki. Działa podobno do „legalnej rampy”, ale nie jest tak op.
Przemysłowe
- Guardian – wielki i ociężały, totalnie do niczego. Mimo twgo jest najlepszy w swojej klasie, więc trzeba go polecić…
Usługowe
- Wastelander – stara ciężarówka zaana murzynom. Fajna do wieczornych wypadów na pustynię w celu obrabowania lokalnych instytucji.
- Dune – jedna z maszynek sprowadzonych z rajdu Dakar. Tak naprawdę jest to przerobiony Brickade, gdyż leniom z Rockstar nie chciało tworzyć się pojazdu od podstaw.
Techniczne
- Stary traktor – najpewniej pamięta jeszcze czasy I wojny światowej. Jego największą zaletą jest to, że w ogóle działa.
- Sadler – wątpliwy powrót z San Andreas. Ponownie jest to pick-up na siłę wsadzony do specjalnej klasy. Nawet fajny.
Łodzie
- Kraken – zmodyfikowany pod wieloma względami normalny batyskaf. Z uwagi na poprzednie opłaca się go mieć w celu szpanowania swoim głębokim portfelem.
- Seashark – rekin wodny pełną gębą… mimo to fajnie wygląda w czasie wieczornych napadów na jachty bogaczy.
Samoloty
- Hydra – piękna, wielka i uzbrojona po zęby. Jedna z niewielu maszyn która dostała w gratisie system pionowzlotu. Według graczy jest najlepszym samolotem do lotu tyłem[9].
- Pyro – wygląda jak zabawka dla dzieci, zaczniemy te słowa odszczekiwać bo jest to najszybszy samolot w grze. Szczęśliwi posiadacze hangarów mogą go dodatkowo uzbroić w rakiety.
- V-65 Moltok – mieszanka jednego i drugiego. Ruski Mig który ma duże szanse zrobić z życia istny koszmar. Wolniejszy od Pyro ale mimo to potrafi pokazać swój sporych rozmiarów pazurek.
Helikoptery
- Savage – drogi, wielki i co najważniejsze potężnie uzbrojony. Potrzeba przynajmniej kilku rakiet aby go strącić z kursu.
- Valkyrie – godna swojej nazwy, Valkyrie potrafi rozwalić wszystko i wszystkich. Nooby na jej widok popadają w zachwyt lub niedowierzanie kiedy zostają przez nią zabici.
- Volatus – idealny dla bogaczy których obchodzą tylko dwie rzeczy: wygląd i wartość. Niezwykle szybki i zwrotny śmigłowiec który gdyby był człowiekiem mógłby startować w konkursach piękności.
Uzbrojenie
W nowej odsłonie GTA został dodany nowy system broni. Teraz po przywołaniu tak zwanego „koła broni” dostajemy owe koło z którego możemy wybrać daną broń. Kolejną zmianą jest możliwości noszenia ze sobą wszystkich broni jakie są w grze, a nie jak to ma miejsce w starszych odsłonach GTA gdzie mogliśmy nosić tylko jedną broń z każdego rodzaju. Poniżej macie listę wszystkich broni w GTA 5:
Broń biała
- Nóż – obustronne, 7-calowe ostrze z wysokowęglowego plastiku. Idealnie nadaje się do otwierania listów i krojenia chleba dzięki ząbkowaniu na grzbiecie.
- Pałka policyjna – 24-calowa pałka policyjna używana przez policję, S.W.A.T i FBI.
- Kij bejsbolowy – plastikowy ze skórzanym (skóra z kangura) chwytem. Lekki, dla wszystkich wielbicieli porządnej, kulturalnej gry w Baseball'a
- Łom Ciężki – łom z wysokogatunkowej hartowanej stali, która gwarantuje odpowiednią siłę argumentów przy pracy.
- Kij golfowy – typowy gumowy kij do golfa z połamaną rękojeścią.
- Młotek – solidny, wielozadaniowy młotek z drewnianym styliskiem i wyłamaną haczykowatą wypustką. Gdy go masz, każdy wygląda jak gwóźdź.
- Butelka (pakiet plażowego żula) – niezbyt skomplikowana i estetyczna, ale podczas walki nikt nie bawi się w eleganckie rozwiązania.
- Zabytkowy sztylet – zabytkowy sztylet ze skansenu w Hrubieszowie.
- Siekierka (zawartości niezbyt ekskluzywna dla graczy konsoli starych generacji kupujących grę na nowej generacji) – stara, dobra siekierka kupiona od drwala za pół litra.
- Kastet – broń dla każdego, prawdziwego mafiozy.
- Nóż sprężynowy – lepszy od normalnego noża z powodu możliwości zadawania nim szybkich ciosów i tuningowania go. Niestety, nie można go używać w wodzie.
