Karta gwarancyjna: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(dr.) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
==Czy aby na pewno?== |
==Czy aby na pewno?== |
||
Istnieje wiele kruczków prawnych, niezmiernie które umilają nam życie. |
Istnieje wiele kruczków prawnych, niezmiernie które umilają nam życie. |
||
* |
*Zasranie [[paragon]]u automatycznie unieważnia naszą kartę, a żeby było śmieszniej paragony po bardzo krótkim czasie blakną i stają się nieczytelne. Prawdopodobnie jest to chwyt zastosowany przez chciwych producentów kiepskich towarów, którzy używają do tego specjalnej [[farba drukarska|farby drukarskiej]] (w świetle słonecznym całkowicie blaknie w kilka godzin). |
||
*Brak oryginalnego opakowania, które w sumie i tak jest niepotrzebne. Zdarza się też tak, że towar który otrzymujemy jest zaplombowany, czyli otworzyć plastikowe pudełko możemy tylko go rozcinając. Automatycznie unieważnia to gwarancję. Kolejny trik ze strony producentów. |
*Brak oryginalnego opakowania, które w sumie i tak jest niepotrzebne. Zdarza się też tak, że towar który otrzymujemy jest zaplombowany, czyli otworzyć plastikowe pudełko możemy tylko go rozcinając. Automatycznie unieważnia to gwarancję. Kolejny trik ze strony producentów. |
||
*Uszkodzenia powstałe z naszej winy – jest to najpopularniejszy sposób producentów na unieważnienie gwarancji, dlatego że 99% uszkodzeń dowolnych towarów są traktowane jako powstałe z naszej winy. Jak udowodnimy, że kabel po dniu się po prostu urwał, jeżeli sprzedawca w sklepie może posądzić nas o to, że np. odcięliśmy go [[Piła|piłą]]? |
*Uszkodzenia powstałe z naszej winy – jest to najpopularniejszy sposób producentów na unieważnienie gwarancji, dlatego że 99% uszkodzeń dowolnych towarów są traktowane jako powstałe z naszej winy. Jak udowodnimy, że kabel po dniu się po prostu urwał, jeżeli sprzedawca w sklepie może posądzić nas o to, że np. odcięliśmy go [[Piła|piłą]]? |
||
*Karty gwarancyjne realizowane są najczęściej jedynie w sklepach, w których kupiliśmy przedmiot – nawet ta sama sieć sprzedaży może nie uznać gwarancji. Więc jeżeli kupimy sobie na przykład laptopa w Polsce, wyjedziemy do [[Anglia|Anglii]] i tam sprzęt nam się zepsuje, znikome są szanse na to, że nawet z kartą w tej samej sieci sklepów gwarancja zostanie uznana. |
*Karty gwarancyjne realizowane są najczęściej jedynie w sklepach, w których kupiliśmy przedmiot – nawet ta sama sieć sprzedaży może nie uznać gwarancji. Więc jeżeli kupimy sobie na przykład laptopa w Polsce, wyjedziemy do [[Anglia|Anglii]] i tam sprzęt nam się zepsuje, znikome są szanse na to, że nawet z kartą w tej samej sieci sklepów gwarancja zostanie uznana. |
||
*Gdy oddajemy towar do reklamacji w sklepie, to należy włożyć go do oryginalnego opakowania, bo w przeciwnym razie jeśli oddany przez nas nabytek <s> |
*Gdy oddajemy towar do reklamacji w sklepie, to należy włożyć go do oryginalnego opakowania, bo w przeciwnym razie jeśli oddany przez nas nabytek <s>rozpierdoli się po drodze w jesbany drobny mak</s> uszkodzi się podczas transportu do serwisu, to będzie to na naszą odpowiedzialność. |
||
Oraz oczywiście wiele innych kruczków, które mogą rozwiać nasze marzenia o darmowej naprawie lub wymianie zepsutego sprzętu. |
Oraz oczywiście wiele innych kruczków, które mogą rozwiać nasze marzenia o darmowej naprawie lub wymianie zepsutego sprzętu. |
||
[[Kategoria:Dokumenty]] |
[[Kategoria:Dokumenty]] |
Wersja z 14:44, 15 mar 2013
Karta gwarancyjna – kawałek papieru dodawany do rzeczy, które kupujemy w markowych sklepach. Dzięki niemu możemy ubiegać się o naprawę lub ewentualną wymianę przedmiotu.
Czy aby na pewno?
Istnieje wiele kruczków prawnych, niezmiernie które umilają nam życie.
- Zasranie paragonu automatycznie unieważnia naszą kartę, a żeby było śmieszniej paragony po bardzo krótkim czasie blakną i stają się nieczytelne. Prawdopodobnie jest to chwyt zastosowany przez chciwych producentów kiepskich towarów, którzy używają do tego specjalnej farby drukarskiej (w świetle słonecznym całkowicie blaknie w kilka godzin).
- Brak oryginalnego opakowania, które w sumie i tak jest niepotrzebne. Zdarza się też tak, że towar który otrzymujemy jest zaplombowany, czyli otworzyć plastikowe pudełko możemy tylko go rozcinając. Automatycznie unieważnia to gwarancję. Kolejny trik ze strony producentów.
- Uszkodzenia powstałe z naszej winy – jest to najpopularniejszy sposób producentów na unieważnienie gwarancji, dlatego że 99% uszkodzeń dowolnych towarów są traktowane jako powstałe z naszej winy. Jak udowodnimy, że kabel po dniu się po prostu urwał, jeżeli sprzedawca w sklepie może posądzić nas o to, że np. odcięliśmy go piłą?
- Karty gwarancyjne realizowane są najczęściej jedynie w sklepach, w których kupiliśmy przedmiot – nawet ta sama sieć sprzedaży może nie uznać gwarancji. Więc jeżeli kupimy sobie na przykład laptopa w Polsce, wyjedziemy do Anglii i tam sprzęt nam się zepsuje, znikome są szanse na to, że nawet z kartą w tej samej sieci sklepów gwarancja zostanie uznana.
- Gdy oddajemy towar do reklamacji w sklepie, to należy włożyć go do oryginalnego opakowania, bo w przeciwnym razie jeśli oddany przez nas nabytek
rozpierdoli się po drodze w jesbany drobny makuszkodzi się podczas transportu do serwisu, to będzie to na naszą odpowiedzialność.
Oraz oczywiście wiele innych kruczków, które mogą rozwiać nasze marzenia o darmowej naprawie lub wymianie zepsutego sprzętu.