Assassin's Creed II

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja do druku nie jest już wspierana i może powodować błędy w wyświetlaniu. Zaktualizuj swoje zakładki i zamiast funkcji strony do druku użyj domyślnej funkcji drukowania w swojej przeglądarce.
Ezio w pełnym rynsztunku

Assassin's Creed IIgra komputerowa, kontynuacja wydanego w 2007 roku Assassin's Creed. Gra opowiada historię Edzio Ezio Audiotore da Firenze, który jest asasynem[1].

Rozgrywka

Ezio podobnie jak jego poprzednik Altair posiada przeróżne umiejętności. Umie jeździć konno, rzucać nożami, skakać, biegać itd. Po latach treningu bohater uczy się strzelać z pistoletu wbudowanego w jego ukryty nóż[2], latać, a nawet stać tak, jak stoi na plakacie. Nowy bohater potrafi również pływać kraulem. Właściwie na uznanie zasługuje fakt, że w ogóle potrafi pływać. Jego specjalnością jest rozwiązywanie zagadek związanych z templariuszami.

Fabuła

Akcja gry rozgrywa się w renesansowych Włoszech. Ezio – bogaty szlachcic jest gościem na przyjęciu zorganizowanym z okazji powieszenia jego rodziny. Odkrywa wtedy swój psychopatyczny umysł i przez dalszą część gry morduje ile i gdzie może. W grze jest też wątek związany z Templariuszami i papieżem – Rodrigo Borgią, ale jest on nieważny i nikt oprócz nich[3] się nim nie interesuje. W wolnym czasie Ezio oddaje się zbieraniu ptasich piór, okradaniem skrzynek ze skarbami oraz zabijaniem przechodniów i bieganiem po ścianach starożytnego Rzymu.

Broń

Ezio posługuje się przeróżnym orężem – od prostych nożów do smarowania chleba masłem po zaawansowane technicznie Battelaxy, których sam Terminator by się nie powstydził. Oto niektóre z nich:

  • Nóż do krojenia warzyw – idealny do przygotowywania zdrowych posiłków oraz wszelkiego rzucania i dziurawienia czaszki.
  • Zwykły miecz – nic niezwykłego, ma go ponad połowa naszych przeciwników. Idealny do sprzedania na złom.
  • Niezwykły miecz (miecz dwuręczny) – magiczny miecz, nie da się go nosić w jednej ręce[4], można nim kroić kamienie oraz kości naszych wrogów.
  • Battelaxe – topór bojowy, tak jak niezwykły miecz, jest w dwuręczny, można nim odciąć stopę nieprzyjaciela, albo dostać zakwasów od jego podnoszenia.
  • Halabarda – pieszczotliwie nazywana włócznią, albo kijkiem. Można ją ukraść wojownikom, jest dwuręczna i można jej używać na boisku do koszenia przeciwników.
  • Ukryte ostrze – zwykłe ostrze, tyle że ukryte. Gdy Ezio zaprzyjaźni się z Leonardem może poprosić go o drugie. Aby je użyć trzeba je znaleźć, ale jak dotąd nikomu się to nie udało, ponieważ jest sprytnie ukryte pod rękawem.
  • Trucizna – modyfikacja tego wyżej. Idealnie się nadaje gdy w domu zalęgną się nam myszy.
  • Pistolet – kolejna modyfikacja tego kropkę wyżej. Aby używać trzeba mieć pozwolenie na posiadanie broni którego nie da się zdobyć[5].
  • Pięści – bardzo rzadka broń, do kupienia za 45000 florenów po przedostatniej misji.
  • Petardy dymne – zawierają gazy, których opary są efektem biegunki. Służą do odwrócenia uwagi przeciwników, lub zabrudzenia ich ubrań. Wyglądają jak piłeczki golfowe.
  • Miotła® – najlepsza broń w grze (należała do Terminatora), można ją zdobyć poprzez zabijanie niewinnych meneli. Można poderżnąć nią gardło.

Ekonomia

W grze wprowadzono cudowny system płatniczy. Pieniądze można zdobywać na wiele sposobów: okradając ludzi, okradając skrzynie ze skarbami, okradając kasę z pieniędzmi ukradzionymi mieszkańcom własnego miasta, okradając złodziei którzy nas okradli lub okradając posłańców. Niewielką część naszych zarobków stanowią pieniądze otrzymane po wykonaniu każdego zadania. Fundusze zarobione w ten sposób trafiają do kieszonki Ezio, w której zmieści się nieskończona ilość monet. Nasz bohater może się w ten sposób zaopatrzyć w nowe rodzaje zbroi, broni, trutek na myszy, ślepaków oraz „leków” – dziwnych fiolek z białym proszkiem w środku po którym od razu czuje się lepiej. Tamtejszą walutą są floreny. U nich nigdy nie ma kryzysu.

Willa

Twórcy dali nam też możliwość zarządzania swoim miastem. Owa wiocha to Monteriggioni. Na początku dostajemy rozpadającą się melinę wraz z największym żulem tamtych czasów, wujkiem Mario. Naszym zadaniem jest jej rozbudowa i stworzenie prawdziwego miasta, w którym podróżni będą mogli miło spędzić czas i wydać swoje ciężko zarobione pieniądze. W ten sposób zwiększamy zamożność naszych obywateli, dzięki czemu możemy im ukraść więcej pieniędzy. Największą atrakcją jest ulepszenie burdelu, który jest kluczową instytucją w owej wiosce.

