Fisiel
Fisiel – marka kisielu Delecty dla dzieci, znana głównie z przebojowej reklamy, która szybko pojawiła się na antenie i jeszcze szybciej została ocenzurowana.
Reklamówka[edytuj • edytuj kod]
Fisiel doczekał się swojej reklamy w okolicach 2008 roku. Fisiel reklamował początkowo człowiekokrólik – urodzony 26 kwietnia 1986 roku stwór, który oferował kisiel. Po wpadnięciu do mieszkania pokazanej rodziny wcinał marchewkę, robił oczy jak Jigsaw i gotował kisiel, rozciągając swoją twarz. Następnie stwór ubrany w frak maszerował wraz z rodziną, która szła za nim w ten sam sposób jak idą członkowie sekt do swojego guru. W kolejnym kadrze niby-królik podawał kisiel, który zajadała rodzina. W siedemnastej sekundzie człowiekokrólik przebrał się za Jacksona i odtańczył moonwalk, po czym zaproponował rodzinie kolejną porcję kisielu fisielu.
Kontrowersje[edytuj • edytuj kod]
Szybko reklamówkę zdjęto z telewizji i przerobiono. Przyczyn było kilka:
- Ryj królika – autor reklamówki uznał, że efekty komputerowe są za drogie i że należy wypożyczyć coś z magazynu horrorów, by ten aktor wyglądał jak królik.
- Rodzinka – nakręcona do kisielu jak do marihuany. Ślepo podążała za ich guru, czyli królikiem i domagała się swojej somy w postaci Fisiela.
- Jackson – Jackson lubił dzieci, a dzieci nie lubiły Jacksona. W każdym razie Delecta nie pomyślała, że taniec moonwalka podczas kolejnej afery pedofilskiej u muzyka jest tak samo odpowiedzialne jak proszenie mafii o pożyczkę i olanie spłaty pieniędzy.
- Przekaz podprogowy – zanim stwór zaczął tańczyć moonwalka, za oknem można było zauważyć coś okrągłego i latającego. Według jednej z miejskich legend twórca reklamy uznał, że kisiel Fisiel to dobry towar i pod wpływem fazy zobaczył coś takiego. Wystające uszy królika natomiast przypominały rogi. Wynika stąd, że twórca reklamówki to satanista i umieścił parę przekazów nawołujących do oddawania się Luckowi i wolnej miłości.
Potem wycięto nieodpowiednie sceny i dano twarz królika wykonaną w Adobe Photoshop z 1998 roku. Co ciekawe firma odniosła sukces – z 4% firma zdobyła 32% rynku. Sukces przedsiębiorstwa wynika oczywiście z kontrowersyjnej reklamy – rodzice w celu poskromienia niegrzecznych dzieci kupowali Fisiel kartonami i szczuli nimi swoje pociechy.