Need for Speed: Most Wanted
Ten artykuł dotyczy gry komputerowej z 2005 roku. Zobacz też Need for Speed: Most Wanted (2012). |
Jak sie jeśdzsi ałtem???
- Standardowe pytanie nooba
SuUiIiTaśSsSs/\//-\ gJiE3rA!!!1111
- Pokemon o grze
JAK TO KA MNIE WYPRZEDZIŁ?
- Dziecko neo na widok wyprzedzającego go Fiata Punto lub Volkswagena Golfa mk5, podczas gdy on jedzie Lamborghini Murciélago
JA PIER**LE ZNOWU WJŁEM Z TYM ZŁOMEM.
- Zdenerwowany gracz, kiedy po raz piąty przechodzi ten sam wyścig
Need for Speed: Most Wanted – dziewiąta część, słynnej i niekończącej się gry z serii Need for Speed, z 2005 roku.
Fabuła
Uwaga! Ta sekcja zawiera informacje, których zapewne nie chciałbyś znać, jeśli dotychczas nie miałeś okazji spotkać się z inkryminowanym tworem. |
Tym razem, przyjeżdżasz do miasta Rockport, nowo tuningowanym BMW M3 GTR [e46]. Podczas szpanu zostajesz złapany przez policję, a właściwie to swaggerskiego gliniarza o ksywie „Cross”, który przez całą grę będzie próbował Cię uCROSSować. Jeździ niby stuningowaną Corvettą, która później okazuje się słaba, gdyż jest możliwość pojeżdżenia nią sobie w Need For Speed: THE RUN. Pewien pseudo-kozak który pod koniec utknął we Friendzonie z Twoją przyjaciółką, Mią – która okazała się zbuntowaną policjantką, Razor Ci coś w Batmobilu i przegrałeś, przez co on wygrał Twoją BeEmke i dziewczynę, której i tak nie odzyskasz, bo Twoja postać o prawdopodobnym imieniu XxX_Dr1v3r_XxX jest lamusem w okularkach. Później od nowa zaczynasz dzięki swojej kochanej przyjaciółce, rozjąc każdego na swojej drodze. Pod koniec gry Mia okazuje się parszywą gliną, a Ty okazujesz się ich pomocnikiem w rozwalaniu czarnej listy. Odzyskujesz także swoją BeEmke. Cross chciałby Ci darować jakbyś się oddał w ręce policji; lecz nikt nie ufa glinom, więc za aż Mia daje Ci jedyny plan ucieczki, który polega na przeskoczeniu starego mostu[1].
Później w Karierze nie ma co robić, więc robisz challenge albo idziesz grać w coś innego.
Kariera
Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Nowy świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz ogrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i – jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie Razor jest #1 na Czarnej Liście ulicznych złodupców. Dotarł tam, używając twojego wozu, który ukradł. Jeśli chcesz odzyskać BMW, musisz teraz pokonać następujących kierowców:
- Sonny – facet myśli, że jest fajny, bo ma skośne oczka. Jeździ starym, zajeżdżonym Volkswagenem, kupionym bezpośrednio od Niemca. Można go pokonać fabrycznym Chevroletem.
- Taz – wozi się Lexusem IS300 i wyzywa lamerów na wyścig. Wystarczy wcisnąć do swojego auta nitro, silniczek i go pokonasz.
- Vic – tu już jest ciężej. Ściga się Toyotą Suprą. Chcę cię rozpiździć przy pierwszej okazji.
- Izzy – pierwsza laska, z którą przyjdzie ci się zmierzyć. Wozi się Mazdą RX8, każdy, z kim się ściga to znajomy, lub krewny.
- Big Lou – kolejny skośnooki przyjaciel. Wlecze się po mieście Mit(a)subishi Eclipse z wymalowanym kotkiem i z obstawą.
- Baron – bogaty typek, szpanuje Gorsche Caymanem. Auto wygląda, jakby tuningowały je ciężkie metale.