Ciekawostki

  • Ezio, jako dobry zarządca willi, buduje w niej Gildię Złodziei, aby się lepiej powodziło mieszkańcom. Jakby było mało, nie przeszkadza mu zbudowanie burdelu naprzeciw kościoła.
  • Podobnie jak jego poprzednik Ezio może skoczyć z najwyższego budynku w mieście i nie zabić się wpadając do stogu siana.
  • Ezio (włoskie imię) to po polsku orzeł, a po szwedzku bimber.
  • Ezio ma wuja imieniem Mario – jest on kultową postacią gry Mario Bros, czego możemy się domyślić po jego słowach: „It's-a-me-Mario”.
  • Kiedy ulepszymy willę na maxa, po wielu latach od urodzenia Ezia, wzejdzie w niej słońce.
  • Matka Ezia od momentu przybycia do willi zawsze się modli chyba że się zbierze wszystkie piórka i jej odda to wtedy siada na łóżko i podziwia zacną podłogę w pokoju.

Uzależnienie

Jeśli cyklicznie lub jednorazowo wykonujesz/wykonałeś jedną lub więcej z czynności poniżej, to znaczy, że jesteś UZALEŻNIONY.

  • Leżysz na fotelu i wydaje ci się, że jesteś w Animusie.
  • Idziesz do siedziby Google uzbrojony jedynie w chowany nóż kuchenny z zamiarem wyrżnięcia wszystkich pracowników.
  • Gdy kilka tygodni później stoisz przed sądem z zarzutami pocięcia 2 ludzi, wrzeszczysz że twoja gildia cie pomści.
  • Prosisz swoją pseudo-mamę o zapisanie cię na lekcję parcoura.
  • Mówisz, że to nie parcour, tylko finezja…
  • Nic nie jest prawdziwe – wszystko jest dozwolone.
  • Wypalasz sobie na palcu symbol asasynów.
  • Pomagasz dresowi z maczetą, uciec przed policją i dziwisz się, że nie chce się przyłączyć do twojej gildii.
  • Wchodzisz do krypt na cmentarzu i szukasz pieczęci asasynów.
  • Nie boisz się śmierci, skaczesz do stogów siana lub liści z ponad 100 m.
  • Chodzisz w białych ręcznikach i szlafroku – szatach asasyna.
  • Idziesz do sklepu z obrazami i chcesz kupić mapę ze skarbami.
  • Idziesz do sklepu z ciuchami i chcesz, aby ci przefarbowali szaty na Weneckie Wino.
  • Petardy dymne – nie ma u kowala, więc robisz je z piłek golfowych i kadzidełka.
  • Trucizna? Idziesz do apteki (sorry, medyka).
  • Kupujesz nowe rękawiczki i wpychasz do nich noże. Masz ukryte ostrza!
  • Nie zamawiasz taxi, idziesz do przewoźnika.
  • Idziesz na ustawkę z papieżem.
  • Raz na jakiś czas pobijesz jakiegoś niewiernego męża.
  • Jesteś kurierem na poczcie.
  • Montujesz gołębnik na dachu.
  • Wydaje ci się, że używasz orlego wzroku.
  • Szukasz glyfów i rozmyślasz, kim jest OBIEKT 16.
  • Twoje hobby to zabijanie.
  • Trzaskasz ciętymi ripostami do swoich ofiar.
  • Idziesz do architekta, żeby ulepszył ci wille i miasto twojego wuja.
  • Zbierasz pióra dla zdziwaczałej matki.
  • Twoja siostra, która siedzi za biurkiem przez 20 lat, nie starzeje się.
  • Idziesz na ustawkę z dresami bez broni.
  • Czemu te leki nie działają!?
  • Piłki golfowe też?!
  • Ucieczka przez dach? Nie umiesz?
  • Desynchronizacja…
  • Musisz uciąć sobie serdeczny palec z lewej ręki.
  • Szukasz złotych kul zwanych Fragmentami Edenu.
  • Ratujesz całkiem nieznane ci kobiety znad wody, która najprawdopodobniej jest do kolan.
  • Wchodzisz na wieżowce po balkonach, a następnie wykonujesz skok wiary do nadjeżdżającej ciężarówki z sianem.
  • Swobodnie przemieszczasz się po dachach na placu świętego Piotra.
  • Zaczynasz knuć teorie spiskowe o starym zakonie Templariuszy i planować odwet.
  • Rozbrajasz policjantów i uciekasz po ścianach niczym zawodowy asasyn.
  • Rzucasz garścią drobniaków w stronę ludzi i zastanawiasz się, czemu nikt nie zbiera.
  • Skaczesz na ludzi z wysoka, przewracasz ich i zamykasz im oczy mówiąc „Requiescat in pace”.

Zobacz też

Przypisy

  1. Podejrzewa się także, że jest cyborgiem stworzonym przez Leonarda da Vinci
  2. Zwolennicy teorii cyborga twierdzą, że miał go wbudowanego w rękę.
  3. Nie mówimy o nich, zapomnij ostatnie zdanie
  4. Choć Nikt nie wie dlaczego
  5. Ponieważ coś takiego jeszcze nie istnieje