Słownik:Nauczania zdalnego: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
(nowa strona) Znacznik: edytor wizualny |
M Znacznik: rewert ręczny |
||
(Nie pokazano 28 wersji utworzonych przez 15 użytkowników) | |||
Linia 2: | Linia 2: | ||
== A == |
== A == |
||
'''A jakie było pytanie?''' – ostateczna kapitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia odpowiedzi |
* '''A jakie było pytanie?''' – ostateczna kapitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia [[Słownik:Odpowiedź wymijająca|odpowiedzi]] |
||
⚫ | |||
* '''A na której stronie?''' – podobny do opcji powyższych, jest wywoływany, kiedy głąb nie ma przy sobie [[Słownik:Podręcznik|podręcznika]], lub zeszytu zadań, nie koncentruje się na lekcji, a nauczycielka go wypytuje |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
⚫ | |||
== C == |
== C == |
||
'''Co było w drugim?''' – najczęstsze pytanie na tajnej, klasowej konwersacji |
* '''Co było w drugim?''' – najczęstsze pytanie na tajnej, klasowej konwersacji |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== D == |
== D == |
||
'''Do widzenia!''' – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na lekcji, pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór) |
* '''Do widzenia!''' – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na [[Słownik:Lekcja|lekcji]], pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór) |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== I == |
== I == |
||
'''Idź stąd!''' – wyraz braku zrozumienia dla potrzeb kota, który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka |
* '''Idź stąd!''' – wyraz braku zrozumienia dla potrzeb [[Słownik:Kot|kota]], który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka |
||
== J == |
== J == |
||
'''Ja wiem, wszyscy mamy ciężko |
* '''Ja wiem, wszyscy mamy ciężko''' – wyraz solidarności nauczyciel-uczeń będący wytłumaczeniem, jakim prawem uczniowie zasypywani są gradem zadań domowych |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== H == |
== H == |
||
'''Halo?''' – słowo znaczące więcej niż tysiąc słów |
* '''Halo?''' – słowo znaczące więcej niż tysiąc słów |
||
== L == |
== L == |
||
'''Lekcje mam |
* '''Lekcje mam''' – manifestacja woli nauczyciela, by potomstwo/współmałżonek/rodzic zaprzestało przeszkadzanie mu w przekazywaniu młodzieży wiedzy |
||
== M == |
== M == |
||
'''Mam zepsuty mikrofon |
* '''Mam zepsuty mikrofon''' – skuteczna i lubiana metoda uchylania się od odpowiedzi |
||
== N == |
== N == |
||
'''Nie chce mi się otworzyć!''' – klasyczne posunięcie stosowane przez wszelakich cwaniaków w przypadku sprawdzianu, którzy potrzebują więcej czasu na konsultację zadań z korepetytorem |
* '''Nie chce mi się otworzyć!''' – klasyczne posunięcie stosowane przez wszelakich cwaniaków w przypadku sprawdzianu, którzy potrzebują więcej czasu na konsultację zadań z korepetytorem |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== P == |
== P == |
||
'''Poczekamy, aż reszta dołączy |
* '''Poczekamy, aż reszta dołączy''' – reakcja nauczyciela na obecność ⅛ klasy |
||
⚫ | |||
* '''Przesłałam wam zadanie, macie pięć minut na wykonanie''' – komunikat będący odpowiednikiem wyroku śmierci, towarzyszący zleceniu uczniom wykonania gigantycznej pracy w niewielkim czasie |
|||
⚫ | |||
⚫ | |||
''' |
* '''Przepraszam za spóźnienie!''' – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji |
||
⚫ | |||
'''Przepraszam za spóźnienie!''' – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji |
|||
== S == |
== S == |
||
'''Sąsiad robi remont |
* '''Sąsiad robi remont''' – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie |
||
⚫ | |||
⚫ | |||
== W == |
== W == |
||
'''Wyrzuciło mnie |
* '''Wyrzuciło mnie''' – wytłumaczenie nagłego zniknięcia ucznia, gdy nadszedł jego czas na rozwiązywanie równania |
||
== Z == |
