Użytkownik:SemiXon/Dark Souls III

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
< Użytkownik:SemiXon
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „03:01, 28 sty 2022” przez „SemiXon (dyskusja • edycje)”.
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)

Dark Souls III – trzecia odsłona serii Dark Souls, która słynie ze swojego bardzo wysokiego poziomu trudności. Gra została stworzona przez studio From Software i wydana przez Bandai Namco Games (w skrócie Bamco) na PC, Play Station 4 i Xbox One.

Fabuła[edytuj • edytuj kod]

Część graczy (tzw. casule, od słowa casual) narzeka na to, że w tej grze nie ma fabuły. Mają poniekąd rację Wcale nie mają racji, ponieważ fabuła gry nie jest podawana na tacy, tylko wymaga czytania opisów przedmiotów (których jest od zajCenzura2.svga w cCenzura2.svgj) i myślenia, co trudno przychodzi casulom. Do sedna ...

Wcielamy się w postać Nierozpalonego, który za życia został spalony (prawdopodobnie miał do czynienia ze Zjednoczeniem Płomienia). Po powstaniu z grobu niby mamy jakiś tam samouczek, jak walczyć, turlać się itd., ale po chwili walczymy z pierwszym bossem, który jest łatwy (tak mówią weterani dwóch poprzednich części). Po pokonaniu go jakimś cudem rozpalamy ognisko w Kaplicy Zjednoczenia i wyruszamy w podróż przywrócenia na tron Władców Pogorzelisk (żywych lub martwych). W czasie podróży poznamy wiele różnych ciekawych, z którymi się wiążą questline'y, które łatwo upCenzura2.svglić, jeżeli coś nie tak zrobimy.

Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]

Dark Souls od zawsze wyróżniało się poziomem trudności, przy którym nawet hardkorowi gracze poczuli się dziewczęco. Rozgrywka dzieli się na kilka punktów, które warto zapamiętać.

Walka[edytuj • edytuj kod]

To nie jest Assassin's Creed czy Metin2 gdzie możemy tak po prostu machać mieczem. Tutaj walka jest nieco bardziej zaawansowana. Podstawą potyczki jest przewidywanie ciosów przeciwnika oraz turlanie się. Niestety nie możemy turlać się w nieskończoność, ponieważ przewrót zużywa wytrzymałość. Więc turlamy się rozsądnie. Z resztą cokolwiek nie zrobimy, zużywa to wytrzymałość. Jak skończy się wytrzymałość to mamy szansę na zobaczenie Wielkiego Czerwonego Napisu. Również ważne jest utrzymanie poziomu życia powyżej 0 HP, ponieważ kończy się to śmiercią. Kolejnym ważnym aspektem jest mana, którą używamy do zaklęć i do specjalnych ataków.

Estus[edytuj • edytuj kod]

Ulubiona rzecz graczy Dark Souls. Jest to tak zwana mikstura życia lub many, która uzupełnia się po odwiedzeniu ogniska. Można u kowala ustawić, ile chcemy mieć zwykłych butelek (które przywracają zdrowie) i tych popielnych butelek (które przewracają manę) zależnie od posiadanej ilości butelek estusa. Maksymalnie można zebrać 15 butelek tego cudownego napoju.

Ognisko[edytuj • edytuj kod]

Jedyne bezpieczne miejsce w grze, przy którym możemy spokojnie usiąść. Uzupełnia nasze estusy, dodaje amunicję ze skrytki, regeneruje zdrowie, ale żeby nie było tak łatwo, to odradza prawie wszystkich przeciwników (z wyjątkiem tych dużych "mini-bossów") Ognisko również zapewnia nam możliwość przenoszenia się w różne lokacje oraz możemy go ulepszać za pomocą kości.

Ekwipunek[edytuj • edytuj kod]

W grze występuje wiele różnych pancerzy, broni oraz akcesoriów, dzięki czemu każdy build postaci może być unikalny, jednak większość graczy stosuje Ten Jedyny Build, który polega na władowaniu wszystkich punktów w siłę i bieganiu z maczugą i gołą klatą i rozwalaniu wszystkiego, co się rusza na jednego hita[1]. Ważnym elementem ekwipunku jest udźwig. Udźwig działa trochę inaczej niż w innych RPGach, otóż na niego wpływa ciężar pancerza. Im większy procent udźwigu, tym bardziej turlamy się jak Amerykanin.

PVP[edytuj • edytuj kod]

Wisienka na torcie tejże jakże wspaniałej gry. PVP polega na tym, że do świata gracza, który użył Żaru[2], przywoływany jest inny gracz, który ma za zadanie ukatrupić tego pierwszego. Upiory są ignorowane przez inne potwory oraz ma zmniejszoną liczbę estusów, jakich może użyć. Zazwyczaj gracze reagują natychmiastowym ragequitem na widok najeźdźcy. Są też tacy, którzy łażą ze swoim bardziej dopakowanym kolegą, przez co zabijanie noobów nie sprawia takiej zabawy i satysfakcji.

Są również pewne niepisane zasady typu "Nie używaj estusa", "Przywitaj się z przeciwnikiem, zanim rozpoczniesz walkę" i inne farmazony, które i tak psują zabawę, jaką jest zabijanie z zaskoczenia niczego niespodziewających się graczy.

Postacie[edytuj • edytuj kod]

Protagonista[edytuj • edytuj kod]

Postać gracza, która wykonuje całą czarną robotę. Walczy, ginie, odradza się, walczy, ginie i tak w kółko. Jego przeznaczeniem jest bycie podpałką do ognia, bo za życia prawdopodobnie nie wyszło mu to. Jest wiele teorii spiskowych na temat tego, kim tak naprawdę jest główny bohater, ale wiemy tylko tyle samo co on, może nawet mniej.

Strażniczka Ognia[edytuj • edytuj kod]

Pierwsza postać, która nie ma zamiaru nas zabić, jaką spotykamy w grze. Jest to najwspanialsza istota, która spędza sen z powiek wielu graczy. Dzięki niej możemy zamienić dusze na poziomy doświadczenia. Jest ślepa, ale możemy dać jej w prezencie nowe oczy.

Andre z Astory[edytuj • edytuj kod]

Kolejna postać, którą spotykamy w Kaplicy Ognia. Jest to kowal, który naku*wia w kowadło cały czas. Weterani zauważą, że jest to stary dobry Andre z pierwszej części. Jak się go wkurwi to ma focha i nie ulepszy żadnego przedmiotu. Jest jedyną osobą, która rusza ustami.

Lokacje[edytuj • edytuj kod]

Bossy[edytuj • edytuj kod]

DLC[edytuj • edytuj kod]

Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]

Noob w Dark Souls III[edytuj • edytuj kod]

- umiera

Pro w Dark Souls III[edytuj • edytuj kod]

- też umiera

  1. O ile sam wcześniej nie padniesz na hita
  2. Tzw. wejście w tryb Multiplayer