- Kij bilardowy – broń biała o najlepszym zasięgu, idealna do walki defensywnej. Nawet fajna.
- Klucz – popularny wśród fanatyków apokaliptycznego surwiwalu i agresywnych ojców. Podobno może też służyć jako narzędzie.
- Topór – zdecydowanie najfajniejsza broń swojej klasy. Jeśli pasuje średniowiecznym piechurom, współczesnym strażnikom granicznym i nachalnym mamuśkom, to tobie także podpasuje.
Pistolety
- Typowy pistolet – kaliber .45 z magazynkiem na 12,5 nabojów z możliwością powiększenia do 13.
- Pistolet bojowy – kompaktowy, lekki pistolet ćwierćautomatyczny zaprojektowany z myślą o stróżach prawa i dzihadystach.
- Pukawka (pakiet plażowego żula) – kieszonkowa broń, pasuje do nocnego wypadu na miasto. Strzela na gumki i lakier do włosów. Kosztuje tyle, co flaszka w klubie. Trudniej tym trafić niż korkiem od szampana, ale jeśli już się uda, to kładzie trupem na miejscu.
- Ciężki pistolet (edycja biznesowa) – mistrz wagi cięższej w segmencie pistoletów na kapiszony. Zapewnia ostry trening przedramienia, szyi i kości ogonowej.
- Pistolet Vintage – wyróżniająca się broń. Dzięki niej możesz zabłysnąć w trakcie napadu na śmietnik.
- Pistolet przeciwpancerny – w pełni automatyczny pistolet o dużej sile przebicia, która przebije papier.
- Pistolet 0,000000000000000000050 (edycja kolekcjonerska i niespecjalna) – pistolet o niesamowitej sile przebicia i miażdżącym odrzucie. Mieści w magazynku 3,25 kulek.
- Paralizator – wystrzeliwuje pocisk z ładunkiem elektromagnetycznym, który na jakiś czas ogłusza napastnika. Po oddaniu strzału potrzebuje około 4h na ponowne naładowanie.
- Pistolet sygnałowy (edycja kolekcjonerska i niespecjalna) –zasygnalizuj niebezpieczeństwo lub pijacką ekscytację. Celowanie w ludzi może spowodować niekontrolowany samozapłon.
- Pistolet wyborowy – połączenie krótkiej strzelby z muszkietem na kształt pistoletowego czegoś.
- Ciężki rewolwer – broń, której siła jest w stanie położyć rozszalałego nosorożca. Można też przy jej pomocy zatłuc go na śmierć, jeśli zabraknie amunicji.
- Pistolet wer.2 – przerobiona wersja normalnego pistoletu. Nawet fajna, ale trzeba mieć bunkier.
SMG i karabiny maszynowe
- Kompaktowy SMG – łączy w sobie kompaktową konstrukcję z wysoką szybkostrzelnością (około 7–9 pocisków na minutę).
- SMG – broń znana jako pistolet maszynowy na każdą okazję. Lekka, z dobrym celownikiem z najwyższej pułki (nie, nie tej pułki tej innej wyższej pułki) i magazynkiem na 30 nabojów (popieści to się więcej zmieści).
- Szturmowy SMG (Social Prison w GTA V) – lekki i poręczny pistolet maszynowy/gwoździarka z pojemnym magazynkiem. Mieści do 31 nabojów/gwoździ w jednym magazynku.
- Karabin maszynowy – wielozadaniowy karabin maszynowy łączący surowy wygląd z solidnymi osiągami. Duża moc przebicia na kosmicznych dystansach. Bardzo skuteczny przeciw licznym grupom przeciwników.
- Bojowy karabin maszynowy – w ch ciężki, mało kompaktowy karabin maszynowy, łączący wyjątkową poręczność z wysoką szybkostrzelnością. Perfekcyjny w sianiu pożogi.
- Gusenberg (Masakra w Dniu Św. Walentego i Matki Boskiej Pieniężnej) – podkreśl swój styl bronią z czasów prehistorycznych prohibicji, z której świetnie strzela się w klimatycznej marynarce w paski, jadąc Albany Rooseveltem.
- Bojowa broń ochrony osobistej – w skrócie PDW. Broń którą trzeba nosić w aktówce by ją nie zgubić.
- Pistolet maszynowy – czyli w pełni automatyczna wersja pistoletu kryjącego się pod nazwą TEC-9. Ma bardzo wysoki model obrażeń: broń nie zadaje ran na odległości powyżej dwudziestu metrów.
