Uncharted: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Wycofano ostatnie edycje użytkownika Technomix '06, powód: nieśmieszne)
Znacznik: rewert
 
(Nie pokazano 14 wersji utworzonych przez 7 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:
{{cytat|ELEEEEEENA!!|Nathan Drake krzyczy do Heleny}}
'''Uncharted''' – seria przygodowych gier akcji dostępnych na konsole [[PlayStation]] tworzonych przez [[Naughty Dog|niegrzeczne pieski]]. W grze wcielamy się w podróżnika, Nathana Drake'a i wraz z jego towarzyszami – Eleną Rybak i niezniszczalnym staruszkiem Sullivanem wyruszamy szukać skarbów, lecz i tak wrogowie zawsze są przed nim.
'''Uncharted''' – seria przygodowych gier akcji dostępnych na konsole [[PlayStation]] tworzonych przez [[Naughty Dog|niegrzeczne pieski]]. W grze wcielamy się w podróżnika, Nathana Drake'a i wraz z jego towarzyszami – Eleną Rybak i niezniszczalnym staruszkiem Sullivanem wyruszamy szukać skarbów, lecz i tak wrogowie zawsze są przed nim.


== Postacie ==
== Postacie ==
[[Plik:Nathandrake.jpg|thumb|200px|Główna postać Uncharted – Nathan Drake]]
[[Plik:Nathandrake.jpg|thumb|200px|Główna postać Uncharted – Nathan Drake]]
=== Główni bohaterowie ===
* '''Nathan Drake''' – przybrany potomek Francisa Drake'a, ale ze względu na jego „umiejętności” poszukiwania skarbów pokrewieństwo możemy wykluczyć.
* '''Nathan Drake''' – przybrany potomek Francisa Drake'a, ale ze względu na jego „umiejętności” poszukiwania skarbów pokrewieństwo możemy wykluczyć.
* '''Elena Rybak''' – słaba dziennikarka, która upuściła swoją kamerę w pierwszej części, zamiast rzucić się w przepaść jak należy.
* '''(H)Elena Rybak''' – słaba dziennikarka, która upuściła swoją kamerę w pierwszej części, zamiast rzucić się w przepaść jak należy.
* '''Chloe Frazer''' – [[Friendzone|koleżanka]] Nathana, jednak każdy wie co ich łączy. Praca ich łączy.
* '''Chloe Frazer''' – [[Friendzone|koleżanka]] Nathana, jednak każdy wie co ich łączy. Praca ich łączy.
* '''Victor Salivan''' – staruszek o niezniszczalnych płucach i wątrobie, który i tak porusza się sprawniej od Natana tłuczącego wszystko wokół siebie z gracją słonia.
* '''Victor Sallivan''' – staruszek o niezniszczalnych płucach i wątrobie, który mimo wieku porusza się sprawniej od Natana tłuczącego wszystko wokół siebie z gracją słonia. Mistrz ciętej riposty.
*'''Nadine Ross''' – bezwzględna kobieta lubiąca zabawy sado-maso pod tytułem „gdzie jest [[kręgosłup|krzyż]]?”, jednak potem okazuje się być spoko babką gdy zostawia w płonącym statku Nate'a i Rafe'a, aby ci w mogli pobawić się w piratów.
*'''Nadine Ross''' – bezwzględna kobieta lubiąca zabawy sado-maso pod tytułem „Gdzie jest [[kręgosłup|krzyż]]?”. Pod koniec okazuje się być spoko babką, gdy zostawia w płonącym statku Nate'a i Rafe'a, aby ci w mogli spokojnie pobawić się w piratów.

