Patapon
Patapon – jedna z najstraszniejszych chińskich zabijanek. Utworzona przez Sony Computer Entertaiment na konsolkę kieszonkową PSP. Jest jedną z najbardziej grywalnych wojskowych gier, typu „prawie-FPP”, która wzbudza u grających niesamowite przeżycia – potrafi wywołać płacz, zgrzytanie zębów, a nawet być powodem zonka. Chińska armia ludowa używa tej gry do szkolenia swoich „asasynów” oraz innych oddziałów zajmujących się obroną demokratycznego Państwa Środka. Niektórzy twierdzą, że to następna cześć Silent Hill'a.
Specyfikacja gry
Gra polega na tym aby wybijać rytm z poszczególnych bębenków[1]. Postaciami sterujemy przez przyciski to . A więc wiemy już czym się steruje. Teraz czeka nas cięższa robota – musimy poznać sens gry. Jest on niemalże niewidoczny, ale niektórzy go dostrzegają. Sens w tym, że niektórzy myślą, iż rozumieją sens tej gry, lecz tylko im się tak wydaje. Otóż nieprawdą jest, że sensem i celem tej gry jest propaganda i zrobienie chińskim dzieciom wody mózgu. NIE!!!!. Celem jest bojowe szkolenie dzięki czemu Chińska Republika Ludowa zawładnie światem. Każdy z takiego plemienia Pataponów jest utożsamiany z jednym chińskim dzieckiem pod względem IQ oraz wyglądu zewnętrznego. Jest to wprowadzenie młodych w świat pełen nienawiści i śmierci!
Jest już dostępna gra Patapon 2 z dostępem do gry multiplayer, dzięki czemu chińscy rekruci będą mogli zabijać się kiedy tylko chcą.
== Podstawowe Ruchy Bohaterów == Provided ID could not be validated.
= PON
= PATA
= CHAKA
= DON[2]
– – – (Pata–Pata–Pata–Pon) – Dumni razem idziemy w ch... bój!
– – – (Pon–Pon–Pata–Pon) – Do atakuuuu!!!
– – – (Chaka–Chaka–Pata–Pon) – Stan gotowości, chłopaki!
- - - (Pon-pon-Chaka-Chaka) - Ładujemy baterie!
– – (Don–Dodon–Dodon) – Niech chwała pańska na nas zstąpi!
– – – (Pon–Pata–Pon–Pata) – Spier... Uciekamy!
– – – (Don–Don–Chaka–Chaka) – Po co iść, skoro można latać?!
- - - (Pata-Pon-Don-Chaka) - Gasnąć/rozmarzać/wstawać, debile!
I tak dalej kombinując w tę stronę...
Rodzaje Pataponów
- Hatapon - ważniak z flagą. Jest on bardzo problematyczny, ponieważ jeśli zginie, przegrywamy misję. Jakby nie mógł zostać w
domuPatapolis.[3] - Tatepon - topornik z tarczą, która powiększa się gdy wprowadzisz Patapony w ekstazę.
- Yaripon - rzuca włóczniami nie wiadomo skąd wziętych. W ekstazie podskakuje, co powiększa zasięg jego rzutu.
- Yumipon - łucznik. Też nie ma problemu z brakiem amunicji, choć nie nosi kołczanu. Podczas ekstazy strzela trzema strzałami naraz.
- Kibapon - jeździ na jednookim koniu (świat w dwóch wymiarach daje czasem w kość). Słaby, zadający niewiele obrażeń, jego siła rośnie dopiero podczas ekstazy, gdy szarżuje.
- Dekapon - ogromny, tępy, powolny osiłek, bardziej podobny do krowy niż do przeciętnego Patapona. Jako jedyny posiada zęby, które szczerzy na każdą okazję. Gdy jest w ekstazie wali maczugą w grunt co powoduje trzęsienie ziemi.
- Megapon - głupkowato uśmiechnięty trębacz. Drugi po Dekaponie Patapon mający usta. Chodzi na szczudłach. W ekstazie jedyne co robi to zmienia kolor nutek, którymi uderza we wroga z niebieskiego na czerwony.
Oprócz tego w sequelu zostały dodane nowe cztery rodzaje Pataponów.
- Robopon - Patpon z ogromnymi pięściami. Po naładowaniu się wyrywa z ziemi głaz (co nie zmienia podłoża ani trochę) i wyrzuca go w kierunku wroga, zazwyczaj pudłując, lecz trafienie umie zmiażdżyć oponenta. Może nosić 2 różne rodzaje pięści.
- Mahopon - Patapon-czarodziej używający całej gamy kosturów by jak najbardziej utrudnić życie wroga. Może także leczyć. Gdy się naładuje strzela (co ciekawe) lepiej.