- Mini SMG – popularny od kiedy marketingowcy przestali skupiać się na siłach specjalnych i zainteresowali się klientami z biedoty. Bardzo szybki i strasznie niecelny. Służy głównie do rushu obrony koniecznej z odległości jednego metra.
- SMG wer.2 – ulepszona wersja normalnego SMG. Lekki, kompaktowy i tak szybkostrzelny, że niejeden by za niego krwawo zginął. Jednym ruchem naoliwionego spustu można nim zmienić dowolne pomieszczenie w rzeźnię.
- Bojowy karabin maszynowy wer.2 – zdecydowanie największa broń, masowe zniszczenia w swojej klasie. Minusem jest jedynie to, że trzeba mieć własny bunkier aby go odblokować.
Karabiny szturmowe
- Karabin szturmowy – ten standardowy karabin szturmowy to koreańska podróba AK47. Zachowuje wysoką celność (no chyba że jesteś nawalony jak szpak) przy strzałach z dużej odległości.
- Karabinek – podróbka HK416 jest niezawodnym narzędziem mordu.
- Zaawansowany karabin – najlżejsza przeróbka karabinu szturmowego na kapiszony, nietracąca przy tym na celności i szybkostrzelności.
- Karabin specjalny (aktualizacja biznesowa) – to uniwersalny karabinek, który przydaje się w każdej sytuacji bojowej i łączy precyzję, manewrowość i niski odrzut. Idealny dla terrorystów, masonów, samobójców, czarnych braci, gangsty i funkcjonariuszy KGB
- Karabin bez
alkoholowykolbowy (Aktualizacja Życie w śmietniku) – najnowszy chińsko-koreański karabinek prosto z Biedronki. Import z marszu podbija gangsterski rynek. - Karabin kompaktowy – czyli zwykły kałach bez drewnianej kolby. Ma kosmiczny odrzut i słabe obrażenia. Lepiej nie kupować.
- Karabin szturmowy wer.2 – podrasowana wersja koreańskiej podróbki AK-47. Nikt by go nie używał gdyby nie to, że można go modyfikować tak jak dusza zapragnie.
- Karabinek wer.2 – udoskonalona wersja normalnego karabinka. Zdecydowanie jedna z najlepszych maszyn do siania terroru.
Karabiny snajperskie
- Karabin snajperski – standardowy karabin snajperski. Idealny na te momenty, gdy potrzebujesz celności na większym dystansie. Do wad należy zaliczyć długi czas przeładowania i bardzo niską szybkostrzelność.
- Ciężki karabin snajperski – w zestawie amunicja przeciw wszystkiemu o dużym kalibrze. Celownik laserowy w standardowym wyposażeniu za dopłatą 19,99$.
- Karabin wyborowy (aktualizacja RT
ES) – ta broń załatwi sprawę niezależnie od dystansu, grawitacji, pogody, Teorii Względności Einsthaina i siły Kordiolisa. Uniwersalne narzędzie dla prawdziwych snajperów. - Ciężki karabin snajperski wer.2 – broń, którą śmiało można zaliczyć do największego shitu wypuszczonego w aktualizacji Dozbrojenia. Można ją wyposażyć w amunicję wybuchową, która ma większą moc niż rakieta RPG. Co prawda mamy jedynie czterdzieści pocisków, ale nie zmienia to faktu, że takie rzeczy nie powinny mieć miejsca.
Strzelby
- Strzelba tłokowa – typowa strzelba, doskonała do walki na bliską odległość. Duży rozrzut śrutu rekompensuje niską celność na dłuższych dystansach.
- Olbrzym (Social Person w GTA Online) – ta jednolufowa, wykastrowana strzelba rekompensuje swój niski zasięg i pojemność, niesamowitą skutecznością na krótkich dystansy.
- Strzelba szturmowa – w jakimś tam stopni automatyczna strzelba o wysokiej szybkostrzelności z magazynkiem na osiem nabojów.
- Strzelba bez
alkokolbowa (edycja kolekcjonerska i niespecjalna) – nie grzeszy szybkostrzelnością, ale nadrabia to niesamowitym zasięgiem i rozrzutem. Roza wszystko na swojej drodze. - Muszkiet
WTF?(aktualizacja Dzień Niepodległości) – Anglicy podbili pół świata za pomocą muszkietów i kompleksu wyższości. Historyczna broń, na której zbudowano całe angielski monopol. - Ciężka strzelba (aktualizacja RT
ES) – sięgnij po tę broń wtedy, gdy chcesz zrobić prawdziwy burdel. Zaleca się używać jej w pobliżu łatwych do wyczyszczenia grup masonów lub wrogiej gangsty. - Dwururka – niezła na odległości nieprzekraczające dwa metry. Powyżej tego zasięgu, broń ta staje się kompletnie niecelna.