== Z == |
||
'''Zapomniałeś wyciszyć mikrofon |
* '''Zapomniałeś wyciszyć mikrofon''' – zdecydowana reakcja współuczestników lekcji na aktywność akustyczną młodszego braciszka kolegi |
||
[[Kategoria:Słowniki tematyczne]] |
[[Kategoria:Słowniki tematyczne]] |
||
[[Kategoria:Pandemia COVID-19]] |
Aktualna wersja na dzień 19:36, 4 lip 2022
A[edytuj • edytuj kod]
- A jakie było pytanie? – ostateczna kapitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia odpowiedzi
- A które to zadanie? – podobny w znaczeniu do powyższego hasła komunikat, jednak znacznie mniej śmiercionośny
- A na której stronie? – podobny do opcji powyższych, jest wywoływany, kiedy głąb nie ma przy sobie podręcznika, lub zeszytu zadań, nie koncentruje się na lekcji, a nauczycielka go wypytuje
- Aktualizację miałem – najlepszy argument, dlaczego nie było ucznia na kartkówce, skuteczność udowodniona naukowo
- Ale ja jestem! – delikatna manifestacja swojej obecności, którą nauczyciel raczył przeoczyć
C[edytuj • edytuj kod]
- Co było w drugim? – najczęstsze pytanie na tajnej, klasowej konwersacji
- Coś przerywa – wykazanie zainteresowania tajemniczymi szumami i trzaskami zakłócającymi transmisję
D[edytuj • edytuj kod]
- Do widzenia! – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na lekcji, pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór)
- Dzień dobry! – drugi z obowiązkowych punktów każdej lekcji, najczęściej występujący, często jedyny znak, że uczeń jeszcze żyje
I[edytuj • edytuj kod]
- Idź stąd! – wyraz braku zrozumienia dla potrzeb kota, który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka
J[edytuj • edytuj kod]
- Ja wiem, wszyscy mamy ciężko – wyraz solidarności nauczyciel-uczeń będący wytłumaczeniem, jakim prawem uczniowie zasypywani są gradem zadań domowych
- Jestem! – znaczenie pierwsze: obowiązkowe odhaczenie swojej obecności podczas sprawdzania jej przez nauczyciela, nierzadko ze znacznym opóźnieniem; znaczenie drugie: przypadkowy komunikat uczniowski przechodzący przez eter w dowolnym punkcie czasoprzestrzeni
H[edytuj • edytuj kod]
- Halo? – słowo znaczące więcej niż tysiąc słów
L[edytuj • edytuj kod]
- Lekcje mam – manifestacja woli nauczyciela, by potomstwo/współmałżonek/rodzic zaprzestało przeszkadzanie mu w przekazywaniu młodzieży wiedzy
M[edytuj • edytuj kod]
- Mam zepsuty mikrofon – skuteczna i lubiana metoda uchylania się od odpowiedzi
N[edytuj • edytuj kod]
- Nie chce mi się otworzyć! – klasyczne posunięcie stosowane przez wszelakich cwaniaków w przypadku sprawdzianu, którzy potrzebują więcej czasu na konsultację zadań z korepetytorem
- Nie słychać pani! – informacja skierowana do nauczyciela przez klasowego kolaboranta, któremu przeszkadzało wyciszenie się przez nauczyciela
P[edytuj • edytuj kod]
- Poczekamy, aż reszta dołączy – reakcja nauczyciela na obecność ⅛ klasy
- Powiedzcie, że jestem – gdy mikrofon odmawia posłuszeństwa, a nauczyciel pozostaje ślepy na wiadomości z czatu, zawsze pozostaje jeszcze wiara w kolegów
- Przesłałam wam zadanie, macie pięć minut na wykonanie – komunikat będący odpowiednikiem wyroku śmierci, towarzyszący zleceniu uczniom wykonania gigantycznej pracy w niewielkim czasie
- Przepraszam na chwilę – zwiastun zniknięcia nauczyciela poprzedzony dzwonkiem telefonu
- Przepraszam za spóźnienie! – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji
S[edytuj • edytuj kod]
- Sąsiad robi remont – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie
- Słychać mnie? – radosna nowina świadcząca o cudownym zmartwychwstaniu mikrofonu
W[edytuj • edytuj kod]
- Wyrzuciło mnie – wytłumaczenie nagłego zniknięcia ucznia, gdy nadszedł jego czas na rozwiązywanie równania
Z[edytuj • edytuj kod]
- Zapomniałeś wyciszyć mikrofon – zdecydowana reakcja współuczestników lekcji na aktywność akustyczną młodszego braciszka kolegi