Magicka

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Magicka – symulator socjopatii stworzony przez jakieś niezależne (cokolwiek to znaczy), szwedzkie studio[1]. Jest sławny z nietypowego sposobu rozgrywki, niezliczonej ilości błędów i usterek, licznych nawiązań do innych kultur oraz trybu multiplayer, który polega na mordowaniu graczy siebie nawzajem. Gra nawet zachęca do takich czynów pod pretekstem, że możesz później ukraść ekwipunek zabitego gracza. Wypuszczone zostało blisko tysiąc pięćset sto dziewięćset DLC do tej gry, w większości dodają nowe szaty czy bronie, dzięki którym zginiesz od dwóch ciosów, nie od jednego!

W 2013 został wydany Wizard Wars – quasi-sequel do Magicki, w którym zdecydowano olać wszelkie rozterki fabularne i skupić się na tym, co gracze tej gry potrafią najlepiej: mordować się siebie nawzajem.

Rozgrywka[edytuj • edytuj kod]

Masz do dyspozycji osiem żywiołów: wodę, ziemię, tarczę, chłód, błyskawicę, życie, arkanę i ogień. Poprzez ich kombinacje możesz rzucić prawie każdy czar. „Prawie”, bo wciąż istnieją pewne zasady łączenia poszczególnych przycisków m.in. nie można łączyć przeciwnych do siebie żywiołów (np. ziemię z elektrycznością, arkanę z życiem; połączenie wody z ogniem daje parę) ani rzucać zaklęć związanych elektrycznością, gdy jest się zamoczonym[2]. Ponadto istnieje kilka sposobów na rzucenie czaru: z trzymanym shiftem, klikając prawym, środkowym lub lewym przyciskiem, itp.

Gra na pozór polega na robieniu rozCenzura2.svglu, jednak w rzeczywistości chodzi o jak najgłupsze popełnienie samobójstwa lub morderstwa (jeśli grasz na multiplayer), a na to jest naprawdę wiele sposobów. Można np.

  • podpalić siebie lub gracza;
  • zamoczyć wszystkich i potem ich zamrozić, by jako sopel lodu zostali rozbici przez wrogów;
  • zabić się nieumyślnie swoim czarem;
  • skrzyżować promienie tak, aby potem wybuchły i zabiły kogoś[3];
  • wrzucić siebie lub kogoś w przepaść;
  • dać się zabić;
  • użyć innego gracza jako żywej tarczy[4].

Fabuła[edytuj • edytuj kod]

  • Jesteś potężnym magiem.
  • Zły czarnoksiężnik chce zapanować nad światem.
  • Morduj wszystko, co napotkasz.

Teraz idź grać.

Postacie[edytuj • edytuj kod]

  • Tysadomasochistyczny socjopata, który dzięki swoim ogromnym umiejętnościom z magii, jest na tyle silny, że może bez problemu wyczarować apokalipsę wrogom. Mimo siły, ma trudności z rzucaniem czarów np. czasami wybierze nie ten żywioł, co trzeba; użyje zaklęcia ofensywnego na sobie (na innych graczach można) bądź omyłkowo wyleczy przeciwnika. Chociaż jest antyspołeczny, wykonuje wszystko, co Vlad, inni czy też sama gra karze.
  • Oni – frajerzy, których zabijasz z czystej zabawy lub aby ukraść ich ekwipunek. Mają te same umiejętności, co ty, ale nie zmienia faktu, że dla ciebie stanowią jedynie żywe tarcze.
  • Vlad – wampir z ciężkimi zaburzeniami urojeniowymi, gdyż myśli, że nie jest wampirem, chociaż się zachowuje jak rasowy przedstawiciel tego gatunku. Każe ci robić to, czego mu się nie chce. Od czasu do czasu ci pomaga, ale częściej wkopuje cię w tarapaty ku jego własnej przyjemności. Gra na szczęście daje ci możliwość spuszczenia wCenzura2.svglu w dziewiątym i dwunastym rozdziale gry oraz w jakimś DLC.
  • Grim – czarodziej tak zły, że zło ma wypisane w swoim imieniu. Był potężnym magiem, jednak inni, obawiając się, co może zmalować, skuli go w kajdanki i umieścili na krańcu świata.
  • Ass – demon, który opętał głównego złego. Chce zniszczyć świat, bo tak.
  • Cthulhu – pojawia się gościnnie w pewnym DLC jako finałowy boss.

