Inżynieria oprogramowania
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 21:29, 29 paź 2008 autorstwa Vae (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Spurt. Autor wycofanej wersji to 83.12.218.22.)
Inżynieria oprogramowania – ściśle teoretyczna gałąź informatyki zajmująca się tworzeniem wyidealizowanych metod wytwarzania oprogramowania, opartych na optymistycznych założeniach i przystosowanych do działania w utopijnym świecie.
Wyzwania dla inżynierii oprogramowania
- systemy spadkowe - jak nieprzerwanie czerpać zyski z oprogramowania, które powstało wiele lat temu i ciągle jest w użyciu
- systemy heterogeniczne - problem obniżenia kosztów integracji systemów zbudowanych z użyciem różnych języków i technologii
- sprawna produkcja systemów - umożliwienie produkcji oprogramowania na czas bez uszczerbku dla sumy wpływów z jego sprzedaży
Etapy życia oprogramowania
- IO 1.GIF
Zamówienie klienta
- IO 2.GIF
Model wstępny sporządzony przez analityka
- IO 3.GIF
Projekt
- IO 4.GIF
Efekt pracy programistów
- IO 5.GIF
Produkt po wdrożeniu
- IO 6.GIF
Projekt, za który klient zapłacił
- IO 7.GIF
Projekt, którego klient potrzebował
- IO 8.GIF
Praktyczne zastosowanie produktu