- Toripon - Patapon latający na jednookim ptaku.
- Bohater - Patapon o tajemniczej przeszłości, który może przyjąć rolę każdego z wymienionych powyżej, a także może nosić maski, przez co nic nie widzi i nic nie pamięta, ale lepiej się bije. Co więcej, w trybie ekstazy po perfekcyjnie wybitym rytmie wchodzi w "Tryb Herosa", którym udupia przeciwników w najbardziej bolesny możliwie sposób.
Bossowie
W Pataponie trzeba stawić czoło [4]różnym osiłkom którzy nas nie lubią.
Dinozaury
- Dodonga - ziejący ogniem niebieski dinozaur z irokezem. Poza rzyganiem płomieniami umie kosić patapony głową, a także zjadać ich w całości. Ma wyższą formę zwaną...
- Majidonga - dokładnie co powyżej, tylko jest czerwony i nie ma irokeza, tylko rogi. Poza wyżej wspomnianymi atakami umie ryczeć, przez co patapony podbijają niebiosa. Pojawia się tylko, gdy jest mgła.
- Kacchindonga - pojawia się tylko, gdy pada śnieg. Najtwardszy i najrzadszy z trójki dinozaurów, ten schab zieje lodem. Po padnięciu na ziemię obdarowuje jakąś fajną bronią.
Ptaki
- Mochicchichi - przerośnięty struś latający na skrzydełkach wielkości 1 % jego ciała. Umie dziobać, miażdżyć patapony spadając na nie dupą i pierdzieć usypiającym gazem.
- Fenicchi - ognista wersja wymienionego powyżej. Wyróżnia się umiejętnością wywoływania tornad.
Pająki
- Centura - długonogi koszmar 4-letnich graczy, Centura pokazuje swą mordę tylko gdy pada [5]. Umie bić patapony swoim długim ogonem, przekłuwać swój łeb, by opryskać ich kwasem lub nadziać któregoś na żądło i wyssać z niego fluidy, tym samym kończąc jego karierę.
- Darantula - mocniejszy typ Century. Jego specjalnym atakiem jest pchnięcie ogonem przeprowadzające żądło przez naszą armię, co najczęściej powoduje ragequit ( wyłączenie psp, rzucenie nim o ścianę i pójście gdzieś popłakać).
Goliaci
- Gaen - wesoły ożywiony kamienny posąg z wiecznie otwartą mordą, którą trzeba mu zamknąć. Potrafi strzelać laserem z mordy, miażdżyć swoimi wielkimi łapami oraz zachowywać się jak buldożer- zgarniać żołnierzy, po chwili wyrzucając ich w powietrze.
- Dogaen - jeszcze mocniejszy stalowy kumpel Gaena. Oprócz zwykłych dla Gaena ataków umie robić tzw. Body Slam- kto wie co to jest, chyba rozumie, że najrozsądniej jest uciekać, gdy ten dwudziestotonowy gigant próbuje wykonać ten atak.
Mamuty
- Manboth - zamrożone mamucisko, które trzeba wydostawać z lodowca, za co pięknie się odwdzięcza:
-depcząc nas
-kichając na nas lodem
-taranując nas kłami.
Gdy się zmęczy, zamraża wszystko wokół, ze sobą włącznie.
- Manboroth - jeszcze twardsza kupa mięsa, którą trzeba bić z godzinę, żeby coś poczuła. Jego atak unikalny to wystrzelenie z trąby płatków lodu zamrażających patapony.
Demony
- Goruru - demon o dwóch formach: dwunożnego smoka i dwunożnego psa (lub czegoś, co go przypomina). Na początku zawsze jest tym pierwszym. Wtedy strzela do nas kulami ciemnej materii, lub wybiera sobie z armii jakiegoś patapona, podnosi go i razi go błyskawicą,kończąc jego żywot. Jeżeli patapon mu zwieje, wkurzy się i potupie nogą parę razy. Gdy porządnie oberwie, upada, a na jego niezwykle przerośniętym mięśniu piwnym otwiera się oko, a sam brzuch rozrywa się, ukazując śliczne uzębienie. W tej formie umie rzygać fioletowym kwasem i szarżować, poważnie zmniejszając szanse na wygraną. Każdą z form należy załatwić 2 razy.
- Garuru - potężniejszy Goruru, w formie smoka umie poza zwykłymi atakami machać skrzydłami, odpychając patapony, a w formie psiej (czy jakiejś tam) umie strzelać z mordy dużym jasnym promieniem rozdupiającym całą armię (no może prócz herosa jak jest twardy). Tu nie trzeba pokonywać obu form dwa razu, wystarczy dać mu w mordę raz a porządnie.
