Europejskie normy emisji spalin

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja do druku nie jest już wspierana i może powodować błędy w wyświetlaniu. Zaktualizuj swoje zakładki i zamiast funkcji strony do druku użyj domyślnej funkcji drukowania w swojej przeglądarce.

Europejskie normy emisji spalin – zbiorowisko dyrektyw wydanych przez miłościwie nam panujących eurokratów, którzy nieustannie pragną, aby unijni obywatele byli zdrowi, uśmiechali się i słono przepłacali za samochody, których producenci z pewnością niczego nikomu nie posmarowali.

Przegląd norm w kolejności chronologicznej

EURO 1

Pojazd spełniający normę EURO 1
  • Z rury wydechowej unosi się chmura dymu o kolorze: czerń ilmenitowa lub czerń acetylenowa.
  • Gdy pojazd o takiej normie przejeżdża ulicą, mieszkańcy przyulicznych domów czym prędzej zamykają okna (nie dotyczy Śląska).
  • W przypadku holowania, pasażerom holowanego pojazdu grozi śmierć przez zagazowanie.
  • Zapłon silnika powoduje masowe wymieranie flory w promieniu 2 km.

EURO 2

  • Odcień chmury jest już nie czarny, lecz szary, ale rura wydechowa samochodu wciąż wyrzuca z siebie więcej dwutlenku węgla niż główny komin elektrowni w Bełchatowie.
  • Indianie z okolicznych wiosek wysyłają sygnały dymne w odpowiedzi.

EURO 3

  • Chmura gazów z wydechu jest już na tyle niewielka, że nie wzbudza zainteresowania straży pożarnej.
  • Ale rowerzyści wciąż boją się podjeżdżać z tyłu na mniej niż pięć metrów.

EURO 4

  • Spaliny samochodu pachną lawendą i/lub fiołkami.
  • Podczas przejazdu samochodu, okoliczna roślinność wyraźnie ożywa i robi się bardziej zielona.

EURO 5

  • Gaz wydobywający się z rury wydechowej jest tak czysty, że można go podawać dzieciom w inkubatorach.
  • Silnik pochłania cząstki stałe, zamiast je produkować (dotyczy silników Diesla).

EURO 6

  • Gazy wylotowe z silnika leczą raka, Alzheimera i katar sienny.
  • Podczas zapłonu silnika z rury wydechowej wylatuje stado motyli.

Zobacz też