Pociąg
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja z dnia 21:18, 29 mar 2011 autorstwa Vae (dyskusja • edycje) (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Terrapodian. Ofiarą rewertu jest 94.75.251.129.)
Pociąg (prawidłowa, acz nieczęsto używana nazwa: ciapąg, ciopąg lub ciepung, ew. opciąg) – środek transportu składający się z lokomotywy, wagonów, maszynisty, kierownika pociągu i konduktorów. Został wymyślony w roku 1829, aby szyny, rogatki, semafory i dworce kolejowe miały jakieś zastosowanie. W Polsce występują jedynie pociągi retro.
Rodzaje pociągów
Od dawien dawna (wtedy kiedy ktoś tam wynalazł lokomotywę) ludzkość odróżnia wiele typów, i rodzajów pociągów. Oto one:
Pociąg pasażerski
Główne źródło przychodów PKP. Żadna osoba w historii, nie zdążyła na niego.
- Pociąg „Wracaj tu ” – Wydaliśmy dużo pieniędzy na bilet, a pociąg nam uciekł.
- Pociąg „Miałeś być na peronie ...!” – Czekamy na pociąg na peronie 1, a tu okazuje się że przyjechał na peron 3 i musimy lecieć przez pół stacji, a i tak nie zdążamy.
- Pociąg opóźnienie Czekamy na pociąg który ma się spóźnić. Czekamy, czekamy, aż zasypiamy. Gdy się budzimy, okazuje się, że pociąg już odjechał.
- Pociąg „co do ” – Wsiadamy do pociągu, a on wysadza nas zupełnie gdzie indziej, niż miał.
- Pociąg TurboDymoMan – Jest o 50 % dłuższy, szybszy, cięższy, i lepszy niż inne pociągi.
- Pociąg Śmierć - nigdy nie wiesz kiedy nadjedzie.
Pociąg towarowy
Daje mniejszy dochód PKP, ale ma równie wiele rodzajów.
- Pociąg „gdzie jedziesz?!” – przechodzimy przez tory, na których stoi pociąg towarowy, gdy stoimy na podeście jakiegokolwiek wagonu, złośliwy maszynista rusza. Mamy wtedy darmową przejażdżkę wszędzie, ale nie na drugą stronę torów, po których przechodziliśmy.
- Pociąg „Szybciej !” – jedziesz sobie na bardzo ważną konferencje, aż tu nagle przed tobą zamykają się szlabany przejazdu kolejowego. W czasie ślimaczego przejazdu 579853145689133 wagonów zdążyłbyś okrążyć kulę ziemską.
- Pociąg „Polskie drogi” – jeżdżąc po względnie zawrotnej prędkości gubi swoją zawartość surowców, zwykle często w tym miejscu, w którym przejeżdżasz. Stwarza to wtedy zator, a pociąg do celu wraca bez przewożonego towaru.