Geografia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa Kefir18; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Magwac.)
(coś)
Linia 1: Linia 1:
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]]
[[Plik:Gegrazuo.JPG|170px|thumb|Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka]]
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może się m.in. zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.
'''Geografia''' – [[szkoła|szkolna]] nauka połączona z innym elementami w czasie [[przyroda|przyrody]] w [[szkoła podstawowa|podstawówce]] oraz u schyłku [[liceum ogólnokształcące|szkoły średniej]]. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.
<!-- Do uzupełnienia == Działy geografii ==

<!--- Do uzupełnienia == Działy geografii ==
=== Elementy astronomii ===
=== Elementy astronomii ===
=== Geografia fizyczna ===
=== Geografia fizyczna ===
=== Geografia społeczna === --->
=== Geografia społeczna === -->

== Geografia a inne nauki ==
== Geografia a inne nauki ==
Geografia jest nauką wywodzącą się wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]] z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb jak dobry gleboznawca, skał jak dobry [[geolog]], nazewnictwa chmur niczym dobry bujacz w obłokach, rozpoznawania zbiorników wodnych ([[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.) lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]].
Geografia, wraz z [[biologia|biologią]], [[chemia|chemią]] i [[fizyka|fizyką]], wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb<ref>jak dobry gleboznawca</ref>, skał<ref>jak dobry [[geolog]]</ref>, nazewnictwa chmur<ref>niczym dobry bujacz w obłokach</ref>, rozpoznawania zbiorników wodnych<ref>[[szklanka]], [[czajnik]], [[termos]] etc.</ref> lub [[huśtanie na krześle|huśtania na krześle]].


== Przebieg lekcji ==
== Przebieg lekcji ==
Tak jak większość przedmiotów, geografia rozpoczyna się [[Odpowiedź ustna|odpytywaniem]], jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji czas trwania odpowiedzi jest nieprzewidywalny. Zazwyczaj trwa to albo zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego (wtedy najczęściej wyświetlony zostaje jakiś dokument).
Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się [[Odpowiedź ustna|odpytywaniem]], jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego<ref>''A na zadanie domowe zróbcie sobie analizę ludności na każdym kontynencie''</ref>.


Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, [[Kartkówka|przeniesienia do sali tortur]].
Następnie dochodzi do bardzo wnikliwego koncentrowania się na szczegółach znajdujących się wewnątrz sali. O ile uczniowie mają na myśli po prostu wpatrywanie się w przedmiot bądź skorzystanie z niego, o tyle belfer może zapytać o miejsce jego pochodzenia (dotyczy to w szczególności [[kreda|kredy]]; w skrajnych przypadkach młodzież może zostać spytana o kraj, z którego importowano nauczycielską kawę).


Na geografii można:
Na geografii przykładowo można:
* zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
* Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
* pobawić się globusem;
* Pobawić się globusem;
* Rozedrzeć mapę;
* rozedrzeć mapę tudzież zepsuć stojak do map;
* Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
* pomylić karbon z karbidem;
* Pomylić karbon z karbidem;
* posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.
* Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.


[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.
[[Nauczyciel]] często używa wskaźnika, którym [[Gra:Strona 86|wymierzałby uczniom sprawiedliwość]], gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.


{{Przypisy}}
{{stub|geo}}
{{stub|geo}}
{{Szkoła}}
{{Szkoła}}
Linia 30: Linia 30:
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]]
[[Kategoria:Przedmioty szkolne]]


[[en:Geography]]
[[es:Geografía]]
[[it:Geografia]]
[[no:Geografi]]
[[pt:Geografia]]
[[simple:Geography]]
[[simple:Geography]]

Wersja z 23:43, 9 sty 2019

Geografia potrafi również przemycać wiedzę tajemną. Zwróćcie uwagę na miejsce człowieka

Geografiaszkolna nauka połączona z innym elementami w czasie przyrody w podstawówce oraz u schyłku szkoły średniej. Porusza wiele wspólnych ze sobą tematów – uczeń może między innymi zapoznać się z głębokością dna morskiego na tle statystycznej płci człowieka mieszkającej w nowoczesnym mieście.

Geografia a inne nauki

Geografia, wraz z biologią, chemią i fizyką, wywodzi się z przyrody. Pomaga ćwiczyć umiejętność czytania mapy, rozpoznawania gleb[1], skał[2], nazewnictwa chmur[3], rozpoznawania zbiorników wodnych[4] lub huśtania na krześle.

Przebieg lekcji

Podobnie jak w większości przedmiotów geografia rozpoczyna się odpytywaniem, jednak w przeciwieństwie do sytuacji znanej z innych lekcji jej długość jest nieprzewidywalna. Zazwyczaj trwa zbyt krótko, aby się odprężyć przed lekcją właściwą, albo za długo, aby rozpocząć cokolwiek sensownego[5].

Następnie dochodzi do trenowania wzroku poprzez bardzo wnikliwe koncentrowanie się na detalach wewnątrz sali. Tylko najlepsi potrafią zdać szczegółowy opis danego obiektu bez przyłapania i, w konsekwencji, przeniesienia do sali tortur.

Na geografii przykładowo można:

  • Zdobyć kilka kamieni do bitwy klasowej;
  • Pobawić się globusem;
  • Rozedrzeć mapę;
  • Ogłuszyć niemiłego kolegę stojakiem do map;
  • Pomylić karbon z karbidem;
  • Posłuchać historii o niestrawności kota nauczycielki.

Nauczyciel często używa wskaźnika, którym wymierzałby uczniom sprawiedliwość, gdyby nie fakt, że czasami trzeba pokazać coś na czystej mapie. W czasie imprez szkolnych może korzystać z niego jak z batuty.

Przypisy

  1. jak dobry gleboznawca
  2. jak dobry geolog
  3. niczym dobry bujacz w obłokach
  4. szklanka, czajnik, termos etc.
  5. A na zadanie domowe zróbcie sobie analizę ludności na każdym kontynencie


Crystal Clear app internet.png To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny geografii. Jeżeli kiedykolwiek widziałeś to miejsce – rozbuduj go.