NonNews:Radziecka inwersja: „W Japonii reklama ogląda ciebie!”

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Wersja do druku nie jest już wspierana i może powodować błędy w wyświetlaniu. Zaktualizuj swoje zakładki i zamiast funkcji strony do druku użyj domyślnej funkcji drukowania w swojej przeglądarce.

15 marca 2010

In Japan Empire an advert is watching YOU!

Kiedy w latach 80. XX wieku Yakov Smirnoff opracował słynną radziecką inwersję, na pewno nie myślał, że któryś z tych bardziej nieprawdopodobnych dowcipów stanie się rzeczywistością. Jednak dziś Yakov przekonał się, że dla pomysłowych Japończyków nie ma rzeczy niemożliwych – są tylko takie, które do stworzenia potrzebują tylko nieco więcej czasu i środków finansowych. Otóż w Japonii radziecka inwersja stała się faktem. W Japońskim Imperium reklama... ogląda ciebie!

Otóż Japończycy wpadli na ten pomysł po obejrzeniu filmu Raport Mniejszości z Tomem Cruisem, w którym amerykański aktor był m.in. ostrzeliwany reklamami według jego gustów. Japończycy uznali, że to interesujący pomysł i przystąpili do jego realizacji w świecie rzeczywistym. I tak jedna z japońskich firm opracowała specjalny billboard, który najpierw obserwuje przechodnia, określa jego płeć, wiek, wygląd, orientację seksualną, zasób portfela i humor, po czym wyświetla reklamę dopasowaną do jego potrzeb. Reklama jest wyświetlana w języku japońskim dla Japończyków i w standardowej odmianie Engrish dla obcokrajowców.

System ma jednak pewne wady. – mówi Tadashi Yamaguchi, inżynier z Tokio – Nie możemy wyeliminować kilku błędów w rozróżnianiu. Na przykład metalowcy są rozpoznawani jako emo płci żeńskiej, niektórzy zapaśnicy sumo zostali rozpoznani jaki kobiety w ciąży, z powodu piersi i dużego brzucha, a niektóre bardzo brzydkie kobiety jako mężczyźni. Jednak dalej pracujemy nad idealnym rozwiązaniem.

Tym samym wszyscy mężczyźni znudzeni oglądaniem reklam podpasek nie będą musieli już ich oglądać. Zamiast tego będą oglądać reklamy piwa, samochodów i prezerwatyw. Kobiety natomiast będą oglądać reklamy wspomnianych podpasek, artykułów kulinarnych, ubrań i lekarstw dla dzieci.

Japończycy oświadczyli też, że już pracują nad produktami, które same się kupują na widok przechodnia z odpowiedniej kategorii.

Źródło