Ignorancja: Różnice pomiędzy wersjami
M (-{{wEdycji}}) |
Kompowiec2 (dyskusja • edycje) M (takie tam...) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{t}} zdrowy objaw funkcjonowania w świecie, dzięki któremu jednostki osiągają wewnętrzny spokój. |
{{t}} zdrowy objaw naturnalnej siły funkcjonowania w świecie, dzięki któremu jednostki osiągają wewnętrzny spokój. |
||
== Dzieciństwo == |
== Dzieciństwo == |
Wersja z 20:19, 2 lip 2012
Szablon:T zdrowy objaw naturnalnej siły funkcjonowania w świecie, dzięki któremu jednostki osiągają wewnętrzny spokój.
Dzieciństwo
Wszystko zaczyna się już w domu rodzinnym oraz jego otoczeniu. Dzięki temu, że osoba małoletnia ma ograniczone zdolności poruszania się, jej uwaga skupiana jest wyłącznie na sprawach tzw. gniazda a co za tym idzie, nie rozprasza się ona nieistotnymi informacjami. Również gdy dziecko zaczyna naukę, jego rozbiegane – o ile jeszcze są – myśli są uporządkowywane i kierowane wyłącznie na rzeczy przydatne w obliczu poruszającej niebo i ziemię kartkówki czy w przypadku sprawdzianu, od którego zależy szczęście i zdrowie domowego pupilka. Szczególny przykład powyższego schematu widać w szkole średniej, gdy przyszły abiturient odrzuca treści, o których wie, że nie zostanie o nie zapytany na maturze...
Dojrzewanie
...do tego jednak wcale nie musi dojść! Czasami osoba małoletnia jest tak bardzo przywiązana do swojego domowego ogniska i jego sąsiedztwa, że to szkoła jako całość stanowi obiekt zbędny i zostaje porzucona na etapie gimnazjum. W końcu zakupy nie zrobią się same, a ukochany zwierzak i jego słodka mordka są ważniejsze od ludzkich zagadnień i problemów. Jedyne, co mu jest potrzebne, to kącik do spania, czysta woda oraz garstka żarcia. Dlaczego z ludźmi miałoby być inaczej?