World of Tanks: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M
(Napisałem artykuł na szybko.)
Linia 1: Linia 1:
'''World o Tanks'''- w skrócie WoT, gra sieciowa stworzona przez <del>parę rosyjskich przychlastów</del> Wargaming.net. Gra charakteryzuje się małymi wymaganiami sprzętowymi i grafiką wyjętą z odbytu słonia.
{{ek|Wynik głosowania SdU, 88% za usunięciem.}}
{{Sdu}}
{{redakcja}}
{{cytat|„Do licha, nie przebiliśmy pancerza...”|– Ostatnie słowa prawdziwego dowódcy czołgu }}
{{cytat|„Rrrykoszeet”|– Ulubione powiedzenie pancerniaków}}


== Nazwa ==
{{t}}(wym. ang. łerd ow <del>łorkraft</del> taanks) znana też jako <del>KOT</del> W.O.T. Gra komputerowa z gatunku [[MMO]].
Powszechnie twierdzi się, że nazwa "World of tanks" jest analogią do rozgrywki, jednak w rzeczywistości wzięła się ona ze słownika Angielsko-ruskiego, do którego przypadkowo zajrzał <del>pijany przychlast</del> jeden z twórców gry. Po spojrzeniu na losowe słowa stwierdził, że fajnie było by pobawić się w wojnę, jak to robił jego kochany ojczulek [[Stalin]].
Po raz pierwszy pojawiła się w 1939 roku, gdy Niemcy przyjechali czołgami do Polski <del>na Euro 2012</del>. Jednak Polacy znając siłę swojego składu, zaproponowali bitwę na czołgi, która jak wiadomo trwała aż 1945r., gdy Polacy podczas rewanżowej rundy zdobyli, wraz z małą pomocą aliantów i ruskich, miasto Berlin. Oficjalnie została wyprodukowana i wydana w 2011 roku przez „Wargaming soviet” i koncentruje się na bitwach czołgowych. W grze znajduje się ponad 170 [[czołg]]ów, samobieżnych dział polowych (ang. "es pi dżi") oraz gwiezdnych niszczycieli tankietek z okresu od dwudziestolecia międzywojennego, poprzez "<del>dziwną</del> dziką wojnę", aż po wojnę koreańską, które pochodzą od [[Stany Zjednoczone|Jankesów]], [[ZSRR|Matki Rosji]], [[Niemcy|Rep. Wajmarskiej]], [[Francja|Francji]] i [[Wielka Brytania|Five okloków]], oraz niewielka liczba pojazdów z innych państw, takich jak [[Kanada]]. Są też czołgi [[Chiny|Mejd in Czajna]], kiedyś były dobre, ale teraz chińczycy zaczęli podrabiać swoje podróbki więc są jeszcze bardziej gówno warte niż były. Docelowo mają się pojawić także pojazdy japońskie, włoskie i <del>papierowe ciągniki z orzełkiem</del> polskie. World of Tanks oparte jest na modelu płatności <del>pay-per-win</del> płać i płacz. Producent gry potwierdził, że liczba zarejestrowanych graczy od dnia premiery przekroczyła 40 milionów, z czego ponad 1 milion graczy pochodzi z Polski, a w każdej chwili w World of Tanks gra średnio 800 tysięcy no-lifów.


== Rozrywka ==
== Rozgrywka ==
W grze wcielamy się w anonimowego kapitalistę/komunistę/faszystę (zależnie od tego, jaki czołg wybierzemy) wciśniętego gdzieś w podwozie maszyny. Naszym celem jest strzelanie do innych kapitalistów/komunistów/faszystów z przeciwnej drużyny. Logiczne, nieprawdaż?
Gra polega g[ł]ównie na strzelaniu z <del>cysterny</del> czołgu (ang. tank), jednak więcej otrzymamy expa i kasy, gdy wepchniemy swojego kolegę z drużyny pod działo przeciwnika lub do zimnej/gorącej wody.
Co ciekawe, Wargaming.net rozszerza swoją działalność o gry, w których pływamy statkami i latamy samolotami. Oczywiście nie można tego wpakować do jednej produkcji, bo kto to widział, żeby w wojnie '''jednocześnie''' brały udział czołgi, okręty i samoloty?? Udowodniono przecież historycznie, że w bitwie pod Kurskiem [[Hitler]] umówił się ze [[Stalinem]] na ustawkę na same czołgi.
Na początku gracz otrzymuje do swojej dyspozycji po jednym lekkim czołgu amerykańskim, francuskim, niemieckim, brytyjskim i radzieckim. W miarę zdobywania <del>doświadczenia</del> expa i kredytów w [[Provident|Providencie]], może on kupować ulepszenia do danego czołgu oraz rozwijać drzewo technologiczne, które pozwala na odblokowanie kolejnych pojazdów. Ulepszenia pojazdu obejmują silnik od poloneza, wieżę, podwozie od Żuka, działo oraz radio Panasonix lub Pajonier, co pozwala na eksperymenty i zwiększenie ciężaru czołga przez co łatwiej tonie w błocie. Wszystkie modyfikacje mają swoje historyczne uzasadnienie – istniały jako prototypy lub zostały wprowadzone w rzeczywistości, albo zostały wymyślone przez WG po kolejnej libacji. Gra posiada również system awansowania załogi – im bardziej doświadczona załoga, tym lepiej sprawdza się na placu boju, gdzie wyjątkiem są Rosjanie, oni po prostu potrafią więcej wypić, w przypadku osiągnięcia 100% mają dodatkowy perk - Picie paliwa rakietowego. Gracz ma także możliwość dodawania sprzętu do swojego czołgu – zaczynając od siatek maskujących, które zmniejszają ryzyko zauważenia czołgu przez wroga, a kończąc na nowoczesnych systemach naprowadzania, które zwiększają szybkość celowania działa. Warto też wspomnieć o dodatkowych beczkach spirytusu, kiełbie dla Szwabów i lusterkach wstecznych do obserwacji pola bitwy dla Francuzów. Są także przedmioty jednorazowe, na przykład apteczka, która leczy rannego <del>murzyna</del> członka załogi, czy zestaw naprawczy, który naprawia uszkodzony moduł czołgu.


