Pesa: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono poprzednią wersję, jej autor to Szaszlyk. Autor wycofanej wersji to 31.175.61.69.)
Linia 5: Linia 5:


== Produkty PESY ==
== Produkty PESY ==
* {{t|[[ED74]]}}pociągi, które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]]-[[Łódź|Uć]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród [[miłośnicy kolei|miłośników kolei]] ma przezwisko ''Mendyta''. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK.
* {{t|[[ED74]]}}pociągi, które na początku jeździł tylko na trasie [[Warszawa|Stolyca]]-[[Łódź]]. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród [[miłośnicy kolei|miłośników kolei]] ma przezwisko ''Mendyta''. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK.
* {{t|[[ED59]]}}krótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa ''Acatus'', nieoficjalna – ''Akutas''. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO.
* {{t|[[ED59]]}}krótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa ''Acatus'', nieoficjalna – ''Akutas''. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO.
* {{t|[[EN95]]}}pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym [[autobus]]ie komunikacji miejskiej.
* {{t|[[EN95]]}}pociąg [[Warszawska Kolej Dojazdowa|WuKaDki]]. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym [[autobus]]ie komunikacji miejskiej.

Wersja z 22:18, 9 maj 2013

Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz (Pojazdy Eksperymentalne Szczególnie Awaryjne) – polska firma zajmująca się produkcją pociągów i tramwajów, które już na początku eksploatacji są gorszym złomem niż tabor, który zastąpiły. Cechą ogólną ich produktów jest niewygoda dla pasażerów i obsługi pociągu.

Głównymi zamawiającymi są gryzipiórki z samorządów województw lub władz miast, który po obejrzeniu wizualizacji i kosztu zakupów, kupują produkty PESY. I tak tym nie będą jeździć.

Produkty PESY

  • Szablon:Tpociągi, które na początku jeździł tylko na trasie Stolyca-Łódź. Tabor przystosowany na dalekie trasy, w którym kwadrans jazdy to katorga. W zimie zdarza się samorozłączanie taboru podczas jazdy. Znienawidzone przez przez wszystkich – bydło, obsługę pociągu, jak i zaplecze techniczne. Znakiem rozpoznawczym, oprócz samorozłączającego się taboru, jest niespodziewane opróżnianie zbiorników z nieczystościami. Wśród miłośników kolei ma przezwisko Mendyta. Obecnie możliwy do spotkania w całej Polsce jako pociągi TLK.
  • Szablon:Tkrótsza wersja Mendyty o podobnej opinii, co poprzednik. Oficjalna nazwa Acatus, nieoficjalna – Akutas. Można go spotkać na różnych pociągach kursujących po województwie łódzkim lub na trasie Warszawa-Łódź jako pociąg InterREGIO.
  • Szablon:Tpociąg WuKaDki. Obsługuje linię lokalną, której trzydziestokilometrowy odcinek pokonuje w półtorej godziny. Siedzenia ma twardsze i mniej wygodne niż w niejednym autobusie komunikacji miejskiej.
  • Szablon:T następny pociąg zaserwowany dla WuKaDki. Niestety, jest tak awaryjny (dopiero sprowadzono dwie jednostki), że kolejarze boją się go wypuścić z szopy. Podstawowe atrakcje: problemy z drzwiami, hałas 10 razy gorszy od ST44, koła uciekają szynom szczególnie na łuczkach. W ciągu 6 godzin prób zdołała ujechać 5 kilometrów.


Znak A-34.svg To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.