Felipe Massa

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
To jest najnowsza wersja artykułu edytowana „11:19, 3 lut 2024” przez „Typowekonto (dyskusja • edycje)”.
(różn.) ← przejdź do poprzedniej wersji • przejdź do aktualnej wersji (różn.) • przejdź do następnej wersji → (różn.)
Felipe Massa degustuje z kolegami szampana
Ciemna Massa

Jak wiadomo, Massa nie jest X-Fighterem.

Andrzej Borowczyk o zawodzie Massy

Wyskoczył, jak Felipe z konopi.

Maciej Dowbor o zwinności Massy

Mocno dotankowany tata Felipe Massy.

Andrzej Borowczyk o tacie Massy

Felipe Massa (ur. 25 kwietnia 1981) – sympatyczny, brazylijski kierowca wyścigowy o chłopięcej twarzy. Owa chłopięca twarz w połączeniu z łysieniem i wadą wymowy (mówi jak dziecko) kwalifikuje go do typu mężczyzn zwanego przez wschodnich sąsiadów „malieńkij-starieńkij”. Aktualnie reprezentuje barwy zespołu Ferrari w Formule 1. Jest jedynym człowiekiem na świecie, który był Mistrzem Świata przez 30 sekund.

Od GP Węgier 2009 żonaty ze sprężyną.

Od kołyski po F1[edytuj • edytuj kod]

Massa jako mały chłopiec jeździł na żółwiu. Z czasem ojciec kupił mu trójkołowy rower i zapatrzony w sukcesy Senny pokochał wyścigi. Wielokrotnie zdobywał tytuły mistrza osiedla w wyścigach na wrotkach. Gdy Felipe ukończył 9 lat, jego ojciec zauważył chęć bycia wielkim kierowcą wyścigowym u swego syna i postanowił mu pomóc w rozwoju kariery finansując starty w kartingu. Jeździł tak bez sensu przez następne 7 lat i w 1998 r. przeniósł się do Formuły Chevrolet, gdzie w drugim sezonie zdobył tytuł. W roku 2000 przeniósł się do Europy i rozpoczął starty w włoskiej i europejskiej Formule Renault, wygrywając obie serie. Mając okazję startów w Formule 3, postanowił startować w Ojro-Serii Formuły 3000. Zdominował sezon wygrywając 6 z 8 wyścigów i zdobył mistrzostwo. Borykający się z kłopotami Peter Sauber postanowił zatrudnić pięknego brazylijczyka, jako testera.

Formuła 1[edytuj • edytuj kod]

Massa spisał się wyjątkowo dobrze podczas testów rozbijając sześć bolidów (przeciwnikom) stając się kierowcą Saubera. W 2002 roku jeżdżąc u boku Nicka Heidfelda, Massa okazał się szybkim kierowcą jednak nieustannie popełniał błędy i wypadał z toru, często eliminując przy tym innych kierowców. W pierwszym sezonie startów zdobył aż 4 punkty. To sporo, jak na taką ilość przygód. Pod koniec sezonu z powodu braku pieniędzy na budowę nowych bolidów dla Massy, został zastąpiony przez Heinza-Haralda Frentzena i został kierowcą testowym Ferrari, obejmując funkcję przynieś, podaj, pozamiataj.

Włoski zespół był pod wrażeniem jego umiejętności, a dzięki treningom i rozmowom z psychoanalitykami spowodowała, że ilość pomyłek znacznie się zmniejszyła. Sauber zawarł nowy pakt z Massą na sezon 2004. Brazylijczyk starał się co sił i zaimponował szefostwu Ferrari.

Ferrari[edytuj • edytuj kod]

Felipe Massa z rodziną.

Massakra będąc zapowiedzią mistrza świata, miał zastąpić Michaela Schumachera, jednak zwolniono Rubensa Barrichello. Bardzo odstawał od „Schumowiny”, nie radził sobie nawet z debiutantami, jak Robert Kubica. Wielokrotnie nie wytrzymywał presji i przegrywał pojedynki, nawet o zwycięstwo. Pomimo tego pozostał w Ferrari na sezon 2007. Dopiero w 2008 roku włączył się do walki o tytuł. Jednak pomimo zwinności naszej Piękności Nocy (Lewus Hamilton) został on sklasyfikowany na drugim miejscu. Z Lewusem przegrał tylko 1 punktem. przed wywalczeniem tytułu wicemistrza zdołał m.in. pobić rekord świata w kręceniu piruetów. Obecnie jego partnerem jest Fernando Alonso. Podczas GP Malezji 2009 wzbudził podejrzenia, gdyż wyszło na jaw, że inżynier zwraca się do niego „kochanie”.

Także w roku 2009, podczas GP Węgier sprężyna urwana z bolidu wpadła mu w oko, więc prawdopodobnie poświęci jej większość kariery.