SU46: Różnice pomiędzy wersjami
M (Wycofano ostatnie edycje autorstwa 83.24.251.168; przywrócono ostatnią wersję autorstwa Bubelstein.) |
M Znacznik: edytor źródłowy |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:13.09.95 Ełk Depot SU46-005_(5931835104).jpg|thumb|250px|Jeden z pierwszych egzemplarzy kopalni smrodu tego typu]] |
[[Plik:13.09.95 Ełk Depot SU46-005_(5931835104).jpg|thumb|250px|Jeden z pierwszych egzemplarzy kopalni smrodu tego typu]] |
||
[[Plik:Kabina_SU46.jpg|thumb|250px|Kabina tejże lokomotywy (można zauważyć, że nastawnik to nie jest kierownica od [[Syrena (samochód)|Syrenki]])]] |
[[Plik:Kabina_SU46.jpg|thumb|250px|Kabina tejże lokomotywy (można zauważyć, że nastawnik to nie jest kierownica od [[Syrena (samochód)|Syrenki]])]] |
||
'''SU46''' – <del>spalona</del> spalinowa [[lokomotywa]] <del>polskiej</del> [[PRL|PRL-owskiej]] produkcji. Podczas <del>trzech</del> czterech lat wyprodukowano tylko 54 sztuki tej kopalni smrodu, bo konstruktorom się nie chciało spłaszczać i rozszerzać lokomotywy (a ta była właśnie taka). Dwie ostatnie powstały już wtedy, gdy w Poznaniu produkowano elektrowozy [[EU07]], od pozostałych różniły się innymi żaluzjami, nie wiadomo po co zmienianymi. Obecnie masowo przerabiane na ST46, <del>bo już tylko od czasu do czasu któraś Węgliniecka ciągnie pociąg pasażerski aż do Forst, Görlitz czy Cottbus</del> bo już nie ciągają pociągów pasażerskich ze względu na popsute ogrzewacze. |
|||
== Nazwy żargonowe lokomotywy == |
== Nazwy żargonowe lokomotywy == |
||
Nie wiadomo dlaczego w żargonie lokomotywa ma takie same nazwy jak jej [[SU45|siostra]]. Bardziej by pasowała nazwa |
Nie wiadomo dlaczego w żargonie lokomotywa ma takie same nazwy jak jej [[SU45|siostra]]. Bardziej by pasowała nazwa „Plaskacz” lub „Placek”. |
||
== Galeria == |
== Galeria == |
||
< |
<gallery> |
||
Su46-033.jpg|SU46-033 z piętrowymi wagonami osobowymi typu [[Bhp]] |
Su46-033.jpg|SU46-033 z piętrowymi wagonami osobowymi typu [[Bhp]] |
||
Plik:B23-cottbus.JPG|SU46-037 w [[Cottbus]] w barwach [[PKP Cargo]] |
Plik:B23-cottbus.JPG|SU46-037 w [[Cottbus]] w barwach [[PKP Cargo]] |
||
Plik:SU46 diesel locomotive-PKP cargo serial 034.jpg|SU46-034 na terenie lokomotywowni PKP Cargo w [[Węgliniec|Węglińcu]] |
Plik:SU46 diesel locomotive-PKP cargo serial 034.jpg|SU46-034 na terenie lokomotywowni PKP Cargo w [[Węgliniec|Węglińcu]] |
||
Plik:SU46-009 Słupsk 2 (Nemo5576).jpg|SU46-009 na stacji w [[Słupsk]]u |
Plik:SU46-009 Słupsk 2 (Nemo5576).jpg|SU46-009 na stacji w [[Słupsk]]u |
||
</ |
</gallery> |
||
== Podobne == |
== Podobne == |
||
=== SP47 === |
=== SP47 === |
||
[[Plik:SP47-001.jpg|thumb|250px|SP47 we własnej osobie]] |
[[Plik:SP47-001.jpg|thumb|250px|SP47 we własnej osobie]] |
||
Podróba SU46. Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! |
Podróba SU46. Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Od SU46 nie różni się niczym oprócz skrótu, i ciągała tylko składy pasażerskie. No cóż, konstruktorzy z Poznania, konstruując SP47, tak bardzo narazili się [[Związek Socjalistycznych Republik Radzieckich|Wielkiemu Bratu ze Wschodu]], że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od [[ST44|wynalazku z Ługańska]]. |
||
== Galeria SP47 == |
== Galeria SP47 == |
||
Linia 24: | Linia 25: | ||
Plik:Sp47.JPG|SP47-001 w skansenie w Kościerzynie |
Plik:Sp47.JPG|SP47-001 w skansenie w Kościerzynie |
||
</gallery> |
</gallery> |
||
{{Stub|trans}} |
|||
{{ |
{{stub|trans}} |
||
{{ciężarówki}} |
|||
[[Kategoria:Lokomotywy]] |
[[Kategoria:Lokomotywy]] |
Wersja z 01:25, 28 paź 2015
SU46 – spalona spalinowa lokomotywa polskiej PRL-owskiej produkcji. Podczas trzech czterech lat wyprodukowano tylko 54 sztuki tej kopalni smrodu, bo konstruktorom się nie chciało spłaszczać i rozszerzać lokomotywy (a ta była właśnie taka). Dwie ostatnie powstały już wtedy, gdy w Poznaniu produkowano elektrowozy EU07, od pozostałych różniły się innymi żaluzjami, nie wiadomo po co zmienianymi. Obecnie masowo przerabiane na ST46, bo już tylko od czasu do czasu któraś Węgliniecka ciągnie pociąg pasażerski aż do Forst, Görlitz czy Cottbus bo już nie ciągają pociągów pasażerskich ze względu na popsute ogrzewacze.
Nazwy żargonowe lokomotywy
Nie wiadomo dlaczego w żargonie lokomotywa ma takie same nazwy jak jej siostra. Bardziej by pasowała nazwa „Plaskacz” lub „Placek”.
Galeria
- Su46-033.jpg
SU46-033 z piętrowymi wagonami osobowymi typu Bhp
SU46-034 na terenie lokomotywowni PKP Cargo w Węglińcu
SU46-009 na stacji w Słupsku
Podobne
SP47
Podróba SU46. Powstały zaledwie 2 egzemplarze tej lokomotywy, oba produkowane przez cały rok! Od SU46 nie różni się niczym oprócz skrótu, i ciągała tylko składy pasażerskie. No cóż, konstruktorzy z Poznania, konstruując SP47, tak bardzo narazili się Wielkiemu Bratu ze Wschodu, że gdy tylko ukończono drugi egzemplarz, od razu podjęto produkcję elektrowozów. Nie wolno było wyprodukować więcej takiej spalinówki, gdyż była ona o wiele lepsza od wynalazku z Ługańska.
Galeria SP47
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny transportu. Rozbuduj go – nie przejedziesz się na tym.
Szablon:Ciężarówki