Pesa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (HotCat: Szybkie dodanie kategorii "Tramwaje")
M (dr. popr. (pozostawiam stuba, bo choć prawie 2kB są, to dużo potencjalnej treści się jeszcze zmieści))
Linia 1: Linia 1:
'''Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz''' ('''''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne'') – polska firma zajmująca się produkcją [[pociąg]]ów i [[tramwaj]]ów, które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor, który zastąpiły.
{{redakcja|aktualizacja}}
Cechą ogólną ich produktów jest niewygoda dla pasażerów i obsługi pociągu.
Pesa Bydgoszcz a dokładniej Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. '''P'''ojazdy '''E'''ksperymentalne '''S'''zczególnie '''A'''waryjne Polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor który zastąpiły.
Cechą ogólną ich produktów jest nie wygoda dla pasażerów i obsługi pociągu. Częste są też ich awarie.


Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć.
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów, kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć.
Tabor w większości jest współfinansowany przez Unię Europejską.


== Produkty PESY ==
== Produkty PESY ==
[[ED74]] - pociągi które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]] - [[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy w którym 20 min jady to katorga. W zimie zdarza się samo rozłączanie taboru podczas jazdy. Z tego powodu te pociągi mogą wtedy jeździć pojedynczo albo w każdym MUSI być maszynista. Tabor znienawidzony przez przez wszystkich. Bydło, obsługę pociągu jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym oprócz samo rozłączania się taboru jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami.
* {{t|[[ED74]]}}pociągi, które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]]-[[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród [[miłośnicy kolei|miłośników kolei]] ma przezwisko ''Mendyta''. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK.
* {{t|[[ED59]]}}krótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa ''Acatus'', nieoficjalna ''Akutas''. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO.
Wśród [[Miłośnicy_kolei|MK]] ma przezwisko Mendyta.
* {{t|[[EN95]]}}pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym [[autobus]]ie komunikacji miejskiej.
Obecnie ten tabor można spotkać w całej polsce jeździ jako pociągi TLK.
<br/>[[ED59]] - krótsza wersja Mendyty jak wyżej jest znienawidzona przez wszystkich. Oficialna nazwa Acatus ale wśród [[Miłośnicy_kolei|MK]] ma przezwisko Akutas. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie Łódzkim lub na trasie [[Warszawa|Stolyca]] - [[Łódź]] jako pociąg Inter Regio
<br/>[[EN95]] - pociąg WuKaDki. Linii lokalnej która odcinek 30 km pokonuje w 1,5 godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w nie jednym autobusie komunikacji miejskiej.


{{stubtrans}}
{{stubtrans}}

Wersja z 21:34, 17 wrz 2011

Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz (Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne) – polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów, które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor, który zastąpiły. Cechą ogólną ich produktów jest niewygoda dla pasażerów i obsługi pociągu.

Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów, kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć.

Produkty PESY

  • Szablon:Tpociągi, które na początku jeździł tylko na trasie Stolyca-Łódź. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród miłośników kolei ma przezwisko Mendyta. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK.
  • Szablon:Tkrótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa Acatus, nieoficjalna – Akutas. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO.
  • Szablon:Tpociąg WuKaDki. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym autobusie komunikacji miejskiej.

Szablon:Stubtrans