Karta gwarancyjna: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(dr.)
Linia 4: Linia 4:
==Czy aby na pewno?==
==Czy aby na pewno?==
Istnieje wiele kruczków prawnych, niezmiernie które umilają nam życie.
Istnieje wiele kruczków prawnych, niezmiernie które umilają nam życie.
*Zgubienie [[paragon]]u automatycznie unieważnia naszą kartę, a żeby było śmieszniej paragony po bardzo krótkim czasie blakną i stają się nieczytelne. Prawdopodobnie jest to chwyt zastosowany przez chciwych producentów kiepskich towarów, którzy używają do tego specjalnej [[farba drukarska|farby drukarskiej]] (w świetle słonecznym całkowicie blaknie w kilka godzin).
*Zasranie [[paragon]]u automatycznie unieważnia naszą kartę, a żeby było śmieszniej paragony po bardzo krótkim czasie blakną i stają się nieczytelne. Prawdopodobnie jest to chwyt zastosowany przez chciwych producentów kiepskich towarów, którzy używają do tego specjalnej [[farba drukarska|farby drukarskiej]] (w świetle słonecznym całkowicie blaknie w kilka godzin).
*Brak oryginalnego opakowania, które w sumie i tak jest niepotrzebne. Zdarza się też tak, że towar który otrzymujemy jest zaplombowany, czyli otworzyć plastikowe pudełko możemy tylko go rozcinając. Automatycznie unieważnia to gwarancję. Kolejny trik ze strony producentów.
*Brak oryginalnego opakowania, które w sumie i tak jest niepotrzebne. Zdarza się też tak, że towar który otrzymujemy jest zaplombowany, czyli otworzyć plastikowe pudełko możemy tylko go rozcinając. Automatycznie unieważnia to gwarancję. Kolejny trik ze strony producentów.
*Uszkodzenia powstałe z naszej winy – jest to najpopularniejszy sposób producentów na unieważnienie gwarancji, dlatego że 99% uszkodzeń dowolnych towarów są traktowane jako powstałe z naszej winy. Jak udowodnimy, że kabel po dniu się po prostu urwał, jeżeli sprzedawca w sklepie może posądzić nas o to, że np. odcięliśmy go [[Piła|piłą]]?
*Uszkodzenia powstałe z naszej winy – jest to najpopularniejszy sposób producentów na unieważnienie gwarancji, dlatego że 99% uszkodzeń dowolnych towarów są traktowane jako powstałe z naszej winy. Jak udowodnimy, że kabel po dniu się po prostu urwał, jeżeli sprzedawca w sklepie może posądzić nas o to, że np. odcięliśmy go [[Piła|piłą]]?
*Karty gwarancyjne realizowane są najczęściej jedynie w sklepach, w których kupiliśmy przedmiot – nawet ta sama sieć sprzedaży może nie uznać gwarancji. Więc jeżeli kupimy sobie na przykład laptopa w Polsce, wyjedziemy do [[Anglia|Anglii]] i tam sprzęt nam się zepsuje, znikome są szanse na to, że nawet z kartą w tej samej sieci sklepów gwarancja zostanie uznana.
*Karty gwarancyjne realizowane są najczęściej jedynie w sklepach, w których kupiliśmy przedmiot – nawet ta sama sieć sprzedaży może nie uznać gwarancji. Więc jeżeli kupimy sobie na przykład laptopa w Polsce, wyjedziemy do [[Anglia|Anglii]] i tam sprzęt nam się zepsuje, znikome są szanse na to, że nawet z kartą w tej samej sieci sklepów gwarancja zostanie uznana.
*Gdy oddajemy towar do reklamacji w sklepie, to należy włożyć go do oryginalnego opakowania, bo w przeciwnym razie jeśli oddany przez nas nabytek <s>rozdupczy się po drodze</s> uszkodzi się podczas transportu do serwisu, to będzie to na naszą odpowiedzialność.
*Gdy oddajemy towar do reklamacji w sklepie, to należy włożyć go do oryginalnego opakowania, bo w przeciwnym razie jeśli oddany przez nas nabytek <s>rozpierdoli się po drodze w jesbany drobny mak</s> uszkodzi się podczas transportu do serwisu, to będzie to na naszą odpowiedzialność.
Oraz oczywiście wiele innych kruczków, które mogą rozwiać nasze marzenia o darmowej naprawie lub wymianie zepsutego sprzętu.
Oraz oczywiście wiele innych kruczków, które mogą rozwiać nasze marzenia o darmowej naprawie lub wymianie zepsutego sprzętu.
[[Kategoria:Dokumenty]]
[[Kategoria:Dokumenty]]

Wersja z 14:44, 15 mar 2013

Przykładowa karta gwarancyjna wypełniona przez sprzedawcę

Karta gwarancyjna – kawałek papieru dodawany do rzeczy, które kupujemy w markowych sklepach. Dzięki niemu możemy ubiegać się o naprawę lub ewentualną wymianę przedmiotu.

Czy aby na pewno?

Istnieje wiele kruczków prawnych, niezmiernie które umilają nam życie.

  • Zasranie paragonu automatycznie unieważnia naszą kartę, a żeby było śmieszniej paragony po bardzo krótkim czasie blakną i stają się nieczytelne. Prawdopodobnie jest to chwyt zastosowany przez chciwych producentów kiepskich towarów, którzy używają do tego specjalnej farby drukarskiej (w świetle słonecznym całkowicie blaknie w kilka godzin).
  • Brak oryginalnego opakowania, które w sumie i tak jest niepotrzebne. Zdarza się też tak, że towar który otrzymujemy jest zaplombowany, czyli otworzyć plastikowe pudełko możemy tylko go rozcinając. Automatycznie unieważnia to gwarancję. Kolejny trik ze strony producentów.
  • Uszkodzenia powstałe z naszej winy – jest to najpopularniejszy sposób producentów na unieważnienie gwarancji, dlatego że 99% uszkodzeń dowolnych towarów są traktowane jako powstałe z naszej winy. Jak udowodnimy, że kabel po dniu się po prostu urwał, jeżeli sprzedawca w sklepie może posądzić nas o to, że np. odcięliśmy go piłą?
  • Karty gwarancyjne realizowane są najczęściej jedynie w sklepach, w których kupiliśmy przedmiot – nawet ta sama sieć sprzedaży może nie uznać gwarancji. Więc jeżeli kupimy sobie na przykład laptopa w Polsce, wyjedziemy do Anglii i tam sprzęt nam się zepsuje, znikome są szanse na to, że nawet z kartą w tej samej sieci sklepów gwarancja zostanie uznana.
  • Gdy oddajemy towar do reklamacji w sklepie, to należy włożyć go do oryginalnego opakowania, bo w przeciwnym razie jeśli oddany przez nas nabytek rozpierdoli się po drodze w jesbany drobny mak uszkodzi się podczas transportu do serwisu, to będzie to na naszą odpowiedzialność.

Oraz oczywiście wiele innych kruczków, które mogą rozwiać nasze marzenia o darmowej naprawie lub wymianie zepsutego sprzętu.