Potwory[edytuj • edytuj kod]

  • Goblin – mały stworek ze sztyletem, który próbuje cię nim wykończyć, ale ty stoisz zastanawiasz się czy to tylko mocny wiatr.
  • Troll – napakowany Goblin na levelu 5 z maczugą. Rozwala cię trochę szybciej niż reszta przeciwników, ale najłatwiej zamrozić go i rzucić wielkim głazem.
  • Bestie - to, co może kojarzyć się ze zwierzęciem, choć nim nie jest.
  • Demon - nie ma duchów, są Demony!
  • Nieumarli - jedyna różnica między nimi a innymi wrogami to zamiana efektów życia i arkanium.
  • Żywiołak – Latające nie wiadomo co, które najpierw jest białe i się nie rusza, a dopiero jak strzelimy w niego żywiołem to będzie miał kolorki!
  • Krasnolud - są magowie i wojownicy. Wojownicy zabiją samych siebie. Magowie zabiją każdego jednym ciosem.
  • Malignant Beholder (sic!) - latająca głowa z mackami. Ciężko to coś pokonać.

Magick[edytuj • edytuj kod]

Poza możliwością rzucania czarów normalnie, deweloperzy wpadli na pomysł stworzenia "magicków" - specjalnych czarów, których nie można rzucić w zwykły sposób, lecz trzeba wystukać odpowiednią kombinację i nacisnąć spację. Takich czarów jest 21, plus ileś tam z DLC.

  • Pęd - przyśpiesza twojego czarodzieja. Po zdobyciu Teleportacji nikt tego nie używa.
  • Ożywienie - jeśli zabiłeś kolegę a chcesz go zabić ponownie.
  • Smar - rozlewa jakąś dziwaczną, łatwopalną substancję. Legenda głosi, że kiedyś był używany.
  • Deszcz - zaczyna padać deszcz. Do niczego się nie przydaje.
  • Zniweczenie - wbrew nazwie nie jest to zaklęcie, które zabija wszystko i wszystkich, ale usuwa każdy efekt oraz czar. Jeden z nielicznych czarów, który się przydaje.
  • Grom - po jego zdobyciu gra przechodzi się sama. Niszczy większość wrogów za pierwszym razem - bossa za drugim.
  • Tornado - nikt tego nie znalazł, więc niewiele o nim wiadomo - poza tym, że nie jest używany.
  • Pożoga - najtrudniejszy czar do rzucenia. Ale jest wart swojej ceny - usmaży wszystkich przed tobą.
  • Zakrzywienie czasu - spowalnia upływ czasu. Rzadko się przydaje, bo spowalnia też ciebie.
  • Zamieć - zamraża wszystkich w polu widzenia. Ciebie też, więc po prostu tego nie używaj.
  • Teleportacja - przenosi cię kilka metrów dalej. Wbrew pozorom jest to - po Gromie i Zniweczeniu - najczęściej używany czar.
  • Burza - Deszcz + dużo Gromów = Burza. Dużo Gromów = dużo zabitych wrogów? Błąd. Pierwszy Grom z Burzy zawsze trafia w ciebie.
  • Przyzwanie Feniksa - działa jak Ożywianie, ale przywraca WSZYSTKICH graczy do życia. No, ale zabije tego kto to rzucił.
  • Wskrzeszenie Zmarłych - nie, nie jest to ożywienie kolegi, tylko przyzwanie hordy zombie. Użyteczność znikoma.
  • Strach - każdy przeciwnik w pobliżu ucieka w panice. Działa jakąś sekundę, potem znów się na ciebie rzucą.
  • Urok - cel tego zaklęcia nie atakuje ciebie, tylko wrogów. Przestaje działać, zanim się opłaci.
  • Przyzwanie Śmierci - przywołuje Śmierć we własnej osobie. Zabija tego, kto ma najmniej życia [5].
  • Niewidzialność - w teorii stajesz się niewidzialny. W praktyce i tak każdy cię widzi.
  • Przyzwanie Żywiołaka - zasady takie same, jak w przypadku każdego innego Żywiołaka, tylko ten nie rzuci się na ciebie.
  • Materializacja - ściąga duchy do świata żywych. Byłoby nieźle, ale w całej grze jest tylko jeden duch.
  • Wir - tworzy czarną dziurę. Niby najlepsze zaklęcie w grze, ale zabija też ciebie i wszystkich innych.

Przypisy

  1. Arrowhead Game Studios
  2. Jeśli ktoś nie wie, dlaczego tak jest, to mamy doświadczenie: wlej do wanny wodę, włącz toster lub inne urządzenie i wrzuć je do wanny, a później wejdź do wody. Za wszelkie szkody, Nonsensopedia nie odpowiada
  3. Jest nawet osiągniecie za coś takiego
  4. Również istnieje osiągniecie za taki czyn
  5. Czyli ciebie