Pesa: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (HotCat: Szybkie dodanie kategorii "Tramwaje") |
M (dr. popr. (pozostawiam stuba, bo choć prawie 2kB są, to dużo potencjalnej treści się jeszcze zmieści)) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
⚫ | |||
{{redakcja|aktualizacja}} |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć. |
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów, kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć. |
||
Tabor w większości jest współfinansowany przez Unię Europejską. |
|||
== Produkty PESY == |
== Produkty PESY == |
||
[[ED74]] |
* {{t|[[ED74]]}}pociągi, które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]]-[[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród [[miłośnicy kolei|miłośników kolei]] ma przezwisko ''Mendyta''. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK. |
||
⚫ | |||
Wśród [[Miłośnicy_kolei|MK]] ma przezwisko Mendyta. |
|||
⚫ | |||
Obecnie ten tabor można spotkać w całej polsce jeździ jako pociągi TLK. |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
{{stubtrans}} |
{{stubtrans}} |
Wersja z 21:34, 17 wrz 2011
Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz (Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne) – polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów, które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor, który zastąpiły. Cechą ogólną ich produktów jest niewygoda dla pasażerów i obsługi pociągu.
Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów, kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć.
Produkty PESY
- Szablon:Tpociągi, które na początku jeździł tylko na trasie Stolyca-Łódź. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród miłośników kolei ma przezwisko Mendyta. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK.
- Szablon:Tkrótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa Acatus, nieoficjalna – Akutas. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO.
- Szablon:Tpociąg WuKaDki. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym autobusie komunikacji miejskiej.