{{stub|lista}}
== Uzależnienie ==
* Wchodząc do wody, Krzyczysz ''[[Marco Polo|Marco]]''!
* Zamortyzowanie upadku z dziurawym spadochronem przez drzewa uważasz za całkowicie normalne.
* Myślisz, że w niemieckich bunkrach czają się demoniczni hiszpanie, którzy wygladąją i zachowują się praktycznie tak samo jak stereotypowa moherowa babcia.
* Żywisz nadzieję, że picie żywicy z największego drzewa w okolicy zapewni ci nieśmiertelność.
* A jeśli strzelisz do żywicy to ta da ogromny wybuch.
* Nie dziwi cię też jej kolor – niebieska żywica jest całkowicie normalna.
* Bardziej ufasz przypadkowo napotkanym beduinom niż własnemu przyjacielowi.
* Masz większe problemy z pokonaniem baby, która nieco przesadziła z siłownią niż z dwumetrowym łysym koksem.
* Nie zastanawiasz się jakim cudem twój „zmartwychstały” braciszek trafił do jednej celi z Hektorem Alkazarem i sam wyjazd na totalne zadupie go nie zgubi. Zamiast tego porzucasz ustabilizowane życie i wyjeżdżasz <del>w Bieszczady</del> szukać skarbów.
* Masz fioła na punkcie krzyży – zwłaszcza świętego Dyzmy i  niejednokrotnie próbowałeś włamać się do kościoła, by zobaczyć czy w środku krzyża lub jego okolicach nie ma czegokolwiek.
== Noob ==
== Noob ==
* Nigdy nie zauważa skarbów, nawet w 2 pierwszych częściach kiedy świecą jak flesh od „czerwonookiego” aparatu.
* Nigdy nie zauważa skarbów, nawet w 2 pierwszych częściach, kiedy te świecą jak flesz od starego „czerwonookiego” aparatu.
* Cierpi na nieustanny brak amunicji
* Cierpi na nieustanny brak amunicji.
* Szuka paska zdrowia…
* Szuka paska zdrowia…
** albo mapy…
** albo mapy…
*** a brak obu tłumaczy lagiem bądź błędem gry, choć gra działa bez najmniejszego zarzutu
*** a brak obu tłumaczy lagiem bądź błędem gry, choć gra działa bez najmniejszego zarzutu.
* Uważa, że przeżyje skok z 10 pięter.
* Uważa, że przeżyje skok z 10 pięter.
* Próbuje wyskoczyć za burtę statku
* Próbuje wyskoczyć za burtę statku.
* Ma problem z każdą zagadką, nawet pojawiająca się za pół godziny podpowiedź niewiele mu daje.
* Ma problem z każdą zagadką, nawet pojawiająca się za pół godziny podpowiedź niewiele mu daje.
* Kręci się bez przerwy w kółko, nawet na korytarzu.
* Kręci się bez przerwy w kółko, nawet na korytarzu.
== Pro ==
== Pro ==
* Ma wszystkie skarby.
* Ma wszystkie skarby.
* Odrzuci wszystkie granaty, w każdej części.
* Odrzucił wszystkie możliwe granaty w każdej części.
* Odpalił Uncharted na Xboxie…
* Upewnił się, czy Salivan na pewno nie żyje.
** i na kompie z MS-DOSem…
*** Tak, na pralce też.
**** I na wszystkich tych sprzętach gra chodzi bez najmniejszego laga.
* Upewnił się, czy Sallivan na pewno nie żyje.
* Pokonał Navarro strzałem w głowę…
* Pokonał Navarro strzałem w głowę…
* …Lazarewicza też…
** …Lazarewicza też…
* …zamiast jak debil ukrywać się z tyłu i patrzeć jak wypija żywicę dającą nieśmiertelność, po prostu strzela gdy tylko zobaczy jego facjatę przybliżoną żywivowego bajorka.
*** Ewentualnie zamiast jak debil ukrywać się z tyłu i patrzeć jak wypija żywicę dającą [[nieśmiertelność]], po prostu strzela gdy tylko zobaczy jego facjatę przybliżoną do żywicowego bajorka.
* Nie ma żadnych problemów z orientacją na pustyni.
* Nie ma żadnych problemów z orientacją na pustyni.
* Talbota i Rafe'a pozbawia broni jednym ciosem (ręki) i zostawia w ruchomych piaskach/płonącym okręcie.
* Talbota pozbawia broni jednym ciosem ręki i wyrzuca go do ruchomych piasków, wykrzykując [[This is Sparta! |starospartańskie porzekadło]].
* Zmusza Sama do powiedzenia prawdy zamiast wymyślać bajki o Alcazarze i dzięki temu obaj będą mieli spokój do końca życia, a Rafe upragnione pięć minut sławy jako odkrywca.
* Zmusza Sama do powiedzenia prawdy zamiast wymyślać bajki o Alcazarze i dzięki temu obaj będą mieli spokój do końca życia, a Rafe upragnione pięć minut sławy jako odkrywca.
== Uzależnienie ==
* Wchodząc do wody, krzyczysz ''[[Marco Polo|Marco]]''!<ref>I zmuszasz towarzysza/towarzyszkę by powiedziała ''Polo''!</ref>
* Zamortyzowanie upadku z dziurawym spadochronem przez drzewa uważasz za całkowicie normalne.
* Widok U-boota w dżungli kompletnie cię nie dziwi.
* Wykolejony pociąg spada w przepaść dopiero, gdy dostaniemy się na szczyt skarpy.
* Żywisz nadzieję, że picie żywicy z największego drzewa w okolicy zapewni ci nieśmiertelność.
* A jeśli strzelisz do żywicy to ta da ogromny wybuch.
* Nie dziwi cię też jej kolor – niebieska żywica jest całkowicie normalna.
* Pod wpływem bardziej ufasz przypadkowo napotkanym beduinom niż własnemu przyjacielowi.
* Masz większe problemy z pokonaniem baby, która nieco przesadziła z siłownią niż z dwumetrowym łysym koksem.
* Nie zastanawiasz się jakim cudem twój zmartwychwstały braciszek trafił do jednej celi z Hektorem Alkazarem i sam wyjazd na totalne zadupie go nie zgubi. Zamiast tego porzucasz ustabilizowane życie i wyjeżdżasz <del>w Bieszczady</del> szukać skarbów.
* Masz fioła na punkcie krzyży – zwłaszcza świętego Dyzmy i  niejednokrotnie próbowałeś włamać się do kościoła, by zobaczyć czy w środku krzyża lub jego okolicach nie ma czegokolwiek.
{{Przypisy}}
{{stub|lista}}

