Użytkownik:Kosik1311/gambit: Różnice pomiędzy wersjami

Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona)
 
M (Sorki, ale taki zwyczaj)
 
(Nie pokazano 10 wersji utworzonych przez 4 użytkowników)
Linia 1: Linia 1:

[[Plik:Wypełniacz|video|right|300px]] [[Plik:Wypełniacz|right|300px]]





Linia 8: Linia 9:
Po zastosowaniu Gambitu Farida, przeciwnik zazwyczaj przegrywa, ponieważ:
Po zastosowaniu Gambitu Farida, przeciwnik zazwyczaj przegrywa, ponieważ:


- zbyt długo zastanawia się nad następnym ruchem w związku z czym przegrywa na czas;
- Zbyt długo zastanawia się nad następnym ruchem w związku z czym przegrywa na czas;


- Bije szybko Hetmana i umiera ze smiechu (wygrana po przez zgon gambiciarza);
- Bije szybko Hetmana i umiera ze smiechu (wygrana po przez zgon gracza, który przyjął gambit);


- Bijąc Hetmana dostaje 9 punktową przewagę, przez co gra zbyt pewnie, mało czujnie i już więcej nie myśli, bo przecież gra z jakimś Falafelem Humusem, a dodatkowo wzrasta skupienie u gambiciarza i gambiciarz już do końca partii wykonuje arcymistrzowskie ruchy.
- Bijąc Hetmana dostaje 9 punktową przewagę, przez co gra zbyt pewnie, mało czujnie i już więcej nie myśli, bo przecież gra z jakimś Falafelem Humusem, a dodatkowo wzrasta skupienie u gambiciarza i gambiciarz już do końca partii wykonuje arcymistrzowskie ruchy.
Linia 28: Linia 29:
Aby móc mówić o gambicie Farida muszą być spełnione następujące warunki przez gracza:
Aby móc mówić o gambicie Farida muszą być spełnione następujące warunki przez gracza:


- pod względem rankingu musi być dobrym graczem;
- pod względem rankingu musi być dobrym graczem (w przeciwnym razie mówimy o zwyczajnym "podwaleniu figury");


- w partii wykonuje się NAJGORSZY z możliwych ruchów;
- w partii wykonuje się NAJGORSZY z możliwych na ten moment ruchów;


- wykonywany ruch musi być ruchem Hetmanem;
- wykonywany ruch musi być ruchem Hetmanem;
Linia 46: Linia 47:


W tym momencie silnik szachowy pokazuje wartość minus 13,2.
W tym momencie silnik szachowy pokazuje wartość minus 13,2.

[[:Kategoria:Szachy]]

Aktualna wersja na dzień 20:32, 16 lut 2020



Gambit Farida[edytuj • edytuj kod]

Specyficzne zagranie szachowe. Głównym celem gambitu Farida jest wywołanie reakcji u przeciwnika, która doprowadza do wygranej partii, gracza, który zastosował owe zagranie Hetmanem.

Po zastosowaniu Gambitu Farida, przeciwnik zazwyczaj przegrywa, ponieważ:

- Zbyt długo zastanawia się nad następnym ruchem w związku z czym przegrywa na czas;

- Bije szybko Hetmana i umiera ze smiechu (wygrana po przez zgon gracza, który przyjął gambit);

- Bijąc Hetmana dostaje 9 punktową przewagę, przez co gra zbyt pewnie, mało czujnie i już więcej nie myśli, bo przecież gra z jakimś Falafelem Humusem, a dodatkowo wzrasta skupienie u gambiciarza i gambiciarz już do końca partii wykonuje arcymistrzowskie ruchy.



Jedyny plus Gambitu Farida jest taki, że odrazu wiadomo czy nasz przeciwnik to debil czy nie debil.

Przyjmuje Gambit (bije Hetmana) - przeciwnik umie grać, Nie przyjmuje Gambitu (nie bije Hetmana) - Fraaajjeeeer!!!!


Jak wygląda Gambit Farida[edytuj • edytuj kod]

Aby móc mówić o gambicie Farida muszą być spełnione następujące warunki przez gracza:

- pod względem rankingu musi być dobrym graczem (w przeciwnym razie mówimy o zwyczajnym "podwaleniu figury");

- w partii wykonuje się NAJGORSZY z możliwych na ten moment ruchów;

- wykonywany ruch musi być ruchem Hetmanem;

- Hetman po ruchu musi pójść na pole atakowane przez przeciwnika;

- Pole na którym został postawiony Hetman nie może być przez nas bronione ŻADNĄ inną bierką (ani figurą, ani nawet pionkiem);


Ciekawostka[edytuj • edytuj kod]

Najszybciej wykonany Gambit Farida jest w dwóch ruchach: 1. e4 d6 2. Hg4 Gxg4

W tym momencie silnik szachowy pokazuje wartość minus 13,2.

Kategoria:Szachy