- Earl – fan importowanych wózków. Kupił sobie Mit(a)subishi Lancera, oblepił odjazdowymi naklejkami i wcisnął kilka drobiazgów do silnika.
- Jewels – podniecają ją auta typu Muscle (np. Ford Mustang, Corvette C6). Sama – po wiejsku – urządziła sobie Mustanga. Lubi bawić się drążkiem skrzyni biegów.
- Kaze – idiotka szalejąca Mercedesem CLK 500 w butach na obcasach.
- Ming – złodziej. Ukradł komuś Lamborghini Gallardo. Lubi zaliczać fotoradary.
- Webster – łysy szpaner. Wypierdzielił wszystko ze swojej Corvetty C6, oprócz kierownicy, aby auto było lżejsze.
- JV – ćpun. W dzień ściga się Dodge'm Viperem, a nocami patrzy na dupy w burdelu.
- Ronnie – chłopak Razora, dostał Astona Martina i części tuningowe do samochodu od rodziców na gwiazdkę.
- Bull – Koreańczyk. Dostał kasę na Mercedesa SLR McLarena od Razora, a nie umie go prowadzić, dzięki czemu pokonanie go wymaga jedynie sprawnego monitora.
- Razor (Nareszcie koniec, co?) – cwaniaczek, ukradł ci auto i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego „szrota” i pokonać go w pięciu następujących wyścigach:
- Próba Prędkości;
- Drag (wyścig równoległy);
- Sprint;
- Tor;
- Sprint.
Wyścigi łatwe nie będą, gdyż to BMW to nie takie zwykłe dresiarske auto. Chociaż inteligencja przeciwnika przegrywa z pierwszym warzywem, to jednak wygrywa prędkość.
Po wygraniu odzyskujesz auto. Razor dostaje szału, a Mia pokazuje, że jest z policji, przybywają gliny, a ty masz za zadanie zgubić krwawy i brutalny pościg (najtrudniejszy w całej grze).
Policja
Policja w grze, dzieli się na kilka poziomów. A oto one:
- Pierwszy poziom – Czyli zwykły oznakowany radiowóz, lub po prostu patrol. Ulega awarii po wjechaniu w stertę kartonów lub gubi przy najbliższym zakręcie. Przy kontakcie bocznym auto robi spektakularne przewroty w powietrzu, okazjonalnie zabijając wszystkich w środku, po czym z nienaturalną gracją przypieprza maską w asfalt. 5 radiowozów
- Notowania:
- Zniszczenie Radiowozu: 250 not.
- 10 sekund pościgu: 100 not.
- Notowania:
- Drugi poziom – Pojawia się nieoznakowany radiowóz. Znacznie szybszy, zwinniejszy i wytrzymalszy od Pierwszego poziomu. Stawia blokady na drodze, choć rzadko, ale i tak wystarczy przywalić w niego z buta, aby zamienił się w złom. 10 radiowozów
- Notowania:
- Zniszczenie radiowozu: 200 not.
- 10 sekund pościgu: 500 not.
- Notowania:
- Trzeci poziom – Oznakowany Pontiac GTO policji stanowej. Co krok stawiają blokady. O wiele cięższe niż drugi poziom i szybsze, albowiem osiągają prędkość do 270 km/h. Czasami pojawia się lekki oddział Rhino próbujący cię rozwalić bądź wykoleić wprost w blokadę drogową. 15 radiowozów
- Notowania:
- Zniszczenie radiowozu – 5000 not.
- 10 sekund pościgu – 1000 not.
- Notowania:
- Czwarty poziom – Czarne, nieoznakowane Pontiaki GTO agentów federalnych. Na drodze, znikąd pojawiają się nam kolczatki i latają za nami helikoptery. Próbują zamknąć ściganego w „trójkącie”, cokolwiek by to znaczyło. Od czasu do czasu Ciężki oddział Rhino. 20 radiowozów
- Notowania:
- Zniszczenie radiowozu: 10 000 not.
- 10 sekund pościgu: 5 000 not.
