Need for Speed: Most Wanted
Ten artykuł dotyczy gry komputerowej z 2005 roku. Zobacz też Need for Speed: Most Wanted (2012). |
Jak sie jeśdzsi ałtem???
- Standardowe pytanie nooba
JAK TO KA MNIE WYPRZEDZIŁ?
- Dziecko neo na widok wyprzedzającego go Fiata Punto lub Volkswagena Golfa mk5, podczas gdy on jedzie Lamborghini Murciélago
JA PIERDOLE ZNOWU SIE WJEBAŁEM Z TYM ZŁOMEM
- Zdenerwowany gracz, kiedy po raz piąty przechodzi ten sam wyścig
Need for Speed: Most Wanted – dziewiąta część słynnej i niekończącej się gry z serii Need for Speed, wydana w 2005 roku.
Kariera
Na rekreacyjnej wycieczce po opanowanym przez piratów drogowych mieście, główny bohater niefortunnie rzuca się w oczy samego szeryfa lokalnej policji. Świeżak nie mógł także ujść uwadze grupy przeciętnej inteligencji małp w kolorowych, oczojebnych samochodach. W tym momencie gracz wygrywa pierwszy wyścig, potem drugi z bossem całej paczki i – jak to zwykle nie ma miejsca w grach tego typu – samochód gracza ulega uszkodzeniu. Bezimienny bohater trafia do pierdla na odsiadkę i podnoszenie mydełka, po czym wychodzi. W tym momencie niejaki Razor dostał się na pierwsze miejsce na czarnej listy ulicznych złodupców używając właśnie twojego wozu, który ukradł. Chcąc odzyskać BMW trzeba pokonać następujących kierowców:
- Sonny – facet myśli, że jest fajny, bo ma skośne oczka. Jeździ starym, zajeżdżonym Volkswagenem, kupionym bezpośrednio od Niemca. Można go pokonać fabrycznym Chevroletem.
- Taz – wozi się Lexusem IS300 i wyzywa lamerów na wyścig. Wystarczy wcisnąć do swojego auta nitro, silniczek i go pokonasz.
- Vic – tu już jest ciężej. Ściga się Suprą i będzie próbował Cię rozpiździć przy pierwszej okazji.
- Izzy – pierwsza laska, z którą przyjdzie Ci się zmierzyć. Wozi się Mazdą RX8, a każdy, z kim się ściga, to znajomy, lub krewny.
- Big Lou – kolejny skośnooki „przyjaciel”. Wlecze się po mieście Mitsubishi Eclipse z wymalowanym kotkiem i z obstawą.
- Baron – bogaty typek, szpanuącye Gorsche Caymanem. Auto wygląda, jakby tuningowały je ciężkie metale.
- Earl – fan importowanych wózków. Kupił sobie Mitsubishi Lancera, oblepił go odjazdowymi naklejkami i wcisnął kilka drobiazgów do silnika.
- Jewels – podniecają ją auta typu Muscle (np. Ford Mustang, Corvette C6). Sama – po wiejsku – urządziła sobie Mustanga. Lubi bawić się drążkiem skrzyni biegów.
- Kaze – idiotka szalejąca Mercedesem CLK 500 w butach na obcasach.
- Ming – złodziej. Ukradł komuś Lamborghini Gallardo. Lubi zaliczać fotoradary.
- Webster – łysy szpaner. Wypierdzielił wszystko ze swojej Corvetty C6 oprócz kierownicy, aby auto było lżejsze.
- JV – ćpun. W dzień ściga się Dodgem Viperem, a nocami patrzy na dupy w burdelu.
- Ronnie – chłopak Razora, dostał Astona Martina i części tuningowe do samochodu od rodziców na gwiazdkę.
- Bull – Koreańczyk. Dostał kasę na Mercedesa SLR McLarena od Razora, ale nie umie go prowadzić, dzięki czemu pokonanie go wymaga jedynie sprawnego monitora.
