Studia (MMORPG)

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru

Studia – dodatek do gry MMORPG Ludzki Żywot wyróżniający się dość osobliwym słownictwem. W toku studiów (czyli dodatku) zdobywa się ECTS-y (punkty doświadczenia), które pozwalają wbić kolejny semestr (level). Student (gracz) musi zmierzyć się z potężnymi wykładowcami (przeciwnikami) i zaliczyć wiele przedmiotów (questów). Tylko nielicznym udaje się ukończyć grę, co daje przedrostek mgr lub mgr inż. przed nickiem i +10 do poczucia wartości.

Przeważająca większość recenzji określa studia mianem najbardziej frustrującego dodatku w jaką mieli okazję grać, jednak cieszy się ona niesłabnącą popularnością, z dotąd nieustalonych przyczyn.

Levele[edytuj • edytuj kod]

Student po zebraniu odpowiedniej ilości ECTS-ów robi level-up
  • Pierwszy rok – zwraca się do pani z dziekanatu per pani doktor (do profesora natomiast mówi psze pana, doprowadzając go do jasnej kurwicy – tymczasowo +50 do ataku), a na wykładzie rzuca się żeby zetrzeć tablicę. Chodzi na lekcje, na których pisze klasówki. Spell sesja wywołuje w nim panikę (-100 do armora, ataku i many). Ma najmniej HP, bardzo często ginie przy pierwszym starciu z bossem podczas sesji.
  • Magistrant – na egzamin pisemny przychodzi po dwóch piwach. Na ustny po trzech. Bierze kartkówki i sprawka na hita, ale za to ciągle mamrocze coś o pracy magisterskiej, promotorze i obronie.
  • Wieczny student – ma za sobą trzy dziekanki, dwa wznowienia, dziesięć lat studiów i nadal żłopie browary. Jest właściwie niezniszczalny. Zna na wydziale wszystkich, pił z dziekanem i rektorem, ale nadal nie może zaliczyć questa geometria wykreślna albo mechanika płynów.
  • Doktorant – na tym etapie student przeobraża się w NPC-a. Jego dusza jest księgowana przez kwesturę uczelnianą, fakturowana, po czym oddawana w wieczną dzierżawę diabłu.

Przeciwnicy[edytuj • edytuj kod]

  • Cieć – zazwyczaj niegroźny, atakuje losowo. Rzuca spella spowolnienie oraz odzież wierzchnia do szatni (-10 do armora).
  • Pani z dziekanatu – najwyżej postawiona w hierarchii osoba na uczelni. Może summonować każdego innego przeciwnika (z rektorem włącznie). Oprócz tego rzuca spella piorunujący wzrok, który tymczasowo ogłusza ofiarę.
  • Dziekan – boss, z którym należy się zmierzyć na koniec każdego semestru. Broń: linijka i długopis do skreślania studentów z listy, bierze na hita każdego przeciwnika, niezależnie od armora. Po złożeniu mu ofiary z dokumentów może udzielić błogosławieństwa dziekanka. Za odpowiednią ilość golda może też rzucić spella warunek.
  • Doktorant – wyjątkowo złośliwy i nieprzewidywalny, czai się w czeluściach laboratorium i atakuje przez uwalenie laborków albo sprawka. Atak specjalny: wejściówka.
  • Młody doktor – daje najtrudniejsze questy i ma najwięcej punktów ataku. Jego special egzamin z zadaniami których nie było rok temu powala do 200 przeciwników jednocześnie.
  • Profesor nadzwyczajny – najczęściej spawnuje się na seminariach, gdzie używa combosa nie przyłożył się pan do przeglądu literatury, w ciągu którego potrafi zadać do ośmiu ciosów literaturowych. Jego ataki obniżają manę przeciwników.
  • Profesor bardzo zwyczajny – zdolność pasywna: usypianie w promieniu 5 metrów. Rzuca potężnego spella wykład, który może uśpić do 400 przeciwników jednocześnie. Posługuje się najstraszniejszym itemem: pięćsetstronicowy skrypt do przedmiotu mojego skromnego autorstwa.