Robale
- Zaknel - wygląda jak duża długa kiełbasa, na której rosną palmy. Pływa po pustyni, czym wkurza arabów. Potrafi ziać ogniem, walić głową w grunt, a także całkowicie wyleźć z piasku, by zacząć walić w ziemię, powodując jej trzęsienie.
- Dokaknel - kuzyn Zaknela, mieszka w ruinach, po których pływa jak Zaknel po pustyni. Ma szczególny atak- wbija się w ziemię, po czym kręci się w niej jak piła obrotowa, tnąc frajerów stojących na ziemi.
Rośliny
- Shookle - głupawy chwast z trzema uzębionymi pędami, które można mu obciąć. Fajnie się pali. Gdy mocno oberwie pierdzi gazem usypiającym. Poza tym umie pierdzieć gazem atakując, a także może skoczyć na armię zmieniając ją w naleśniki. Jest wiecznie głodny, więc od czasu do czasu podejmuje próbę złapania w pędy do 3 pataponów, by ich potem zeżreć (nawet 3 naraz).
- Shooshookle - ruinna odmiana tego powyżej, oprócz ataków Shookle'a może sprawić, by z ziemi wybiły się kolce, zamieniające pataponów w szaszłyki.
Kraby
- Ciokina - duży skorupiak o dużych szczypcach. Może usypiać bąbelkami z gazem nasennym, po czym zwykle wyprowadza inny atak- kosi naszą armię szczypcami. Czasem próbuje złapać któregoś patapona, a gdy jej się to uda, wytarmosi go (mój ty wnusiu) i wyrzuci gdzieś, zabijając go.
- Cioking - męski typ Ciokiny. Jego atakiem specjalnym jest wypuszczenie 6 baniek, które unoszą pechowe patapony w górę, w końcu wybuchając i zabijając ich.
Mechy[6]
- Kanogias - forteca na dwóch nogach, porusza się jak jakieś zombie. Umie wyrzucać z gęby bomby, które wybuchając- usypiają. Ma też 4 działka (samonaprowadzające się rzecz jasna) strzelające kulami armatnimi. Poza tymi dwoma brońmi ma też fajną kulę na dźwigu[7], której niestety nie używa do celów pokojowych, a do walenia nią w patapony.
- Ganodias - twardszy kloc, poza wymienionymi wyżej atakami może rozłożyć gigantyczną armatę ze swego wnętrza, a po chwili ją odpalić - A gdzie nasze debile(Patapony)? W grobie!!!
Arcydemony
- Dettankarmen- cholernie twarde zmieniające postać cośtam. Ma dwie formy- czteronożnego smoka i dwunożnego szamana. Smok zieje gazem usypiającym i używa szponów, a szaman wybiera sobie patapona, łapie go, przysmaża na palniku w jego lasce i zżera go.
- Zuttankarmen- 90% graczy nie wie o jego istnieniu, bo boi się pokonać Dettankarmena 3 razy (za 3 razem ten boss wywala "szarą tęczę", która ujawnia Zuttankarmena). Zuttankarmen walczy inaczej niż Dettan. Owszem, zieje gazem i drapie, ale poza tym umie wpierdzielić 5 pataponów naraz. Szaman zaś nie szuka żarcia, tylko tańczy powodując Armageddon (meteoryty spadają). Co gorsza będzie tak tańczył, aż ktoś mu porządnie nie da w mordę.
Patapon 3
Teraz już wiadomo, że wyjdzie trzecia część Pataponów. Jak wynika z trailera, będzie ona utrzymana w "mhrocznych" klimatach, w dodatku dojdą Superbohaterowie i nowe jednostki, jeszcze bardziej Tró niż cała gra.
Nie masz PSP?
To masz problem. Ale demo drugiej wersji tej demonicznej gry można znaleźć jako flashówkę w i Internecie. Jest ona znacznie uproszczona, gdyż działa tylko Pata-Pata-Pata-Pon i Pon-Pon-Pata-Pon. Ale demo wzbogacono o generator łolpejperów, co miało zwiększyć sprzedaż tej gry i samego PSP o około 50%.
Linki zewnętrzne
Przypisy
- ↑ Tak, klawiszy. A niby skąd na konsoli perkusja?!
- ↑ Tu nie ma aluzji to żadnej mafii...
- ↑ Wbrew oczekiwaniom to nie wioska, a "święte" palenisko. Jest tak tam ciasno, że Patapony siedzą na drzewach. Końcówka "-polis" jest więc bardzo myląca.
- ↑ Patapony chyba ich nie mają
- ↑ oczywiście tam, gdzie się z nim walczy NIGDY nie pada
- ↑ nie mylić z zordami
- ↑ taką jak na rozbiórkach