- Strzelba automatyczna – powrót z TLaD. Niezwykle silna i diabelnie szybka. Bowiem ile skutecznych narzędzi do panowania nad tłumem możesz zmieścić w spodniach?
Broń ciężka
- Granatnik – lekki, kompaktowy granatnik półautomatyczny. Mieści do 10 kartofli.
- Rakietnica – przenośna, naramienna broń przeciwpolicyjna na pociski z głowicami jądrowymi. Bardzo skuteczna broń przeciw pojazdom oraz dużym grupom balasów.
- Wyrzutnia pocisków samonaprowadzających (aktualizacja Wesołych Świąt) – coś jak powyżej tyle że ładniejsze, i wykrywa ciepło(no chyba że jesteś zimny trup to jesteś bezpieczny).
- Minigun – potężne 6-lufowe działko obrotowe w stylu Rambo. Bardzo wysoka szybkostrzelność (od 2 do 6 nabojów na pół godziny).
- Wyrzutnia fajerwerków (aktualizacja Dzień Niepodległości) – rozkręć imprezę za pomocą tej wyrzutni chińskich fajerwerków, która wzbudzi niejeden zawał serca wśród widzów.
- Railgun(zawartość ekskluzywna dla graczy konsoli starej generacji, którzy kupili grę na nową generacje) – w pełni automatyczny, działający na baterie alkaliczne karabin. Idealny dla poszukujących niezwykłej, broni ze Star Warsów.
- Granatnik kompaktowy – idealny do zrobienia przeciwnika w konia. Jest tak mały, że z daleka przypomina zwykły pistolet. Większość osób uznaje go za wspomniany pistolet i jest srogo zdziwiona, kiedy zostaje wysadzona w powietrze.
Broń rzucana
- Granat – typowy granat odłamkowy. Wyciągnij zawleczkę, wsadź sobie w de i kryj się. Świetny do eliminacji zbitych grup masonów.
- Bomba przylepna – ładunek wybuchowego gówna ze zdalnym detonatorem. Można go rzucić i wysadzić lub przyczepić do pojazdu, lub heretyka i również wysadzić.
- Mina zbliżeniowa(aktualizacja Niewesołych Świąt) – zostaw prezent dla swoich znajomych, podkładając jedną z tych wykrywających ruch min. Małe opóźnienie po aktywacji.
- Gaz łzawiący – granat gazowy świetnie nadaje się do obezwładniania grup wrogiej gangsty. Długie wystawienie na działanie gazu może grozić śmiercią lub epilepsją.
- Gaz BZ – gaz BZ jest wykorzystywany jedynie w misji Robótka u jubilera (wariant niepełnosprytny).
- Koktajl (by) Mołotowa – prosta, lecz niezwykle skuteczna broń zapalająca. Ten koktajl naprawdę ścina z nóg.
- Kanister – pozostawia ścieżkę benzyny, którą można podpalić aby się nie zgubić.
- Piłka – broń masowej zagłady, jedynie wykorzystywana przez Franklina podczas spacerów z Chopem. Co o dziwo można tym zrobić napad!
- Flara – flara zostaje automatycznie dodana do ekwipunku po zamówieniu nalotu u Merryweather Security w Grand Theft Auto Online. Przy jej pomocy oznacza się docelowy punkt zrzutu gówna.
Ciekawostki
- W ruchu ulicznym można spotkać samochody koncepcyjne, które jeszcze nie weszły do seryjnej produkcji jak na przykład Jester – auto bazowane na prototypowej Hondzie NSX, której produkcja planowana jest na rok 2015[10]).
- W tej grze możemy spotkać takie cuda i dziwy, jak UFO w Blaine County czy zamarzniętego kosmitę w North Yankton.
- Większość ciekawostek, które są jedyną rzeczą przyciągającą w tym artykule uwagę zostały odkryte przez jedynego słusznego youtubera, a konkretniej przez jego widzów, nadsyłających mu ciekawostki.
Przypisy
- ↑ No niby można, ale jeśli odejdziesz od pojazdu na dłuższą chwilę misja kończy się niepowodzeniem!
- ↑ Źródło
- ↑ Ale tak naprawdę to pies
LameraLamara który zostawił go na chwilę (tak naprawdę chciał tego gnoja się pozbyć) - ↑ Źródło
- ↑ Potrafi także skakać z wieżowców bez najmniejszych obrażeń, czego już nie jestem w stanie wytłumaczyć
- ↑ Pewnemu kolesiowi tak zrobił. Serio
- ↑ Serio, możesz sprawdzić
- ↑ Samochód, nie ocean
- ↑ Cokolwiek by to znaczyło
- ↑ Tymczasem gra się dzieje w 2013 roku