Worms

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Święty granat ręczny w ręku robala

Worms (znane także jako Łorms lub bardziej po polsku Łormsy) – dziwne małe i bez lewego jądra stworzonka przypominające robaczki, jednakże zachowujące pozory inteligencji, oraz posiadające umiejętność posługiwania się zabawkami. Gatunek wielce wojowniczy, dążący do pozabijania się nawzajem, wygrywania wojen, robieniu głupa z gracza i zniszczenia świata. Występują w grupach, najczęściej podzielonych ze względu na narodowość. W przypadku spotkania się z Wormsem należy bezzwłocznie zastosować manewr ewakuacyjny z miejsca aktualnego pobytu. Nie zastosowanie się do tej instrukcji grozi utratą zdrowia, części ciała, lub życia. W świecie Wormsów każde miejsce jest otoczone bezkresnym oceanem, a w „Worms 3D” ocean jest nawet na Księżycu.

Ulubione zabawki[edytuj • edytuj kod]

Bazooka, Babcia, Święty granat ręczny, Banan oraz Skunks.

Pochodzenie[edytuj • edytuj kod]

Nikt nigdy nie odkrył skąd wzięły się owe stworzonka, jednakże istnieje plotka, że znalazły się w atmosferze ziemskiej wcześniej od człowieka. Według wierzeń stworzył ich Betonowy Osioł, ale ostatnio widziano go jak zapadł się pod ziemią, a potem spadł z nieba znowu się przebijając do jądra planety.

Religia[edytuj • edytuj kod]

Jeden z obiektów kultu Wormsów

Wormsy wyznawały początkowo kult Team 17, jednakże warunki panujące w atmosferze ziemskiej, oraz ewolucja zmusiły je do wyznawania kultu boga Sega. Według ich religii walka dzieli się na „jasną” i „ciemną” stronę Mocy. „Jasna strona” atakuje na chama, wyskakuje z Kałachem zza rogu, a „ciemna strona” polega na podkopaniu tunelu (nalotem kretów!) dostaniem się pod przeciwnika i zaatakowaniu z dziury ognistą pięścią. Z czasem wyewoluowały się dwie formy pośrednie – „Szara strona” atakuje na chama w środku dziur, a „mądra strona” najpierw kopie tunel, a potem atakuje na chama. Czasem po ataku na chama „mądrzy” wskakują z powrotem do dziury (standardowa głębokość to 2 metry). Wśród ich świętych zaliczamy szczególny przypadek Betonowego Osła, który po odpowiednich modłach (trwających 1 turę) spada na przeciwnika i dokopuje się do jądra Ziemi, a czasem do wody. Jednak nie jest on na każde wezwanie, jak nie dasz mu skrzynki z napisem „Betonowy Osioł” w ofierze to się nie pojawi. Lub spuści Armageddon za cheatowanie.

Ewolucja[edytuj • edytuj kod]

Wormsy początkowo były płaskie i rozwijały się w technologi płaskiej, jednak mutacje spowodowane zanieczyszczeniem środowiska spowodowały, że Wormsy nabrały bryłowatości. Niestety, robale „trzyde” zapomniały o sztuce zwaną „ciemną stroną Mocy” z powodu trudności z utrzymaniem płaskiego palnika i wycelowania z dziury. W ten sposób zginęła także „szara strona”, a „mądra” przeżyła, bo dzięki swej mądrości kopali dziury bazooką.

Trzy etapy podczas tury w Worms[edytuj • edytuj kod]

  1. Załaduj.
  2. Atakuj.
  3. Spieprzaj ile sił!

Noob w grze Worms[edytuj • edytuj kod]

Info.png Główny artykuł: noob
  • Zawsze używa „allelui”, owcy i bananów. Bezpośrednią tego przyczyną jest dziura, jaką zostawiają w terenie.
  • Używa armagedonu, gdy został mu cały pakiet sterczących na wierzchu robali przeciwko jednemu zakrytemu przeciwnika.
  • Wyraźnie nie znając praw fizyki, rzuca bombą bananową wzwyż.
  • Stosuje kamikaze/słoneczny wybuch ostatnim robakiem w drużynie.
  • Gdy zdobędzie betonowego osła, używa go na robaku z najmniejszą ilością życia.
  • Ze strzelby/Ingrama próbuje trafić robaka na końcu mapy, a jeśli mu się nie uda rzuca tekst w stylu „mysz mi zjechała”.
  • Myśli, że bronią Szturchaniec skazuje danego robala na natychmiastową śmierć.
  • Jeśli wcześniej grał w FPS-y, (np. Team Fortress 2) próbuje wykonywać Rocket-Jumpy.
  • Myśli, że owca to to samo co kozica górska, a potem narzeka, że owca odbiła się od pionowej ściany i zabiła mu dwa robale.
  • Myśli, że lina to broń do oplątywania przeciwnika.
  • Strzela w górę bazooką przy bezwietrznej pogodzie.
  • Strzela z bazooki prosto w robala przy silnym wietrze
  • Wchodzi do łodzi podwodnej/zeppelina/bunkru całym odziałem i strzela stamtąd do wrogów po czym dziwi się, że jego świetna kryjówka została zniszczona.
  • Gdy wygra rundę krzyczy „Worms 4 Ever” albo „kocham cie mamo!”.
  • Nie wie, że w Totalnej Rozwałce robaki mogą wyjść poza mapę – wystarczy Święty Granat Ręczny oraz odpowiednie ustawienia w Robaczym Tyglu – dziwi się więc, kiedy jakiś robal jest poza zasięgiem wszystkiego.
  • Rzuca słabo granatem z krótkim zapalnikiem i dziwi się, że wysadził się w powietrze.
  • Rzuca silnie granatem z długim zapalnikiem i dziwi się, że przeleciał on nad wrogiem.
  • Celuje granatem z widoku z góry i dziwi się czemu nie trafił.
  • Rzuca św. granatem ręcznym w swojego robaka, licząc na błogosławieństwo.
  • W Worms World Party atakuje nalotem dywanowym przeciwników stojących tuż przy swoich robalach.
  • W Worms World Party używa nalotu na robaczka siedzącego pod ziemią i dziwi się, że nie trafił.
  • Postawił dynamit, nie uciekł i dziwi się, że został wysadzony w powietrze.
  • Strzela w swoje robale i dziwi się, że przegrywa.
  • Strzela napalm strajkiem przy pełnym wietrze.
  • Nie umie ustawić celu pocisku samonaprowadzającego, a kiedy już to zrobi to w złym miejscu, wrzeszcząc na cały dom DZO DO ZA DŻIDERSKA BAZUKA?!
  • Chodzi w miejscu do końca czasu.
  • Myśli, że dzięki skakance robale będą wyżej skakać i dziwi się, że pominął turę.
  • W Worms World Party strzela miotaczem ognia do góry/wody/w swoje robaki.
  • Nie używa kretów, bo boi się że go zjedzą.
  • Przy każdej eksplozji biegnie do kibla zatkać uszy.
  • Strzela w robale spod ziemi.
  • Jeśli ktoś trafi w jego dżdżownice nazywa go cziterem.
  • Uważa, że gołębie samonaprowadzające to czitery.