== Zobacz też ==
* [[Lara Croft]]
* [[The Last of Us]]
* [[Farm Frenzy]]
* [[Unreal Tournament (seria gier)|Unreal Tournament]]


{{Gry komputerowe}}
{{Gry komputerowe}}

Aktualna wersja na dzień 15:03, 19 lip 2023

Uncharted – seria przygodowych gier akcji dostępnych na konsole PlayStation tworzonych przez niegrzeczne pieski. W grze wcielamy się w podróżnika, Nathana Drake'a i wraz z jego towarzyszami – Eleną Rybak i niezniszczalnym staruszkiem Sullivanem wyruszamy szukać skarbów, lecz i tak wrogowie zawsze są przed nim.

Postacie[edytuj • edytuj kod]

Główna postać Uncharted – Nathan Drake
  • Nathan Drake – przybrany potomek Francisa Drake'a, ale ze względu na jego „umiejętności” poszukiwania skarbów pokrewieństwo możemy wykluczyć.
  • (H)Elena Rybak – słaba dziennikarka, która upuściła swoją kamerę w pierwszej części, zamiast rzucić się w przepaść jak należy.
  • Chloe Frazerkoleżanka Nathana, jednak każdy wie co ich łączy. Praca ich łączy.
  • Victor Sallivan – staruszek o niezniszczalnych płucach i wątrobie, który mimo wieku porusza się sprawniej od Natana tłuczącego wszystko wokół siebie z gracją słonia. Mistrz ciętej riposty.
  • Nadine Ross – bezwzględna kobieta lubiąca zabawy sado-maso pod tytułem „Gdzie jest krzyż?”. Pod koniec okazuje się być spoko babką, gdy zostawia w płonącym statku Nate'a i Rafe'a, aby ci w mogli spokojnie pobawić się w piratów.

