FSO Polonez

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Nowy model poloneza
Stary model poloneza
NonNews
Zobacz w NonNews temat:

Polonez (właśc. Pomylonez) – coś, co powstało w 1950 na zlecenie Stalina. Miał być to pojazd łączący funkcjonalność, bezpieczeństwo oraz wygodę. Ponieważ projekt upadł, polska firma OSF przejęła pracę nad tym pojazdem. W 1958 roku polonez trafił do seryjnej produkcji. OSF to skrót od Ożesz Super Fura. Była to fabryka powstała z inicjatywy Lecha Wałęsy. Wyprodukowała ona wiele samochodów, takich jak Fiat 126p – Fatalna Imitacja Auta Turystycznego, 1-osobowego, 2-drzwiowego, 6-razy przepłaconego. W latach 90. Polonezy z odzysku zostały wykorzystane do teleturnieju Koło Fortuny.

Dane techniczne

  • liczba miejsc: kierowca + 4 pasażerów + schowek na teściową;
  • prędkość maksymalna: 350 km/h (z przepaści);
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h: w 2,0487 h;
  • maksymalny moment obrotowy: 3000 zygmuntometrów;
  • pojemność silnika: 7 litrów i 2 flaszki;
  • pojemność bagażnika: 190 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy: 80 litrów, po otworzeniu klapy bagażnika mamy nieskończenie dużą pojemność (co jest jedną z niewielu, jeśli nie jedyną zaletą tego wozu);
  • segment: Premium
  • w standardzie:0
    • kieliszek benzyny do wyjechania za bramę salonu,
    • poduszka powietrzna dla kota,
    • kołdra powietrzna dla psa,
    • pół litra,
    • piec kaflowy na węgiel do ogrzewania,
    • komplet opon dla jazdy po tundrze,
    • samochód,
    • kluczyki,
    • książkę, gdzie będzie napisane, że to duży i bezpieczny samochód
  • po dopłacie można otrzymać:
    • sokowirówkę,
    • 4 dziurawe poduszki powietrzne.
    • przednią szybę,
    • wycieraczki (ręczne),
    • felgi z ornamentem w kształcie Sfinksa,
    • karnet do klubu Go-Go,
    • kolejne pół litra,
    • kierownicę obszytą skórą z królika,
    • respirator pokładowy,
    • prostytutkę do jazdy dziennej lub nocnej,
    • szpachlówkę,
    • farbę podkładową,
    • pól litra likieru/lakieru w kolorze nadwozia,
    • silnik (o ile nie skołujesz jakiegoś),
    • komputer pokładowy z monitorem,
    • radio lampowe Unitra,
    • worek węgla do pieca kaflowego,
    • rękawice ze świńskiej skóry,
    • szpachelkę do zeskrobywania ptasich odchodów

Zalety

  • Niska cena (350 tys. w wersji podstawowej, 1 400 000 miesięcznie w wersji podrasowanej).
  • Masz go wtedy, kiedy chcesz ale musisz wystać swoje.
  • W końcu to polski samochód.
  • Zawieszenie na resorach dobrze znanych z fiatów 125p, parowozów i furmanek - twój kowal je polubi.
  • Skonstruowany z myślą o polskich drogach, szczególnie autostradach.
  • Brak przedniej klapy od komory silnikowej co zapewniało dobre chłodzenie silnika.
  • Sprzęgło z genialnej konstrukcji, czyli Żuka
  • Jak większość właścicieli Poldków mówi: Ach te ŚLICZNE Oczka!!

Wady

  • Spala 40 litrów wysokooktanowej benzyny i 5 oleju (silnikowego) / 100 km w cyklu wiejskim, połowę mniej na trasie i około 3 litów etyliny na godzine podczas postoju.
  • Wypoczynkowe hamowanie
  • Przy prędkości 40 km/h Polonez wypadał z zakrętu i dachował.
  • Podsterowny jak sie zap*** autostradą (droga tylko dla nas)
  • Zewnętrzna toaleta (zimno jak w dupie).
  • Brak hamulców klasycznych, hamowanie odbywa się jak u Flintstonów.
  • Zbudowano go na płycie podłogowej Żuka

Ciekawostki

  • Polonez zrobił furorę podczas zamieszek ulicznych, gdyż przy rozjeżdżaniu demonstrantów wcale się nie niszczył.
  • Jego karoseria była silna ponieważ wykonana była z mieszanki brązowego kartonu z szarym papierem toaletowym, a jej spoiwo stanowiła mąka ziemniaczana z pastą do butów KIWI.

Zaprzestanie produkcji

W 2002 roku zaprzestano produkcji z powodu:

  • Wybuchów silnika.
  • Awarii sokowirówek, które mieliły całą załogę pojazdu.
  • Częstych uduszeń się załogi pojazdu dymem wydobywającym się z pieca, gdyż załoga zapominała otwierać okien.
  • Zakończenia emisji Koła Fortuny.
  • Częstych wypadków ponieważ kierowca często był zbyt zajęty prostytutką by prowadzić