- Razor – cwaniaczek, który zajumał ci auto i wykonywał podejrzane telefony. Teraz musisz tylko zabrać swojego „szrota” i pokonać go w pięciu następujących wyścigach:
- Próba Prędkości;
- Drag (wyścig równoległy);
- Sprint;
- Tor;
- Sprint.
Wyścigi łatwe nie będą – inteligencja przeciwnika co prawda przegrywa z pierwszym warzywem, niestety jednak w tym przypadku wygrywa prędkość, a jego BMW to nie jest zwykły dresowóz.
Po wygraniu odzyskujesz auto. Razor dostaje szału, a Mia pokazuje, że jest z policji, przybywają gliny, a ty masz za zadanie zgubić krwawy i brutalny pościg (najtrudniejszy w całej grze).
Policja
Policja w grze, dzieli się na kilka poziomów. A oto one:
- Pierwszy poziom – zwykły oznakowany radiowóz lub patrol. Ulega awarii po wjechaniu w stertę kartonów lub gubi się przy najbliższym zakręcie. Przy kontakcie bocznym auto robi spektakularne przewroty w powietrzu, okazjonalnie zabijając wszystkich w środku, po czym – z nienaturalną gracją – przypieprza maską w asfalt.
- Drugi poziom – pojawia się nieoznakowany radiowóz. Znacznie szybszy, zwinniejszy i wytrzymalszy od pierwszego poziomu. Z rzadka stawia nawet blokady na drodze, ale i tak wystarczy przywalić w niego z buta, aby zamienił się w złom.
- Trzeci poziom – oznakowany Pontiac GTO policji stanowej. Co krok stawiają blokady. O wiele cięższe niż drugi poziom i szybsze, albowiem osiągają prędkość do 270 km/h. Czasami pojawia się lekki oddział Rhino próbujący Cię rozwalić bądź wykoleić wprost w blokadę drogową.
- Czwarty poziom – Czarne, nieoznakowane Pontiaki GTO agentów federalnych. Na drodze, znikąd pojawiają się kolczatki i latają za nami helikoptery. Próbują zamknąć ściganego w „trójkącie”[1]. Coraz więcej oddziałów Rhino.
- Piąty poziom – białe Corvetty C6 wydziału pościgowego Crossa. Są zarąbiście szybkie (prędkość nawet do 350 km/h). Wszędzie są kolczatki, a zaraz po rozpoczęciu pościgu lub przysłaniu posiłków siedzi Ci na twarzy 25 radiowozów. Po zdobyciu w 1–2 minuty minimum 1–1,5 miliona notowań pojawia się sam Cross i jedzie za tobą aż do pojawienia się posiłków lub dopóki go nie zniszczysz. Helikoptery, jakby mało było koszmaru, zapuszczają po jednym ciężkim Rhino co pół minuty, więc nie warto być centralnie pod helikopterem[2].
- Szósty poziom – Pojawia się dwa razy – kiedy pokonamy Razora i musimy uciekać odzyskanym BMW, a także w wyzwaniu #68 serii prób po dziesięciu minutach. Wyposażony w czarne Corvetty C6 w parze z Ciężkim Oddziałem Rhino.
- Siódmy poziom – Pojawia się w 70 próbie wyzwań w czarnej edycji. Ścigany jesteś przez ciężki oddział Rhino z turbo boostem, toteż ucieczka – co nie powinno być niespodzianką – nie należy do łatwych, gdyż próbują Cię zamknąć, wypchnąć, albo (jak to Rhino) rozpilić. Samochód, który dostajesz na tę próbę, to totalny złom – Chevrolet Camaro SS z rocznika 1967 z cofniętym licznikiem i popsutym układem kierowniczym.