== System zniszczeń ==
== Historia ==
'''2009'''
Gracz nie może zniszczyć wszystkiego w grze (poza własnym komputerem) – jest to spowodowane ograniczeniami technicznymi. Jednak niektóre obiekty takie jak na przykład żywopłoty, drzewa, latarnie, słupy telegraficzne oraz niektóre budynki można swobodnie niszczyć, przez co za chwilę sam zostaje zniszczony bo Es Pi Dżi wroga widzi gdzie się drzewka przewracają i pruje na ślepo. Czasem nawet trafia. System uszkodzeń czołgów jest wielopoziomowy i zależy od wielu parametrów, takich jak <del>kąt uderzenia pocisku, grubość pancerza</del> szczęście i fart. Teoretycznie trafienie w silnik spowoduje jego unieruchomienie, a uszkodzenie wieżyczki skutkuje brakiem możliwości jej obrotu. Istnieje funkcja strzału za zero, gdzie z dużego kalibru nie można przebić pancerza o grubości kartki papieru. WG tłumaczy to zakrzywieniem toru pocisku pod wpływem czarnej dziury, lub stwierdzeniem, że to WG kule nosi.
* Przychlast wrzeszczy na osiedlu że ''ma pomysua!'' zapowiadając tym samym grę.

* We wrześniu rozpoczynają się testy alpha. Oczywiście gra nie działa na 99% komputerów, ale jeśli masz farta i uda ci się ją uruchomić to i tak będziesz sam jeździł jedynym możliwym od wyboru czołgiem po pustej (jedynej do wyboru) mapie, bo nikomu oprócz Ciebie gra nie zadziałała.
== Aktualizacje ==
'''2010'''
Co jakiś czas twórcy wkurzają swoich graczy. Od czasu do czasu wprowadzają aktualizację która ciągnie nie wiadomo ile podczas pobierania się. Gdy w końcu się pobierze, gracz może cieszyć się nowościami, np. rozjaśnieniem grafiki(?) czy rendowaniem(?) map. Co druga aktualizacja jest (chyba) dobra.
* W styczniu ukazuje się pierwsza rosyjska otwarta beta zawierająca aż trzy mapy i więcej pojazdów. Problem jednak polega na tym, że nie ma w niej możliwości strzelania (bo po co?).

* W czerwcu ukazała się beta 0.4.5, w której było już siedem map i czołgów tyle, że nikt nie trzeźwy (czyt. żaden z graczy) nie mógł ich policzyć.
== Bonusy z konta premium ==
'''2011'''
Każdy gracz ma możliwość wykupienia konta premium na co najmniej 1 dzień, niestety za prawdziwą gotówkę. Oto możliwe bonusy:
* 1 czerwca twórca gry razem z wyrzuceniem świątecznej choinki ze swojego domu usuwa z otwartej bety świąteczny wystrój garaży.
* Do wyekspionej rosyjskiej (i wkrótce polskiej) załogi można dokupić psa Szarika (niepotwierdzone);
'''2012'''
* Można przemalować czołg na różowo lub fioletowo (niepotwierdzone);
* 5 stycznia wprowadzono pojazdy francuskie, które są tak gówniane, że nikt nie chce nimi jeździć.
* więcej kasy i expa;
* 21 czerwca dodano więcej czołgów francuskich. Nadal nikt z nich nie korzysta.
* dodatkowe beczki na spirytus i paliwo rakietowe na bokach i z tyłu ruskich czołgów
* Gra otrzymuje tytuł European Games Award, a Wargaming.net tytuł Najlepszego Europejskiego Wydawcy. Do dziś nie wiadomo, w jaki sposób sfałszowano wybory na te tytuły.
== Realistyczność w grze ==
'''2013'''
* strzały za zero;
* Zostają dodane pojazdy [[Made in China]].
* możliwość jazdy do 40km/h stojąc w miejscu;
* czołgi znikające w odległości 50 m od nas;
* ruskie OP tanki;
* brytyjskie UP tanki;
* rosyjscy czołgiści są trzeźwi (czasem);
* ruskie czołgi mają zbiorniki z paliwem na zewnątrz (Fuckin' Genius)

