Ausfahrt: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(Stop und Falsch)
Linia 16: Linia 16:
* '''Umwelt''' – zielona część miasta wypełniona po brzegi [[park]]ami, [[las]]ami i malowniczymi stawami z wesoło pokwakującym ptactwem wodnym. Ulubione miejsce wypoczynku dla Ausfahrcian.
* '''Umwelt''' – zielona część miasta wypełniona po brzegi [[park]]ami, [[las]]ami i malowniczymi stawami z wesoło pokwakującym ptactwem wodnym. Ulubione miejsce wypoczynku dla Ausfahrcian.
* '''Anfang i Ende''' – dwie bliźniaczo podobne do siebie dzielnice położone na dwóch końcach miasta. Najzwyklejsze w świecie przedmieścia, gdzie życie nieco zwalnia i można trochę odetchnąć.
* '''Anfang i Ende''' – dwie bliźniaczo podobne do siebie dzielnice położone na dwóch końcach miasta. Najzwyklejsze w świecie przedmieścia, gdzie życie nieco zwalnia i można trochę odetchnąć.
* '''Stop i Falsch''' – dzielnice zamknięte prawdopodobnie z powodu jakiejś katastrofy. Opuszcza je nieprzerwany strumień aut, a próby wizyty kończą się zwykle [[Policja|policyjną]] eskortą.


== Zobacz też ==
== Zobacz też ==

Wersja z 17:35, 2 cze 2019

To już niedaleko!

Ausfahrt – największe i najbardziej ludne miasto w Niemczech wyróżniające się wyjątkowo zróżnicowanym krajobrazem. Przez Ausfahrt przepływają liczne rzeki, takie jak Ren, Łaba i Odra. Jest to bardzo ważne miasto, dlatego drogowskazy prowadzące do niego znaleźć można dosłownie wszędzie.

Jak dotrzeć do Ausfahrtu?

Do Ausfahrtu jest bardzo łatwo dojechać, prowadzą do niego wszystkie niemieckie autostrady. Nie trzeba nawet jechać do końca, można skręcić z autobahna przy pierwszym drogowskazie na Ausfahrt. Wystarczy przejechać jeszcze kilkaset metrów i voilà, jesteśmy w przepięknym i tętniącym życiem Ausfahrcie.

Władze Republiki Federalnej Niemiec są często krytykowane za bardzo utrudniony dojazd do tego potężnego miasta dla osób korzystających z transportu publicznego. Do Ausfahrtu nie prowadzi ani jedna linia kolejowa! Miasto nie posiada nawet dworca kolei żelaznej. Można za to tam dojechać autobusem międzymiastowym, ale tu kuleje informacja pasażerska. W żadnym rozkładzie nie ma zamieszczonej informacji, że dany autobus jedzie do Ausfahrtu, trzeba samemu sprawdzić jego trasę i lokalizacje przystanków. Taka skala zaniedbań może szokować, ale to jest właśnie ta sławna niemiecka niesolidność, należy się przyzwyczajać.

Dzielnice

Znak kierujący do dzielnicy Umleitung w historycznym centrum Ausfahrtu
  • Umleitung – dzielnica przez którą nie prowadzą żadne ważne ciągi komunikacyjne, a jedynie boczne drogi i dróżki wszelkiej maści. Mimo tych niedogodności Umleitung zawsze tętni życiem i przejeżdżają przez niego codziennie masy samochodów, często doprowadzając do korków.
  • Autohof – typowo usługowo-handlowa dzielnica. Można tu kupić absolutnie wszystko, porządnie zjeść i jeszcze wymienić żarówkę w Passacie. Nikt tam nie mieszka.
  • Stau – wiecznie zakorkowana część miasta, o każdej porze dnia i nocy. Radzimy unikać jak ognia, najlepiej objechać ją przez Umleitung.
  • Zone – centrum Ausfahrtu, obwarowane najróżniejszymi ograniczeniami w ruchu. A to nie wolno parkować, a to zakazują wycinania katalizatorów w dizelku, albo (o zgrozo) ograniczają prędkość do 30 na godzinę. Szkoda nerwów, lepiej iść tam na piechotę.
  • Haltestelle – sławna w całych Niemczech dzielnica, wychwalana za znakomitą komunikację miejską opartą na autobusach. Można dojechać nimi absolutnie wszędzie.
  • Umwelt – zielona część miasta wypełniona po brzegi parkami, lasami i malowniczymi stawami z wesoło pokwakującym ptactwem wodnym. Ulubione miejsce wypoczynku dla Ausfahrcian.
  • Anfang i Ende – dwie bliźniaczo podobne do siebie dzielnice położone na dwóch końcach miasta. Najzwyklejsze w świecie przedmieścia, gdzie życie nieco zwalnia i można trochę odetchnąć.
  • Stop i Falsch – dzielnice zamknięte prawdopodobnie z powodu jakiejś katastrofy. Opuszcza je nieprzerwany strumień aut, a próby wizyty kończą się zwykle policyjną eskortą.

Zobacz też