Ignorancja: Różnice pomiędzy wersjami
M (→Zobacz też) |
Znaczniki: mobilna mobilna www |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
== Dzieciństwo == |
== Dzieciństwo == |
||
Wszystko zaczyna się już w [[Rodzina|domu rodzinnym]] oraz jego otoczeniu. Dzięki temu, że osoba małoletnia ma ograniczone zdolności poruszania się, jej uwaga skupiana jest wyłącznie na sprawach tzw. [[Ognisko domowe|gniazda]] a co za tym idzie, nie rozprasza się ona nieistotnymi informacjami. Również gdy dziecko zaczyna naukę, jego rozbiegane – o ile jeszcze są – myśli są uporządkowywane i kierowane wyłącznie na rzeczy przydatne w obliczu poruszającej niebo i ziemię kartkówki czy w przypadku sprawdzianu, od którego zależy szczęście i zdrowie domowego pupilka. Szczególny przykład powyższego schematu widać [[liceum ogólnokształcące|w szkole średniej]], gdy przyszły abiturient odrzuca treści, o których wie, że nie zostanie o nie zapytany na [[Matura|maturze]]... |
Wszystko zaczyna się już w kurwie [[Rodzina|domu rodzinnym]] oraz jego otoczeniu. Dzięki temu, że osoba małoletnia ma ograniczone zdolności poruszania się, jej uwaga skupiana jest wyłącznie na sprawach tzw. [[Ognisko domowe|gniazda]] a co za tym idzie, nie rozprasza się ona nieistotnymi informacjami. Również gdy dziecko zaczyna naukę, jego rozbiegane – o ile jeszcze są – myśli są uporządkowywane i kierowane wyłącznie na rzeczy przydatne w obliczu poruszającej niebo i ziemię kartkówki czy w przypadku sprawdzianu, od którego zależy szczęście i zdrowie domowego pupilka. Szczególny przykład powyższego schematu widać [[liceum ogólnokształcące|w szkole średniej]], gdy przyszły abiturient odrzuca treści, o których wie, że nie zostanie o nie zapytany na [[Matura|maturze]]... |
||
== Dojrzewanie == |
== Dojrzewanie == |
Wersja z 23:04, 22 lis 2020
Ignorancja – zdrowy objaw funkcjonowania w świecie, dzięki któremu jednostki osiągają wewnętrzny spokój.
Dzieciństwo
Wszystko zaczyna się już w kurwie domu rodzinnym oraz jego otoczeniu. Dzięki temu, że osoba małoletnia ma ograniczone zdolności poruszania się, jej uwaga skupiana jest wyłącznie na sprawach tzw. gniazda a co za tym idzie, nie rozprasza się ona nieistotnymi informacjami. Również gdy dziecko zaczyna naukę, jego rozbiegane – o ile jeszcze są – myśli są uporządkowywane i kierowane wyłącznie na rzeczy przydatne w obliczu poruszającej niebo i ziemię kartkówki czy w przypadku sprawdzianu, od którego zależy szczęście i zdrowie domowego pupilka. Szczególny przykład powyższego schematu widać w szkole średniej, gdy przyszły abiturient odrzuca treści, o których wie, że nie zostanie o nie zapytany na maturze...
Dojrzewanie
...do tego jednak wcale nie musi dojść! Czasami osoba małoletnia jest tak bardzo przywiązana do swojego domowego ogniska i jego sąsiedztwa, że to szkoła jako całość stanowi obiekt zbędny i zostaje porzucona na etapie gimnazjum. W końcu zakupy nie zrobią się same, a ukochany zwierzak i jego słodka mordka są ważniejsze od ludzkich zagadnień i problemów. Jedyne, co mu jest potrzebne, to kącik do spania, czysta woda oraz garstka żarcia. Dlaczego z ludźmi miałoby być inaczej?
Zobacz też
To jest tylko zalążek artykułu z dziedziny psychologii. Jeśli umiesz czytać innym w myślach – rozbuduj go.