Pościg
Pościgi w NFS Most Wanted są albo krwawe i brutalne, albo niesamowicie nudne, bo czasem trzeba pchać samochód, aby policyjny radiowóz Cię dogonić. Podczas pościgu zaliczamy „kamienie milowe” (czyli sprawy z policją), a są to:
- długość pościgu (uciec przed wyznaczonym czasem, lub po);
- przepychanki (uszkodzić wyznaczoną liczbę radiowozów);
- próba blokad drogowych (ominąć określoną ilość blokad);
- próba kolczatek (ominąć określoną ilość kolczatek);
- notowania (uzyskać odpowiednią ilość notowań);
- próba wykroczeń (popełnić określoną ilość wykroczeń);
- próba zniszczeń (uzyskać określoną wartość zniszczeń).
Rodzaje wykroczeń
Jeśli już mowa o wykroczeniach, to można podczas jednego pościgu popełnić 8 różnych wykroczeń:
- Ściganie się (lub przekroczenie prędkości) – rozwinięcie prędkości 180 km/h.[5]
- Taranowanie Radiowozu – uszkodzenie radiowozu.
- Opór przy aresztowaniu – zgubienie pościgu.
- Przekroczenie prędkości – rozwinięcie prędkości 250 km/h.
- Uszkodzenie mienia – rozwalenie np. znaku drogowego, słupa.
- Ucieczka z miejsca wypadku – obicie taksówki, którą blacharze wyklepią i będzie można sprzedać jako nówkę w cenie rynkowej.
- Jazda poboczem – jazda nie po ulicy.
- Nieostrożna jazda – rozwinięcie prędkości 330 km/h[6].
Niedorzeczności w grze
- Wytuningowany Volkswagen lub Fiat Punto może wyprzedzić odjazdowe Lamborghini Murciélago i Porsche 911.
- Fizyka – po uderzeniu w radiowóz stojący na blokadzie z prędkością 300 km/h wyrzuca go jednocześnie kilkadziesiąt metrów w górę i paręset w przód[7].
- Oddziały Rhino, wyposażony w ciężkie SUV-y, wyjeżdżają z naprzeciwka i powodują czołowe zderzenie, po czym odjeżdżają jak gdyby nigdy nic.
- Helikopter zręcznie omija wszelkie przeszkody (nawet tunele), a czasem zdarza się, że poleci za blisko i przewróci auto na dach.
- Rozwalając sklep z pączkami, unieruchamiasz kilka(dziesiąt) radiowozów naraz w tym dostawę żywności do najbliższego posterunku. Rozwalając bramy stadionu w Rosewood nawet helikopter się podda.
- Przy odpowiednim poziomie (#6 występującym tylko 2 razy – próba #68 i pościg pod koniec gry; pozostałe przypadki – #5) zainteresowania policji, ścigają cię same Corvetty C6[8].
- Brak policji w trybach Szybkiego Wyścigu oraz Multiplayer.
- Niezniszczalny samochód gracza.
- Nitro uzupełnia się samoczynnie.
- Możliwa betoniarka/TIR ze ściętymi drzewami/śmigłowiec policyjny na blokadzie drogi, a nawet kolczatka bezpośrednio za radiowozem.
- Policja rozpoczyna pościg za tobą jak tylko cię zobaczy. Nawet jeżeli spokojnie sobie stoisz na poboczu i nikomu nie wadzisz.
- Policja potrafi rozwalić całe miasto, żeby tylko Cię dogonić i popełnia znacznie więcej „wykroczeń” podczas pościgu niż Ty.
- Gdy wjedziesz do pewnego garażu w Rockport, gra się zatnie i wypdzieli cię w dziwne miejsce i będziesz mógł latać. Jeżeli znajdziesz się nad drogą, rozpędzisz się do 800 km/h i przywalisz w drogę i zaczniesz robić akrobacje.
- Wóz przeciwnika uderzy czołowo w pojazd jadący z przeciwka, ale w 2 sekundy wróci do wyścigu i w kolejne dwie sekundy osiągnie 250 na liczniku.
