Ford Pinto

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Ka-boom?!

Rico o Fordzie Pinto
I tak jest ładniejszy niż Fiat Multipla

Żaden z was tego nie przeżyje

Demoman o Fordzie Pinto

No to, kCenzura2.svga, pięknie...

Kierowca rzymskiego rydwanu, który w roku 64 zderzył się z Fordem Pinto

Płonie Ford Pinto w lesie,
Wiatr smętną piosnkę niesie

Harcerze o Fordzie Pinto

Ford Pinto – produkowany w latach 1971-1980 kawałek sportowej blachy na kółkach. Flagowy model Forda, zdobywca licznych nagród, m.in. największego konstrukcyjnego trolla oraz Lauru Wdzięczności ufundowanego przez Amerykańskie Towarzystwo Eugeniki.

Cechy charakterystyczne

Ford Pinto to dwudrzwiowy fastback o niezwykle opływowym kształcie oraz nieprawdopodobną skłonnością do wybuchania. Ponieważ zbiornik paliwa znajdował się tuż za tylnym zderzakiem już drobna stłuczka powodowała zaprószenie ognia. W przeciągu zaledwie 9 lat produkcji zanotowano aż 27 przypadków zgonów w wyniku eksplozji, co przyczyniło się do umieszczenia tego dzieła sztuki na liście 10 najbardziej niebezpiecznych samochodów świata, z której to nie schodzi od blisko 50 lat. Co nie przeszkodziło producentom sprzedać go w nakładzie ponad 100000 sztuk.

Zalety

  • Opływowy kształt;
  • Bardzo dobre ogrzewanie;
  • Świetny jako prezent dla teściowej;
  • Po znacznej eksploatacji nie trzeb ponosić kosztów złomowania;
  • Może służyć jako prowizoryczny piecyk tudzież latarnia uliczna;
  • Z uwagi na stosunkowo dużą ogniskową łatwo go przerobić na soczewkę skupiającą;
  • Idealny do jazdy w długie zimowe wieczory;
  • Daje możliwość poczucia się jak bohater filmowy;
  • Wprost wymarzony na samobójcze ataki terrorystyczne.

Wady

  • Jednorazowy;
  • Ciężki do zdobycia;
  • Jego dym śmierdzi zwęglonymi ciałami;
  • Gdy już raz spali człowieka domaga się więcej niewinnych dusz;
  • W okolicach 3:48 potrafi sam wyjechać z garażu;
  • Niestety występuje w wersji kombi;
  • Dużo pali.