- Notowania:
- Piąty poziom – Białe Corvetty C6 wydziału pościgowego Crossa. Są zarąbiście szybkie (prędkość nawet do 350 km/h). Wszędzie są kolczatki, a zaraz po rozpoczęciu pościgu lub przysłaniu posiłków, siedzi Ci na twarzy 25 radiowozów. Po zdobyciu w 1–2 minuty minimum 1–1,5 miliona notowań, pojawia się sam Cross i jedzie za tobą aż do posiłków, lub go nie zniszczysz. Helikoptery, jakby mało było koszmaru, zapuszczają po jednym ciężkim Rhino co pół minuty, więc nie warto być centralnie pod helikopterem[2]. 25 radiowozów
- Notowania: CROSS
- Za pierwszym razem – 300 000 Notowań
- – Za drugim – 200 000 notowań
- – Za trzecim – 100 000 notowań
- – Każdy następny raz – 50 000 notowań.
- – Zniszczenie radiowozu – 25 000 not.
- – 10 sekund pościgu – 25 000 not.
- Notowania: CROSS
- Lekki Oddział Rhino – Lekkie SUV'y zwane też K9. Albo wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, otaczając się przy ścianie i aresztując cię; lub tworzą blokady. Próbują cię również jak najszybciej rozwalić.
- Notowania:
- Zniszczenie radiowozu – 10 000 not
- Notowania:
- Ciężki Oddział Rhino – To co wyżej, tylko są to ciężkie SUV'y.
- Notowania:
- Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
- Notowania:
- Szósty poziom – Pojawia się dwa razy – kiedy pokonamy Razora i musimy uciekać odzyskanym BMW, a także w wyzwaniu #68 serii prób po dziesięciu minutach. Wyposażony w czarne Corvetty C6 w parze z Ciężkim Oddziałem Rhino. 30 radiowozów
- Notowania:
- Zniszczenie radiowozu – 30 000 not.
- 10 sekund pościgu – 30 000 not.
- po zainstalowaniu specjalnego programu będzie dochodzić do 10. Przy 10. będzie cię ścigała armia Crossów
- Notowania:
- Siódmy poziom – Pojawia się w 70 próbie wyzwań w Czarnej edycji. Ścigany jesteś przez ciężki oddział Rhino z turbo boostem, ucieczka nie należy do łatwych, gdyż próbują Cię zamknąć i/lub wypchnąć tak, żebyś nie uciekł, albo, jak to Rhino, rozpilić. Samochód, który dostajesz na tę próbę to totalny złom – Chevrolet Camaro SS z rocznika 1967, cofniętym licznikiem i popsutym układem kierowniczym. 15 radiowozów
- Notowania:
- Zniszczenie radiowozu – 15 000 not
- 10 sekund pościgu – 30 000 not
- Notowania:
Pościg
Pościgi w NFS Most Wanted są krwawe i brutalne; lub nudne, bo czasem trzeba pchać samochód aby policyjny radiowóz mógł za tobą jechać. Przy Pierwszym poziomie nie ma co się bawić, drugi jest ciekawszy, trzeci średni, czwarty – być może najtrudniejszy, a piąty to po prostu dużo notowań. Podczas pościgu „zaliczamy” kamienie milowe (czyli sprawy z policją), a są to:
- Długość pościgu (uciec przed wyznaczonym czasem, lub po).
- Przepychanki (uszkodzić wyznaczoną liczbę radiowozów).
- Próba blokad drogowych (ominąć określoną ilość blokad).
- Próba kolczatek (ominąć określoną ilość kolczatek).
- Notowania (uzyskać odpowiednią ilość notowań).
- Próba wykroczeń (popełnić określoną ilość wykroczeń).
- Próba zniszczeń (uzyskać określoną wartość zniszczeń).
Rodzaje wykroczeń
Jeśli już mowa o wykroczeniach, to można podczas jednego pościgu popełnić 8 różnych wykroczeń:
- Ściganie się (lub przekroczenie prędkości) – Rozwinięcie prędkości 180 km/h.