== Odznaczenia bojowe i medale<ref>Jest również wiele innych medali, wstążek i etc., ale nie opisałem ich, ponieważ muszę trzymać kredens i na dodatek śniegu mi do czołgu naje*ało.</ref> ==
W grze można otrzymać wiele medali, które budzą respekt innych graczy, ale głównie są "tak do szpanu" przed dziewczyną czy <del>chłopakiem</del> kolegą.
* stalowa ściana – twój czołg z amelinium był pomalowany i dlatego przetrwał całą bitwę;
* snajper - kampiłeś przez całą rundę i uszkodziłeś czołgi wroga za 1k pkt;
* zwiadowca – jedziesz szybkim „piździkiem” prosto na wrogów, podziwiając ich fury i <del>doprowadzając ich do furii</del> permanentnie ich wku*wiając;
* specjalista – czołgi przeciwnika nie był pomalowane amelinium, więc skasowałeś ich aż 6;
* okupant – masz głęboko swoją drużynę i "na pichę" walisz do wrogiej bazy;
* obrońca – również masz głęboko swoją drużynę i kampisz wokół własnej bazy;
* wsparcie – miałeś pecha, tylko uszkodziłeś wrogie czołgi (6), „twoi kumple” zrobili resztę;
* Medal Ławrinienki (wanienki)- jak nazwa wskazuje, medal ten otrzymasz, gdy zdobędziesz wrogą <del>wazę</del> bazę za pomocą wanienki;
* Medal Popiela – jest otrzymywany za odkrywanie pewnej ilości czołgów za pomącą szczurów i myszy;

{{Przypisy}}

[[Kategoria:Gry komputerowe]]

Wersja z 17:26, 2 cze 2013

World o Tanks- w skrócie WoT, gra sieciowa stworzona przez parę rosyjskich przychlastów Wargaming.net. Gra charakteryzuje się małymi wymaganiami sprzętowymi i grafiką wyjętą z odbytu słonia.

Nazwa

Powszechnie twierdzi się, że nazwa "World of tanks" jest analogią do rozgrywki, jednak w rzeczywistości wzięła się ona ze słownika Angielsko-ruskiego, do którego przypadkowo zajrzał pijany przychlast jeden z twórców gry. Po spojrzeniu na losowe słowa stwierdził, że fajnie było by pobawić się w wojnę, jak to robił jego kochany ojczulek Stalin.

Rozgrywka

W grze wcielamy się w anonimowego kapitalistę/komunistę/faszystę (zależnie od tego, jaki czołg wybierzemy) wciśniętego gdzieś w podwozie maszyny. Naszym celem jest strzelanie do innych kapitalistów/komunistów/faszystów z przeciwnej drużyny. Logiczne, nieprawdaż? Co ciekawe, Wargaming.net rozszerza swoją działalność o gry, w których pływamy statkami i latamy samolotami. Oczywiście nie można tego wpakować do jednej produkcji, bo kto to widział, żeby w wojnie jednocześnie brały udział czołgi, okręty i samoloty?? Udowodniono przecież historycznie, że w bitwie pod Kurskiem Hitler umówił się ze Stalinem na ustawkę na same czołgi.

Historia

2009

  • Przychlast wrzeszczy na osiedlu że ma pomysua! zapowiadając tym samym grę.
  • We wrześniu rozpoczynają się testy alpha. Oczywiście gra nie działa na 99% komputerów, ale jeśli masz farta i uda ci się ją uruchomić to i tak będziesz sam jeździł jedynym możliwym od wyboru czołgiem po pustej (jedynej do wyboru) mapie, bo nikomu oprócz Ciebie gra nie zadziałała.

2010

  • W styczniu ukazuje się pierwsza rosyjska otwarta beta zawierająca aż trzy mapy i więcej pojazdów. Problem jednak polega na tym, że nie ma w niej możliwości strzelania (bo po co?).
  • W czerwcu ukazała się beta 0.4.5, w której było już siedem map i czołgów tyle, że nikt nie trzeźwy (czyt. żaden z graczy) nie mógł ich policzyć.

2011

  • 1 czerwca twórca gry razem z wyrzuceniem świątecznej choinki ze swojego domu usuwa z otwartej bety świąteczny wystrój garaży.

2012

  • 5 stycznia wprowadzono pojazdy francuskie, które są tak gówniane, że nikt nie chce nimi jeździć.
  • 21 czerwca dodano więcej czołgów francuskich. Nadal nikt z nich nie korzysta.
  • Gra otrzymuje tytuł European Games Award, a Wargaming.net tytuł Najlepszego Europejskiego Wydawcy. Do dziś nie wiadomo, w jaki sposób sfałszowano wybory na te tytuły.

2013