Użytkownik:Kosik1311/gambit: Różnice pomiędzy wersjami
(Dodanie kategorii) |
M (Sorki, ale taki zwyczaj) |
||
(Nie pokazano 9 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Plik:Wypełniacz|video|right|300px]] [[Plik:Wypełniacz|right|300px]] |
|||
Linia 8: | Linia 9: | ||
Po zastosowaniu Gambitu Farida, przeciwnik zazwyczaj przegrywa, ponieważ: |
Po zastosowaniu Gambitu Farida, przeciwnik zazwyczaj przegrywa, ponieważ: |
||
- |
- Zbyt długo zastanawia się nad następnym ruchem w związku z czym przegrywa na czas; |
||
- Bije szybko Hetmana i umiera ze smiechu (wygrana po przez zgon |
- Bije szybko Hetmana i umiera ze smiechu (wygrana po przez zgon gracza, który przyjął gambit); |
||
- Bijąc Hetmana dostaje 9 punktową przewagę, przez co gra zbyt pewnie, mało czujnie i już więcej nie myśli, bo przecież gra z jakimś Falafelem Humusem, a dodatkowo wzrasta skupienie u gambiciarza i gambiciarz już do końca partii wykonuje arcymistrzowskie ruchy. |
- Bijąc Hetmana dostaje 9 punktową przewagę, przez co gra zbyt pewnie, mało czujnie i już więcej nie myśli, bo przecież gra z jakimś Falafelem Humusem, a dodatkowo wzrasta skupienie u gambiciarza i gambiciarz już do końca partii wykonuje arcymistrzowskie ruchy. |
||
Linia 28: | Linia 29: | ||
Aby móc mówić o gambicie Farida muszą być spełnione następujące warunki przez gracza: |
Aby móc mówić o gambicie Farida muszą być spełnione następujące warunki przez gracza: |
||
- pod względem rankingu musi być dobrym graczem; |
- pod względem rankingu musi być dobrym graczem (w przeciwnym razie mówimy o zwyczajnym "podwaleniu figury"); |
||
- w partii wykonuje się NAJGORSZY z możliwych ruchów; |
- w partii wykonuje się NAJGORSZY z możliwych na ten moment ruchów; |
||
- wykonywany ruch musi być ruchem Hetmanem; |
- wykonywany ruch musi być ruchem Hetmanem; |
||
Linia 46: | Linia 47: | ||
W tym momencie silnik szachowy pokazuje wartość minus 13,2. |
W tym momencie silnik szachowy pokazuje wartość minus 13,2. |
||
[[Kategoria:Szachy]] |
[[:Kategoria:Szachy]] |
Aktualna wersja na dzień 20:32, 16 lut 2020
Gambit Farida[edytuj • edytuj kod]
Specyficzne zagranie szachowe. Głównym celem gambitu Farida jest wywołanie reakcji u przeciwnika, która doprowadza do wygranej partii, gracza, który zastosował owe zagranie Hetmanem.
Po zastosowaniu Gambitu Farida, przeciwnik zazwyczaj przegrywa, ponieważ:
- Zbyt długo zastanawia się nad następnym ruchem w związku z czym przegrywa na czas;
- Bije szybko Hetmana i umiera ze smiechu (wygrana po przez zgon gracza, który przyjął gambit);
- Bijąc Hetmana dostaje 9 punktową przewagę, przez co gra zbyt pewnie, mało czujnie i już więcej nie myśli, bo przecież gra z jakimś Falafelem Humusem, a dodatkowo wzrasta skupienie u gambiciarza i gambiciarz już do końca partii wykonuje arcymistrzowskie ruchy.
Jedyny plus Gambitu Farida jest taki, że odrazu wiadomo czy nasz przeciwnik to debil czy nie debil.
Przyjmuje Gambit (bije Hetmana) - przeciwnik umie grać, Nie przyjmuje Gambitu (nie bije Hetmana) - Fraaajjeeeer!!!!
Jak wygląda Gambit Farida[edytuj • edytuj kod]
Aby móc mówić o gambicie Farida muszą być spełnione następujące warunki przez gracza:
- pod względem rankingu musi być dobrym graczem (w przeciwnym razie mówimy o zwyczajnym "podwaleniu figury");
- w partii wykonuje się NAJGORSZY z możliwych na ten moment ruchów;
- wykonywany ruch musi być ruchem Hetmanem;
- Hetman po ruchu musi pójść na pole atakowane przez przeciwnika;
- Pole na którym został postawiony Hetman nie może być przez nas bronione ŻADNĄ inną bierką (ani figurą, ani nawet pionkiem);
Ciekawostka[edytuj • edytuj kod]
Najszybciej wykonany Gambit Farida jest w dwóch ruchach: 1. e4 d6 2. Hg4 Gxg4
W tym momencie silnik szachowy pokazuje wartość minus 13,2.