Worms
Worms (znane także jako: Morda Wrzoda), dziwne małe i bez lewego jądra stworzonka przypominające robaczki, jednakże zachowujące pozory inteligencji, oraz posiadające umiejętność posługiwania się zabawkami. Gatunek wielce wojowniczy, dążący do pozabijania się nawzajem, wygrywania wojen, robieniu głupa z gracza i zniszczenia świata. Występują w grupach, najczęściej podzielonych ze względu na narodowość. W przypadku spotkania sie z Wormsem należy bezzwłocznie zastosować manewr ewakuacyjny z miejsca aktualnego pobytu. Nie zastosowanie się do tej instrukcji grozi utratą zdrowia, części ciała, lub życia. W świecie Wormsów każde miejsce jest otoczone bezkresnym oceanem, a w „Worms 3D” ocean jest nawet na Księżycu.
Najlepszym przerabiaczem worms jest Astraly :)
Ulubione zabawki
Bazooka, Święty granat ręczny oraz Różowe Złoto.
Pochodzenie
Nikt nigdy nie odkrył skąd wzięły się owe stworzonka, jednakże istnieje plotka, że znalazły się w atmosferze ziemskiej wcześniej od człowieka. Według wierzeń stworzył ich Betonowy Osioł, ale ostatnio widziano go jak zapadł się pod ziemią, a potem spadł z nieba znowu się przebijając do jądra planety.
Religia
Wormsy wyznawały początkowo kult Team 17, jednakże warunki panujące w atmosferze ziemskiej, oraz ewolucja zmusiły je do wyznawania kultu boga Sega. Według ich religii walka dzieli się na "jasną" i "ciemną" stronę Mocy. "Jasna strona" atakuje na chama, wyskakuje z kałachem zza rogu, a "Ciemna strona" polega na podkopaniu tunelu (nalotem kretów!) dostaniem się pod przeciwnika i zaatakowaniu z dziury ognistą pięścią. Z czasem wyewoluowały się dwie formy pośrednie – "Szara strona" atakuje na chama w środku dziur, a "Mądra strona" najpierw kopie tunel, a potem atakuje na chama. Czasem po ataku na chama "mądrzy" wskakują z powrotem do dziury (standardowa głębokość to 6 stóp). Wśród ich świętych zaliczamy szczególny przypadek Betonowego Osła, który po odpowiednich modłach (trwających 1 turę) spada na przeciwnika i dokopuje się do jądra ziemi, a czasem do wody. Jednak nie jest on na każde wezwanie, jak nie dasz mu skrzynki z napisem "Betonowy Osioł" w ofierze to się nie pojawi. Lub spuści Armageddon za cheatowanie.
Ewolucja
Wormsy początkowo były płaskie i rozwijały się w technologi płaskiej, jednak mutacje spowodowane zanieczyszczeniem środowiska spowodowały, że Wormsy nabrały bryłowatości. Niestety, robale "trzyde" zapomniały o sztuce zwaną "Ciemną stroną Mocy" z powodu trudności z utrzymaniem płaskiego palnika i wycelowania z dziury. W ten sposób zginęła także "Szara strona", a "Mądra" przeżyła, bo dzięki swej mądrości kopali dziury bazooką.
Noob w grze Worms
- Główny artykuł: noob
- Zawsze używa świętego granatu, owcy i bananów. Bezpośrednią tego przyczyną jest dziura, jaką zostawiają w terenie.
- Używa armagedonu, gdy został mu cały pakiet sterczących na wierzchu robali przeciwko jednemu zakrytemu przeciwnika.
- Wyraźnie nie znając praw fizyki, rzuca bombą bananową wzwyż.
- Stosuje kamikaze ostatnim robakiem w drużynie.
- Gdy zdobędzie betonowego osła, używa go na robaku z najmniejszą ilością życia.
- Ze strzelby/Ingrama próbuje trafić robaka na końcu mapy, a jeśli mu się nie uda rzuca tekst w stylu "mysz mi zjechała".
- Myśli, że bronią Szturchaniec skazuje danego robala na natychmiastową śmierć.
- Jeśli wcześniej grał w FPS-y, próbuje wykonywać Rocket-Jumpy.
- Myśli, że owca to to samo co kozica górska, a potem narzeka, że owca odbiła się od pionowej ściany i zabiła mu dwa robale.
- Myśli, że lina to broń do oplątywania przeciwnika.
- Strzela w górę bazooką przy bezwietrznej pogodzie.
- Strzela z bazooki prosto w robala przy silnym wietrze
- Wchodzi do łodzi podwodnej/zeppelina/bunkru całym odziałem i strzela stamtąd do wrogów po czym dziwi się, że jego świetna kryjówka została zniszczona.
- Gdy wygra rundę krzyczy "Worms 4 Ever" albo "kocham cię mamo!".
- Nie wie że w Totalnej Rozwałce robaki mogą wyjść poza mapę – wystarczy Święty Granat Ręczny oraz odpowiednie ustawienia w Robaczym Tyglu – dziwi się więc kiedy jakiś robal jest poza zasięgem wszystkiego.