- Sierżant Cross próbuje łapać 14 najbardziej poszukiwanych kierowców w mieście, ale zaraz potem zwalniają go z policji, bo nie złapał ani jednego.
- Samochody przeciwników i policji jadące 280 km/h nie zwalniają na ostrych zakrętach o 90 stopni i perfekcyjnie się wyrabiają.
- W mieście odbywa się kilka tysięcy wyścigów ulicznych w jeden dzień.
- Policja Rockport jest bardzo ostra i zakazała obywatelom ruchu pieszego, co widać na ulicach.
- Przejeżdżając przez kolczatkę, koła wozu gracza flaczeją, a policyjnych – pozostają w stanie fabrycznym.
- W jednym z wyzwań w serii prób policja w Pontiakach bez problemu dopchnie śmieciarkę do ściany, mimo że sama waży kilkadziesiąt ton.
Co najbardziej denerwuje graczy?
- Na końcu wyścigu wyjeżdża z naprzeciwka samochodzik, powodując kolizję, a przeciwnik w Fiacie wygrywa.
- Błędy wyłączające grę, podczas trudnego pościgu, zazwyczaj gdy trwa dłużej niż 12 minut i zaliczyłeś naraz 4 kamienie milowe i ponad 2 miliony notowań.
- Wjechanie w kolczatkę, tira lub ścianę przed starym mostem, kiedy wydaje Ci się, że zaraz zgubisz pościg.
- Kiedy na wyścigu myślisz, że jesteś PRO, wbijasz się po kolei w każde auto na drodze.
- Kiedy do zakończenia oczekiwania zostaje jedna setna sekundy i zauważa Cię policja.
- Kiedy chcesz jak najszybciej zgubić pościg, za cholerę nie uda Ci się, bo pojawi się śmigłowiec albo jakiś uparty radiowóz.
Rodzaje wyścigów
- Sprint – Jeden z prostszych wyścigów. Polega na dojechaniu z punktu A do B jako pierwszy. Łatwe (chyba że ścigasz się z Fiatem).
- Tor – Jeżdżenie w kółko. Zazwyczaj są 2–3 okrążenia. Charakteryzują się tym, że jeżeli przez wszystkie okrążenia świetnie ci szło, to w ostatnim na 99% popełnisz błąd, który da rywalom zwycięstwo.
- Eliminacje – Prawie jak Tor, ale kto przejedzie ostatni na okrążeniu odpada i ma wała[9]. Długość to zawsze 3 okrążenia.
- Drag – Najbardziej znienawidzony wyścig. Polega na samodzielnym zmienianiu biegów, oraz uważaniu aby w nic nie uderzyć.
- Próba Prędkości – Trzeba uzyskać jak największą prędkość przejeżdżając przez serię fotoradarów.
- Próba Czasowa – Najłatwiejszy, bo trzeba dojechać do mety przed czasem.
Multiplayer
Od 2009 roku nikt nie gra w to przez neta[10]. Serwery są puste, a znalezienie rozgrywki nie będzie możliwe nawet za ruski rok.
Przypisy
- ↑ Cokolwiek by to znaczyło
- ↑ Zwłaszcza, że helikopter emituje tylko dym z materiałów pirotechnicznych, a ustawienia monitora lub telewizora na niewiele się zdadzą
- ↑ Oczywiście z czołówki główny bohater wychodzi bez szwanku
- ↑ Żeby Cię następnie aresztować
- ↑ Tak, tylko szkoda, że w prawdziwym życiu w mieście nie można nawet jechać 80 km/h a co dopiero 2 razy więcej...
- ↑ Tak, dopiero wtedy
- ↑ O ile uderzymy w tył, bo gdy w przód, radiowóz nie trafi na złom. Zamiast tego wóz gracza stanie
- ↑ I ewentualnie SUV-y
- ↑ Jak Polska cała
- ↑ …chyba, że ma GameRanger