Znak równości: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Robot wykonał kosmetyczne poprawki)
(dr)
Linia 9: Linia 9:
Alternatywnie można to zaprezentować wzorem:<br />
Alternatywnie można to zaprezentować wzorem:<br />


<center><math>a=a</math></center>
<center><math>a=a\;</math></center>
Gdzie '''''a''''' ma wartość różną od '''''{{u|R|0}}''''' .
Gdzie '''''a''''' ma wartość różną od '''''{{u|R|0}}''''' .


Co ciekawe, znak = może służyć również do pisania różnych bzdur typu <math>2=3</math>. Ale zasadniczo nie musi. Można za jego pomocą zapisać różne piękne rzeczy, na przykład <math>2=2</math>.


Znak ten także służy do utrudniania ludziom, a szczególnie uczniom, życia. Często stosowaną przez nauczycieli praktyką jest pisanie po obu jego stronach rzeczy z pozoru nierównych. Uczeń myśli sobie no to nie ma prawa się równać. A potem, jak się okazuje, po zajrzeniu do odpowiedzi, nie miał racji.
Co ciekawe, znak "=" może służyć również do pisania różnych bzdur typu <math>2=3</math>. Ale zasadniczo nie musi. Można za jego pomocą zapisać różne piękne rzeczy, na przykład <math>2=2</math>.


Można też zrobić na odwrót napisać coś z pozoru równego, a tak naprawdę nierównego. Jednak jest to rzadko stosowana praktyka.
Znak ten także służy do utrudniania ludziom, a szczególnie uczniom, życia. Często stosowaną przez nauczycieli praktyką jest pisanie po obu jego stronach rzeczy z pozoru nierównych. Uczeń myśli sobie - no to nie ma prawa się równać. A potem, jak się okazuje, po zajrzeniu do odpowiedzi, nie miał racji.


Kolejnym niemoralnym wykorzystaniem znaku = jest uwzględnianie dziedziny. Po zrobieniu zadania wychodzi, że się równa. A po uwzględnieniu dziedziny okazuje się, że nie. Jest to działanie zabronione przez Konwencję Genewską ze względu na nieludzkie cierpienia wywołane przez ww., jednakże w [[Polska|Polsce]] powszechnie stosowane.
Można też zrobić na odwrót - napisać coś z pozoru równego, a tak naprawdę nierównego. Jednak jest to rzadko stosowana praktyka.

Kolejnym niemoralnym wykorzystaniem znaku "=" jest uwzględnianie dziedziny. Po zrobieniu zadania wychodzi, że się równa. A po uwzględnieniu dziedziny okazuje się, że nie. Jest to działanie zabronione przez Konwencję Genewską ze względu na nieludzkie cierpienia wywołane przez w/w,jednakże w Polsce powszechnie stosowane.

Znak "=" używany jest również przez pokemoniaste dzieci Neostrady, jako "oczy" do emotikonów. Np: KóÓccHam cjeE = * , JeSSsteŚsi SłŁIt = ) .


{{stubmat}}
{{stubmat}}

Wersja z 01:37, 6 sty 2012

Pikieta w imię równości
Kontrmanifestacja wobec wyżej przedstawionej pikiety

Szablon:Tznak oznaczający równość. Jest uznawany przez to za symbol tolerancji i mniejszości seksualnych. Po licznych protestach, został wstawiony do klawiatury komputerowej.

= w matematyce

W matematyce znak = jest niezmiernie ważny, mimo że znajduje zastosowanie tylko w jednym twierdzeniu:

Jeżeli dwie liczby są sobie równe to zachodzi równość.

Alternatywnie można to zaprezentować wzorem:

Gdzie a ma wartość różną od R/0 .

Co ciekawe, znak = może służyć również do pisania różnych bzdur typu . Ale zasadniczo nie musi. Można za jego pomocą zapisać różne piękne rzeczy, na przykład .

Znak ten także służy do utrudniania ludziom, a szczególnie uczniom, życia. Często stosowaną przez nauczycieli praktyką jest pisanie po obu jego stronach rzeczy z pozoru nierównych. Uczeń myśli sobie – no to nie ma prawa się równać. A potem, jak się okazuje, po zajrzeniu do odpowiedzi, nie miał racji.

Można też zrobić na odwrót – napisać coś z pozoru równego, a tak naprawdę nierównego. Jednak jest to rzadko stosowana praktyka.

Kolejnym niemoralnym wykorzystaniem znaku = jest uwzględnianie dziedziny. Po zrobieniu zadania wychodzi, że się równa. A po uwzględnieniu dziedziny okazuje się, że nie. Jest to działanie zabronione przez Konwencję Genewską ze względu na nieludzkie cierpienia wywołane przez ww., jednakże w Polsce powszechnie stosowane.

Szablon:Stubmat Szablon:Klawiatura