Zoo Tycoon 2

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Paw 1 nie znajduje się w zamknięciu...

Zoo Tycoon 2 – gra z 2004 roku, będąca sequelem Zoo Tycoona, która podobnie jak poprzednia część serii umożliwia graczowi znęcanie się nad zwierzętami, poprzez przetrzymywanie ich w klatkach wbrew ich woli.

Tryby Gry[edytuj • edytuj kod]

  • Wyzwania – klasyczny tryb gry, którego celem jest stworzenie pięciogwiazdkowego ogrodu zoologicznego. W teorii brzmi to jak łatwe zadanie, w praktyce jednak zwierzęta niezdolne do sięgnięcia po pokarm znajdujący się pół metra od nich znacząco utrudniają nam jego wykonanie. Tryb ten oferuje nam również arcytrudne zadania, takie jak zrobienie zdjęcia turyście rozmawiającemu z pacynką[1], których wykonanie ma przysporzyć naszej menażerii sławy i pieniędzy.
  • Kampania – tryb podobny do tego wyżej, z tą różnicą, że nie budujemy tam własnego zoo. Zamiast tego w całości poświęcamy się wykonywaniu monotonnych zadań. Legenda mówi, że nagrodą za przejście całej kampanii ma być odblokowanie różnego niezwykle przydatnego do budowy zoo rupiecia, nikt jednak nie wie jakiego, gdyż po dwudziestym zadaniu w stylu wyszczotkuj flaminga każdy gracz rezygnuje z dalszego jej ogrywania.
  • Gra dowolna – jedyny sensowny tryb w grze. Gracz otrzymuje tu już na starcie nieograniczoną fortunę i możliwości budowania. Oficjalnie w trybie tym zbudować można swoje wymarzone zoo, jednakże kreatywni gracze wykorzystują go również w innych, niejednokrotnie ciekawszych celach, takich jak urządzanie sparingów tyranozaurów ze stadem lwów, lub tworzenie różnorakich atrakcji dla zwiedzających, w rodzaju nurkowania w akwarium z żarłaczem białym lub zwiedzania wybiegu teropodów od wewnątrz.

Dodatki[edytuj • edytuj kod]

  • Na ratunek zwierzakom – dodaje nowe gatunki bynajmniej niezagrożonych wyginięciem zwierzaków, takich jak wilk, bizon czy rosomak, lokowanie produktu w postaci samochodów marki Jeep, a także kilka nowych mechanik, które z nieznanych powodów nie znalazły się w podstawowej wersji gry.
  • Afrykańskie zwierzaki – najbardziej bezsensowny dodatek w historii serii. Oprócz kilku gatunków zwierząt z Czarnego Lądu, takich jak bongo czy kolejny podgatunek żyrafy, dodaje po prostu jeszcze raz te same mechaniki i lokowania produktu co poprzedni dodatek.
  • Podwodny świat – jak łatwo zauważyć, to rozszerzenie dodaje do naszej gry ogromne akwaria, oraz ich wypełnienie w postaci zwierząt wodnych, będących de facto prawie wyłącznie rekinami i waleniami[2], z okazjonalnie przewijającymi się wydrami i pingwinami. Dodatek ten zmienia również system modyfikacji biomów, mącąc w głowie małym graczom, którzy dopiero opanowali poprzedni oraz wprowadza możliwość tworzenia pokazów z udziałem delfinów i orek, czym z pewnością nie zaskarbił sobie sympatii PETA.
  • Wymarłe gatunki – ostatni dodatek do gry, dodający do naszych zoo szczyptę realizmu, poprzez umożliwienie adopcji wymarłych gatunków. Brzmi fajnie, jednakże szybko okazuje się, że połowa zwierząt w grze to „fauna plejstoceńska”, która jakoś tak podejrzanie przypomina powiększone wersje zwierząt dostępnych w podstawce, a większość dinozaurów ma kanciaste pyski i pokraczne animacje.

