Game Maker Language

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru


Ten artykuł jest częścią cyklu naukowego języki komputerowe.

Języki programowania:


Inne języki komputerowe:


edytuj ten szablon

Game Maker Language (ang. gra twórca język) – pierwszy język programowania, którego uczy się programista w wieku poniżej 10 lat. Twierdzi się, że w tym języku powstał pierwszy WinShit. Jedyny element nauczania na informatyce, który może zmusić uczniów do zajęcia się lekcją, zamiast siedzenia na Facebooku. W końcu niecodziennie można się nauczyć tworzenia jednowymiarowego Tetrisa.

Wersje

  • 1.0 – wersję tę wyróżniało to, że jej nie było.
  • 2.0 – istny odjazd! W tej wersji znajduje się pięć razy więcej komend niż w poprzedniej! – mówił jeden z twórców. Autorzy jednak nie wzięli pod uwagę, że zero razy pięć daje zero.
  • 3.0 – w wersji tej została dodana komenda „exec BSoD”. Wtajemniczeni wiedzą, jak działa ta straszliwa komenda.
  • 4.0 – wersja ta dodała kolejną komendę, jeszcze straszniejszą od poprzedniej – „exec Windows”. Przez to wersja ta nie znalazła wielu nabywców.
  • 5.0 – pierwsza wersja, którą zaczęły się interesować dzieci neo, gdyż dołączała ona wirusa, w którym przez postawienie dwóch klocków mogliśmy zobaczyć, jak piłeczka lata bez sensu w obie strony.
  • 6.0 – ta wersja umożliwiała wykonanie jakiegokolwiek działającego programu, ponieważ posiadała kompilator. Umożliwiła także wykonywanie operacji na dwóch wymiarach.
  • 7.0 – płatna wersja, poszła krok na przód i umożliwiła pracę w trzech wymiarach!
  • 8.0 – najlepszy język programowania! To na niej powstały takie gry jak Crysis 2 czy Battlefield 3. Umożliwia operację na dziesięciu wymiarach, generuje własne gry, może służyć jako system operacyjny i potrafi zamówić pizzę, zrobić kawę oraz wynieść śmieci.
  • 9.0 alpha – długo oczekiwana wersja próbna. Umożliwia cofanie czasu, klonowanie ludzi, genetyczne modyfikowanie jedzenia, bada tętno oraz napięcie powierzchniowe skóry. Wersja beta nie zostanie utworzona, ponieważ zniszczyłaby świat.

Działanie

Program działa na bardzo prostej zasadzie. W wersjach 1.0 i 2.0 wystarczyło odpalić notatnik, w wersjach 3.0 i 4.0 należało już wpisać komendę. Kolejne wersje są bardziej skomplikowane. W wersjach od 5.0 do 7.0 trzeba ustawić parę klocków, aby stworzyć kolejną część Call of Duty. Od wersji 8.0 samo uruchomienie programu sprawi, że powstanie gra, która sprzeda się w minimum 100 milionach egzemplarzy. Posiadacz wersji 9.0 musi jedynie pomyśleć o programie, aby utworzyły się gry zaginające czasoprzestrzeń, oraz by zostać przebadanym.