Armor[edytuj • edytuj kod]

  • Clipboard z pytaniami (student socjologii, psychologii) – +10 do obrony. Nieskuteczny przeciwko magii wody.
    • Skill specjalny: odstraszanie ludzi na ulicy. Zwiększa dystans społeczny średnio o 2 metry.
  • Torba na laptopa (student informatyki) – +20 do obrony, +4 do wagi ekwipunku. Ekstremalnie skuteczny w obronie przed płcią przeciwną.
    • Skill specjalny: wyjęcie laptopa. Student zakłada obóz, w którym regeneruje manę patrząc w ekran.
  • Fartuch laboratoryjny (student chemii) – +30 do obrony (+35 jeśli jest brudny). Niezbędny ekwipunek do palenia petów pod wydziałem podczas przerwy między laborkami.
    • Skill specjalny: dodatkowa ochrona przed zimnem, pozwala w zimie przemieścić się między budynkami bez zakładania kurtki.
  • Teczka na rysunki (student architektury, ASP) – +50 do obrony, -5 do mobilności. Pozwala atakować przeciwnika kantem teczki.
    • Skill specjalny: teczka stosowana jako parasol daje tymczasową 100% ochronę przed magią wody.
  • Garnitur (student prawa) – +20 do obrony, noszony daje względne poczucie bezpieczeństwa i +5 do odwagi.

Notebook blue.png Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!

Itemy[edytuj • edytuj kod]

Oprócz wypisanych tu itemów, można zdobyć też inne, często dostępne tylko podczas specjalnych eventów; na screenshocie widać juwenaliowy pojazd kołowy (+20 do mobilności, +10 do czystości)
  • Legitymacja – podstawowy wyróżnik gracza z levelem określonym na rewersie, zmniejsza cenę niektórych itemów (bilet na autobus, kebab, piwo w karczmach, zwanych w grze barami).
  • Piwo – podstawowy item regenerujący HP, ale zmniejszający manę.
  • Długopis – +5 do ataku, zużywa się po kilku użyciach. Najczęściej handlowany przedmiot w grze. Można go dostać za darmo w sidequeście targi pracy.
  • Kawa – tymczasowo zwiększa manę i szybkość zadawania ciosów.
  • Sprawko od starszego roku – zwiększa szanse na zaliczenie laborków o 50%.
  • Kebab – podstawowy posiłek w grze zapewniający pełną regenerację many; w niektórych karczmach kupienie kebaba może skutkować koniecznością nieobecności na laboratoriach, całkowitego katharsis układu pokarmowego oraz wyczerpania 80% many.
  • Bilet na autobus/pociąg – item zapewniający opcję szybkiej[potrzebne źródło] podróży między uczelnią, akademikiem i domem rodzinnym. Przy podróżach z/do domu możliwe są opcjonalne sidequesty, takie jak wsiądź do wagonu, w którym przy 80 miejscach siedzących podróżuje 150 osób lub nie zamarznij przy czterogodzinnym postoju pociągu w lesie spowodowanym awarią sieci trakcyjnej.
  • Słoik – regeneruje manę, ale jest dostępny tylko dla niektórych klas postaci (por. słoiki).
  • Wózek sklepowy – +200 do pojemności ekwipunku, -20 do mobilności. Może służyć jako transport dla piwa, jak i ranionych graczy.
  • Kalkulator naukowy – +20 do inteligencji, zwiększa szanse na pomyślnie wykonanie questa sprawozdanie o 50%, zazwyczaj blokowany w walce z bossem.
  • Napój energetyczny – potion czasowo zwiększający manę, szybkość i energię, ale przedawkowanie skutkuje karą do wszystkich statystyk. Droższy od kawy, ale zajmuje mniej miejsca w ekwipunku.

Notebook blue.png Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]