MZK Żywiec
MZK Żywiec (Miejski Zakład Karny) - Firma niepodzielnie rządząca miastem Żywiec oraz organizująca przewozy w jego okolicy. Firma Utworzyła Na terenie Miasta zawrotne 18 linii.
Sposoby Jazdy w MZK Żywiec[edytuj • edytuj kod]
- Wejście do autobusu na pierwszym i zajęcie miejsca, bo na następnym przystanku autobus będzie pełny, choć i tak najprawdopodobniej babcia autobusowa cię wygoni z miejsca.
- Wejście z 1000 innych osób na przystanku. Jest 0,000001% Szansy na to że się zmieścisz w autobusie.
- Jeżeli na linii jedzie autobus 8,9 m, Trzeba się liczyć z tym że na miejsce siedzące nie ma nadziei.
- Chcesz wiedzieć na jakim przystanku jesteś? Nie ma problemu System
dezinformacjiinformacji pasażerskiej ci w tym (nie) pomoże (W szczególności że w połowie autobusów wyświetlacze albo nie działają albo nie wyświetlają nic). - Podobno ktoś kiedyś w żywcu widział Pusty autobus na linii. Ale to tylko pogłoski.
- MZK Żywiec kieruję się zasadą
nigdyzawsze na czas, czyli średnie opóźnienie autobusu wynosi od 5 min do 2 godzin. - Szansa na to że autobus nie zatrzyma się na twoim przystanku jest bardzo wysoka. Zazwyczaj wyjście z autobusu kończy się spacerem na 1 km (lub więcej bo przystanki potrafią być bardzo odległe od siebie).
- Cena biletu jednorazowego w granicach miasta wynosi 3,80 zł za normalny i 2,20 zł za ulgowy. Natomiast podmiejskie kosztują 5 zł normalny i 2,80 zł ulgowy (To i tak jest niska cena w porównaniu do Wsiobusów, które w powiecie potrafią nawet brać 9 zł za jeden kurs).
Tabor MZK Żywiec[edytuj • edytuj kod]
- Solaris Urbino II - Autobus który jeździ w tej Firmie od 20 lat. Co ciekawe jeszcze nie poszedł na złom i jest zdatny do jazdy (Co jest szokujące patrząc na stan innych autobusów). Siedzenia są twarde i niewygodne ze względu na zastosowaną technologię obitego drewna.
- Solaris Urbino III - Kolejny nie najgorszy autobus w MZK. Jeździ, nie psuje się (Poza Świecącą kontrolką Check Engine). Siedzenia tak samo nie wygodne jak w Solarisie Urbino II.
- Solaris Urbino IV - Największy Złom jaki posiada MZK Żywiec. Autobusy psują się od samego patrzenia na nie a często potrafi się coś zepsuć w połowie przejazdu na linii. Autobusy przeciekają (Kiedy pada deszcz w środku potrafi się zrobić Kałuża). A klimatyzacja w autobusie mimo tego że jest to w lato temperatura w autobusie potrafi przekroczyć 30oC. Autobusy tak samo niewygodne jak reszta. A drzwi zamykają się z hukiem jak w starym PKS-ie.
- Scania Citywide - Jeden z bardziej udanych zakupów tego zakładu. Autobusy są wygodne, Szanse na dojechanie z punktu A do punktu B są całkiem wysokie. Co jeszcze bardziej zaskakujące autobusy są wyposażone w porty USB i tutaj ogromny szok bo owe porty działają.
- Isuzu Novocity - Kolejny Gruz kupiony przez MZK. Z każdym kursem jest coraz większe ryzyko awarii. A największą bolączką tego autobusu były psujące się Akumulatory (Bo jakiś genialny inżynier wpadł na pomysł że dobrym będzie wstawienie akumulatorów blisko silnika).
Stosunek Kierowca - Pasażer w MZK[edytuj • edytuj kod]
Mówiąc krótko zależy jak trafisz. Często można trafić na kierowcę który będzie miły lecz zdarzają się również odstępstwa od reguły. Na przykład kierowca nie wpuści dobiegającego pasażera (mimo tego że kursy odbywają się co 1 godzinę lub 2 godziny) lub może się zdarzyć że mimo wciśnięcia przycisku STOP kierowca pominie twój przystanek (Bo nadrobienie 20 minutowego opóźnienia ważniejsze).
Stosunek Kanar - Pasażer[edytuj • edytuj kod]
Tutaj jest bardzo różnie. W tej Elitarnej jednostce kontrolującej można trafić na sytuację że nie dostanie się mandatu za brak legitymacji lub też można trafić na sytuację że zostanie się obdarowanym mandatem o kwocie w wysokości 190 zł. Podobno może się również trafić że Kanar się ulituje i nie wstawi ci mandatu za brak biletu w wysokości 300 zł (ale to rzadko bo jak to bywa w tej jednostce jest więcej bezlitosnych kanarów niż tych miłych).