Trolejbus: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to Szaszlyk. Autor wycofanej wersji to 77.114.145.19.) |
(Wydaje mi się, że nie jest aż taki krótki, by zaliczyć go do stubów.) |
||
Linia 28: | Linia 28: | ||
* Dach pełen ptasich odchodów; |
* Dach pełen ptasich odchodów; |
||
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie. |
* Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie. |
||
{{stub|trans}} |
|||
<br clear="all"> |
<br clear="all"> |
Wersja z 14:39, 11 lut 2013
Trolejbus – w zasadzie tramwaj, który bardzo chciał być autobusem. Składa się z kontenera, opon i prądopobieraka. Zazwyczaj kursuje jako największa atrakcja turystyczna w danym mieście. Wszystko z przypadku, bo miasta nie było stać na budowę szyn lub Bóg był zbyt nierozsądny robiąc miasto pagórkowatym.
Zasilanie
Trolejbusy są zasilane prądem zazwyczaj ze starych elektrowni cieplnych. Prąd ten jest bardzo zmienny w zależność od pracowników elektrowni:
- 600 V – masowe wyrzucanie pracowników z pracy za pijaństwo;
- 1500 V – pracownicy przeszli na strajk głodowy;
- 3000 V – w elektrowni wybuchł strajk generalny;
- 15000 V – pracownicy dostali podwyżki.
Linie trakcyjne, do których przyczepiony jest pantograf, często się zrywają, gdy siadają na nich ptaki, aby załatwić się na dach trolejbusa. Wypadnięcie pantografów z trakcji określane jest mianem wypałowania lub pałowania.
Popularne nazwy trolejbusów
- Prądojeb;
- Elektrojeb;
- Trajtek;
- Mikser;
- Ekologiczna rakieta;
- Trolljebus.
Tradycyjny wygląd trolejbusa
- Powyrywane grzejniki;
- Poprzebijane opony;
- Podarte lub spalone siedzenia;
- Powybijane szyby;
- Podrapany lakier na karoserii;
- Dach pełen ptasich odchodów;
- Śmierdzący i niemyjący się kierowca i pasażerowie.