- Taranowanie Radiowozu – Uszkodzenie radiowozu.
- Opór przy aresztowaniu – Zgubiony pościg.
- Przekroczenie prędkości – Rozwinięcie prędkości 250 km/h.
- Uszkodzenie mienia – Rozwalenie np. znaku drogowego, słupa.
- Ucieczka z miejsca wypadku – Obicie taksówki, którą blacharze wyklepią i będzie można sprzedać jako nówkę w cenie rynkowej.
- Jazda poboczem – jazda nie po ulicy.
- Nieostrożna jazda – rozwinięcie prędkości 330 km/h. [3]
Niedorzeczności w grze
- Wytuningowany Volkswagen lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murciélago i Porsche 911.
- Fizyka – po uderzeniu w radiowóz stojący na blokadzie z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód[4].
- Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic.
- Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci auto na dach.
- Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu w Rosewood nawet helikopter się podda.
- Przy odpowiednim poziomie (#6 występującym tylko 2 razy – próba #68 i pościg pod koniec gry; pozostałe przypadki – #5) zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6[5].
- Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer.
- Niezniszczalny samochód gracza.
- Nitro uzupełnia się samoczynnie.
- Możliwa betoniarka/TIR ze ściętymi drzewami/śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem.
- Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz.
- Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 na liczniku.
- Sierżant Cross próbuje łapać 14 najbardziej poszukiwanych kierowców w mieście, ale zaraz potem zwalniają go z policji, bo nie złapał ani jednego.
- Samochody przeciwników i policji jadące 280 km/h nie zwalniają na ostrych zakrętach o 90 stopni i perfekcyjnie się wyrabiają.
- W mieście odbywa się kilka tysięcy wyścigów ulicznych w jeden dzień.
- Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach.
- Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym.
- W jednym z wyzwań w serii prób policja w Pontiakach bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że sama waży kilkadziesiąt ton.
Co najbardziej denerwuje graczy?
- Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik, powodując kolizję, a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
- Błędy wyłączające grę, podczas trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut i zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
- Wjechanie w kolczatkę, tira lub ścianę przed starym mostem, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
- Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze.
- Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna sekundy i zauważa Cię policja.
- Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, za cholerę nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.
Rodzaje wyścigów
- Sprint – Jeden z prostszych wyścigów. Polega na dojechaniu z punktu A do B jako pierwszy. Łatwe (chyba że ścigasz się z Fiatem).
- Tor – Jeżdżenie w kółko. Zazwyczaj są 2–3 okrążenia. Charakteryzują się tym, że jeżeli przez wszystkie okrążenia świetnie ci szło, to w ostatnim na 99% popełnisz błąd, który da rywalom zwycięstwo.
- Eliminacje – Prawie jak Tor, ale kto przejedzie ostatni na okrążeniu odpada i ma wała[6]. Długość to zawsze 3 okrążenia.
- Drag – Najbardziej znienawidzony wyścig. Polega na samodzielnym zmienianiu biegów, oraz uważaniu aby w nic nie uderzyć.
- Próba Prędkości – Trzeba uzyskać jak największą prędkość przejeżdżając przez serię fotoradarów.
- Próba Czasowa – Najłatwiejszy, bo trzeba dojechać do mety przed czasem.
Multiplayer
Od 2009 roku nikt nie gra w to przez neta[7]. Serwery są puste, a znalezienie rozgrywki nie będzie możliwe nawet za ruski rok.
Przypisy
- ↑ Który po Twoim powrocie zostaje od tak zamknięty
- ↑ Zwłaszcza, że helikopter emituje tylko dym z materiałów pirotechnicznych, a ustawienia monitora lub telewizora na niewiele się zdadzą
- ↑ Dopiero ka wtedy???
- ↑ O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie
- ↑ I ewentualnie SUV-y
- ↑ Jak Polska cała
- ↑ …chyba, że ma GameRanger