Prawda o życiu i świecie według Zoo Tycoon 2[edytuj • edytuj kod]

  • Nieprawdą jest, jakoby ludzie odwiedzali ogrody zoologiczne celem oglądania zwierząt. W rzeczywistości są one odwiedzane wyłącznie celem skorzystania z toalety, względnie zakupu jedzenia w znajdujących się na jego terenie budkach z fast foodem.
  • Niektóre zwierzęta są fizycznie niezdolne do picia wody, która nie znajduje się w misce lub w korycie.
  • Choćby był nie wiadomo jak głodny, żaden roślinożerca nawet nie tknie roślin porastających jego wybieg.
  • Kiedy dwa różne gatunki zwierząt łączą się w pary, ich potomstwo zawsze będzie identycznego gatunku co matka.
  • Wiki nienawidzą innych przedstawicieli swego gatunku i nieustannie walczą ze sobą na śmierć.
  • Pawie są najstraszniejszymi istotami jakie chodziły po świecie.
  • Lew wzbudza większe zainteresowanie u odwiedzających ogrody zoologiczne niż żywy welociraptor, zaś rzeźby i ludzie przebrani za tygrysy szablozębne są dla gawiedzi bardziej interesujące od wszystkich zwierząt razem wziętych.
  • Istnieją ogrody zoologiczne na Antarktydzie. Co więcej turyści zwiedzają je odziani w koszulki na krótki rękaw.
  • Roślinność lasu tropikalnego świetnie aklimatyzuje się na biegunie północnym, zaś na Saharze można z powodzenie stworzyć wybiegi dla zwierząt pokryte prawdziwym śniegiem.
  • Na Madagaskarze była kiedyś tundra, zamieszkana przez zabójcze pingwiny, zdolne do powalenia tyranozaura.
  • Drapieżne dinozaury mają specyficzne preferencje pokarmowe: zjadają wyłącznie dorosłych mężczyzn i tylko tych, będących odwiedzającymi zoo. Nawet przez myśl nie przyjdzie im zapolować na opiekunów…
  • Natomiast pozostałe drapieżniki w ogóle nie zabijają ludzi.
  • Praca w zoo polega przede wszystkim na przesiadywaniu na ławce.
  • Dorosły słoń afrykański jest w stanie korzystać z miski dla psa.
  • Koale i gibbony spędzają większość czasu na ziemi, jedynie z rzadka wspinając się na drzewa.
  • Pawie, sekretarze i flamingi nie są w stanie przefrunąć nad dwumetrowym parkanem.
  • Stokesozaur miał okulary, które zakładał zawsze, ilekroć malował obrazy.
  • Ptaki dodo mnożą się jak myszy.
  • Surykatki potrafią przekopać się przez każdy materiał, w tym asfalt i beton.
  • Pojedynczy lemur potrzebuje większego wybiegu niż stado antylop.
  • Zarówno bóbr jak i w pełni wyrośnięta żyrafa transportowane są w skrzyniach tej samej wielkości.
  • Zwierzęta wolą umrzeć z głodu, niż zjeść pokarm z miski, znajdującej się zbyt blisko ściany.
  • Mięso i martwe ryby mogą leżeć miesiącami i wciąż nadawać się do spożycia przez zwierzęta.
  • Mury okalające zoo nie mogą być wyburzone w żaden znany człowiekowi sposób.
  • Każdy ogród zoologiczny na świecie znajduje się na terenie wykopalisk paleontologicznych.
  • Znalezienie w pełni kompletnej skamieniałości wilka workowatego w Afryce, ptaka dodo w Europie czy triceratopsa na biegunie południowym jest możliwe i absolutnie nikogo nie dziwi.
  • Skamieliny leżące w ziemi przez miliony lat, nadal zawierają wystarczająco dużo DNA, by umożliwić stworzenie idealnego klona wymarłego gatunku zwierzęcia.