Noob[edytuj • edytuj kod]

  • Nigdy nie zauważa skarbów, nawet w 2 pierwszych częściach, kiedy te świecą jak flesz od starego „czerwonookiego” aparatu.
  • Cierpi na nieustanny brak amunicji.
  • Szuka paska zdrowia…
    • albo mapy…
      • a brak obu tłumaczy lagiem bądź błędem gry, choć gra działa bez najmniejszego zarzutu.
  • Uważa, że przeżyje skok z 10 pięter.
  • Próbuje wyskoczyć za burtę statku.
  • Ma problem z każdą zagadką, nawet pojawiająca się za pół godziny podpowiedź niewiele mu daje.
  • Kręci się bez przerwy w kółko, nawet na korytarzu.

Pro[edytuj • edytuj kod]

  • Ma wszystkie skarby.
  • Odrzucił wszystkie możliwe granaty – w każdej części.
  • Odpalił Uncharted na Xboxie…
    • i na kompie z MS-DOSem…
      • Tak, na pralce też.
        • I na wszystkich tych sprzętach gra chodzi bez najmniejszego laga.
  • Upewnił się, czy Sallivan na pewno nie żyje.
  • Pokonał Navarro strzałem w głowę…
    • …Lazarewicza też…
      • Ewentualnie zamiast jak debil ukrywać się z tyłu i patrzeć jak wypija żywicę dającą nieśmiertelność, po prostu strzela gdy tylko zobaczy jego facjatę przybliżoną do żywicowego bajorka.
  • Nie ma żadnych problemów z orientacją na pustyni.
  • Talbota pozbawia broni jednym ciosem ręki i wyrzuca go do ruchomych piasków, wykrzykując starospartańskie porzekadło.
  • Zmusza Sama do powiedzenia prawdy zamiast wymyślać bajki o Alcazarze i dzięki temu obaj będą mieli spokój do końca życia, a Rafe upragnione pięć minut sławy jako odkrywca.

Uzależnienie[edytuj • edytuj kod]

  • Wchodząc do wody, krzyczysz Marco![1]
  • Zamortyzowanie upadku z dziurawym spadochronem przez drzewa uważasz za całkowicie normalne.
  • Widok U-boota w dżungli kompletnie cię nie dziwi.
  • Wykolejony pociąg spada w przepaść dopiero, gdy dostaniemy się na szczyt skarpy.
  • Żywisz nadzieję, że picie żywicy z największego drzewa w okolicy zapewni ci nieśmiertelność.
  • A jeśli strzelisz do żywicy to ta da ogromny wybuch.
  • Nie dziwi cię też jej kolor – niebieska żywica jest całkowicie normalna.
  • Pod wpływem bardziej ufasz przypadkowo napotkanym beduinom niż własnemu przyjacielowi.
  • Masz większe problemy z pokonaniem baby, która nieco przesadziła z siłownią niż z dwumetrowym łysym koksem.
  • Nie zastanawiasz się jakim cudem twój zmartwychwstały braciszek trafił do jednej celi z Hektorem Alkazarem i sam wyjazd na totalne zadupie go nie zgubi. Zamiast tego porzucasz ustabilizowane życie i wyjeżdżasz w Bieszczady szukać skarbów.
  • Masz fioła na punkcie krzyży – zwłaszcza świętego Dyzmy i  niejednokrotnie próbowałeś włamać się do kościoła, by zobaczyć czy w środku krzyża lub jego okolicach nie ma czegokolwiek.

Przypisy

  1. I zmuszasz towarzysza/towarzyszkę by powiedziała Polo!


Notebook blue.png Masz pomysł na kolejny punkt? Dodaj go!

Zobacz też[edytuj • edytuj kod]