Extreme Napalm Terror: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (red. + {{ok}}, ostatni akapit to woda, sorry)
M (Robot wykonał kosmetyczne poprawki)
 
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
'''Extreme Napalm Terror''' – niemiecko-niemiecki split-zespół [[grindcore|grindcore'owy]], złożony w [[1986]] r. z członków grup [[Napalm Death]] i [[Extreme Noise Terror]] (stąd nazwa) w jeden wielki członek. Grupa wsławiła się dwoma albumami: ''Impulse to Destroy'' i ''Why?'', z których pierwszy zyskał największe uznanie [[krytyk muzyczny|krytyki]].
'''Extreme Napalm Terror''' – niemiecko-niemiecki split-zespół [[grindcore|grindcore'owy]], złożony w [[1986]] r. z członków grup [[Napalm Death]] i [[Extreme Noise Terror]] (stąd nazwa) w jeden wielki członek. Grupa wsławiła się dwoma albumami: ''Impulse to Destroy'' i ''Why?'', z których pierwszy zyskał największe uznanie [[krytyk muzyczny|krytyki]].


==Impulse to Destroy==
== Impulse to Destroy ==
Niezbyt długa i niezwykle oszczędna w formie płyta stała się zaczątkiem nowego, [[rewolucja|rewolucyjnego]] stylu w muzyce. Krótkie, intensywnie zagrane utwory wzbudzały zainteresowanie niespotykaną formą ekspresji, polegającą na wściekłym łojeniu w [[gitara|gitary]] i [[perkusja|beczki]], oraz niezwykle oryginalnym a zarazem bezwzględnym [[darcie ryja|darciu ryja]].
Niezbyt długa i niezwykle oszczędna w formie płyta stała się zaczątkiem nowego, rewolucyjnego stylu w muzyce. Krótkie, intensywnie zagrane utwory wzbudzały zainteresowanie niespotykaną formą ekspresji, polegającą na wściekłym łojeniu w [[gitara|gitary]] i [[zestaw perkusyjny|beczki]], oraz niezwykle oryginalnym a zarazem bezwzględnym [[darcie ryja|darciu ryja]].


Natchnione, [[bełkot pseudopoetycki|poetyckie]] teksty przynosiły sporą dozę refleksji utrzymanych w głęboko [[humanizm|humanistycznym]] duchu. Zeljko, [[wokalista]] zespołu, śpiewał w nich o bolączkach współczesnego człowieka, samotności w [[przemysł|industrialnym]] świecie i wszechogarniającej konieczności umierania. Zwłaszcza sformułowania: ''arrrrgh!'', ''grrrhhhhharrrrr!'' i ''wrrroarr!'' spotkały się z bardzo przychylnym przyjęciem. Natomiast nierozwiązaną do dziś kwestią jest interpretacja kadencji ''brurwruruwmurnwrwrwbrbwrrr!'', pojawiającej się w ostatnim utworze albumu. Według niektórych krytyków jest to głęboko przemyślana reakcja na egzystencjalne problemy [[żołnierz]]y amerykańskich walczących ówcześnie w [[Irak]]u, zaś według innych jest to idealistyczna koncepcja formowania nowych struktur socjalnych, według modelu [[Rudolf Steiner|steinerowskiego]].
Natchnione, [[bełkot pseudopoetycki|poetyckie]] teksty przynosiły sporą dozę refleksji utrzymanych w głęboko humanistycznym duchu. Zeljko, wokalista zespołu, śpiewał w nich o bolączkach współczesnego człowieka, samotności w industrialnym świecie i wszechogarniającej konieczności umierania. Zwłaszcza sformułowania: ''arrrgh!'', ''grrrhhharrr!'' i ''wrrroarr!'' spotkały się z bardzo przychylnym przyjęciem. Natomiast nierozwiązaną do dziś kwestią jest interpretacja kadencji ''brurwruruwmurnwrwrwbrbwrrr!'', pojawiającej się w ostatnim utworze albumu. Według niektórych krytyków jest to głęboko przemyślana reakcja na egzystencjalne problemy żołnierzy amerykańskich walczących ówcześnie w [[Irak]]u, zaś według innych jest to idealistyczna koncepcja formowania nowych struktur socjalnych, według modelu [[Rudolf Steiner|steinerowskiego]].


[[Kategoria:Niemieckie zespoły muzyczne]]
[[Kategoria:Niemieckie zespoły]]
[[Kategoria:Zespoły grindcore'owe]]
[[Kategoria:Zespoły grindcore'owe]]

{{ok}}

Aktualna wersja na dzień 17:37, 1 sty 2012

Extreme Napalm Terror – niemiecko-niemiecki split-zespół grindcore'owy, złożony w 1986 r. z członków grup Napalm Death i Extreme Noise Terror (stąd nazwa) w jeden wielki członek. Grupa wsławiła się dwoma albumami: Impulse to Destroy i Why?, z których pierwszy zyskał największe uznanie krytyki.

Impulse to Destroy[edytuj • edytuj kod]

Niezbyt długa i niezwykle oszczędna w formie płyta stała się zaczątkiem nowego, rewolucyjnego stylu w muzyce. Krótkie, intensywnie zagrane utwory wzbudzały zainteresowanie niespotykaną formą ekspresji, polegającą na wściekłym łojeniu w gitary i beczki, oraz niezwykle oryginalnym a zarazem bezwzględnym darciu ryja.

Natchnione, poetyckie teksty przynosiły sporą dozę refleksji utrzymanych w głęboko humanistycznym duchu. Zeljko, wokalista zespołu, śpiewał w nich o bolączkach współczesnego człowieka, samotności w industrialnym świecie i wszechogarniającej konieczności umierania. Zwłaszcza sformułowania: arrrgh!, grrrhhharrr! i wrrroarr! spotkały się z bardzo przychylnym przyjęciem. Natomiast nierozwiązaną do dziś kwestią jest interpretacja kadencji brurwruruwmurnwrwrwbrbwrrr!, pojawiającej się w ostatnim utworze albumu. Według niektórych krytyków jest to głęboko przemyślana reakcja na egzystencjalne problemy żołnierzy amerykańskich walczących ówcześnie w Iraku, zaś według innych jest to idealistyczna koncepcja formowania nowych struktur socjalnych, według modelu steinerowskiego.