  • Nawet w stu procentach czysty, sklonowany tyranozaur i tak będzie wyglądał jak na rekonstrukcjach z XIX wieku, zaś sklonowane dinozaury, które za życia pokryte były piórami (z wyjątkiem protarcheopteryksa i welociraptora) po odtworzeniu będą pokryte łuską, w najlepszym razie z garstką piór tu i ówdzie.
  • Słonie mogą zmienić kolor swojej skóry na różowy w skutek kontaktu z piłką w tym kolorze. Tę przypadłość można jednak wyleczyć za pomocą waty cukrowej.
  • Wszystkie zwierzęta po śmierci zmieniają się w identycznych rozmiarów szkielety.
  • Toalety położone w bezpośrednim sąsiedztwie stoisk z jedzeniem nie przeszkadzają zwiedzającym.
  • Zwierzęta zachodzą w ciążę leżąc obok siebie, natomiast poród polega na magicznym przyjściu na świat młodego zwierzaka, w otoczeniu gwiazdek i magicznych świateł.
  • Niektóre zwierzęta wolą wybiegi porosłe zwiędłą i wysuszoną trawą od tych porośniętych świeżą i zieloną.
  • Zwiedzający w zoo uciekają przed zwierzętami, nawet jeśli te siedzą zamknięte w zagrodzie na drugim końcu menażerii.
  • Motyle, wiewiórki i skoczki pustynne są w stanie przechodzić przez ściany. Dodatkowo rodzą się z powietrza, choć można je również stworzyć podczas próby wskrzeszenia dinozaura.
  • Niezależnie od strefy klimatycznej, wszędzie, przez cały rok trwa taka sama pogoda, choć pod koniec każdego miesiąca niebo się odrobinę ściemnia.
  • Dyrektorzy zoo sami budują wybiegi i karmią zwierzęta, a nierzadko również zamiatają chodniki i sprzątają gówno z wybiegów.
  • Mimo, iż sprzedaż pojedynczego kamienia czy kępki trawy nie stanowi problemu, sprzedaż zwierzęcia jest czymś niemożliwym…
  • Mimo to jednak wypuszczenie dinozaura na wolność w XXI wieku nie jest problemem.
  • Jako, że deszcz, śnieg i niskie temperatury nie istnieją, wielkie, odkryte akwaria stanowią częsty widok w ogrodach zoologicznych.
  • Skrzydlice i inne ryby morskie pojawiają się znikąd w każdym zbiorniku ze słoną wodą.
  • Rekiny i płaszczki są w stanie przeżyć w słodkiej wodzie. Po prostu będą niezadowolone…
  • Przetrwanie na lądzie również nie stanowi dla nich problemu, pod warunkiem otrzymywania regularnych zastrzyków z tajemniczą substancją.
  • Roślinożercy atakowani przez nawet kilkukrotnie mniejsze drapieżniki zawsze stoją spokojnie i dają się zabić.
  • Krokodyle polują i pożywiają się wyłącznie na lądzie.
  • Większość zwierząt jest w stanie wspiąć się po idealnie pionowym klifie, ale półmetrowej wysokości ogrodzenie stanowi dla nich przeszkodę nie do pokonania.
  • Ogrody zoologiczne odwiedzane są jedynie przez białych, murzynów i hippisów, nawet, jeśli znajdują się w dżungli amazońskiej lub w Chinach.
  • Zwiedzający zoo mają magiczne kieszenie, w których mieszczą się pluszowe zwierzaki, prawie tak duże jak oni sami, ale śmieci i tak będą wyrzucać tam, gdzie stoją, nawet, jeśli od śmietnika dzielą ich dwa kroki. Fakt ten bynajmniej nie przeszkadza im w narzekaniu na czystość zoo.
  • Ptaki nie budują gniazd. Po prostu składają jaja gdzie popadnie, nie przejmując się nimi aż do momentu wyklucia piskląt.

Przypisy

  1. Szkopuł w tym, że zwiedzający w grze nie mają takiej animacji
  2. co ciekawe w znacznej części są to gatunki niespotykane w niewoli


Zobacz też[edytuj • edytuj kod]