Słownik:Nauczania zdalnego: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
Znacznik: zrewertowane |
M Znacznik: rewert ręczny |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Spisnaprawo}} |
{{Spisnaprawo}} |
||
<ref> |
|||
== A == |
== A == |
||
* '''A |
* '''A jakie było pytanie?''' – ostateczna kapitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia [[Słownik:Odpowiedź wymijająca|odpowiedzi]] |
||
* '''A które to zadanie?''' – podobny w znaczeniu do powyższego hasła komunikat, jednak znacznie mniej śmiercionośny |
* '''A które to zadanie?''' – podobny w znaczeniu do powyższego hasła komunikat, jednak znacznie mniej śmiercionośny |
||
* '''A na której stronie?''' – podobny do opcji powyższych, jest wywoływany, kiedy głąb nie ma przy sobie [[Słownik:Podręcznik|podręcznika]], lub zeszytu zadań, nie koncentruje się na lekcji, a nauczycielka go wypytuje |
* '''A na której stronie?''' – podobny do opcji powyższych, jest wywoływany, kiedy głąb nie ma przy sobie [[Słownik:Podręcznik|podręcznika]], lub zeszytu zadań, nie koncentruje się na lekcji, a nauczycielka go wypytuje |
||
* '''Aktualizację miałem''' – najlepszy argument, dlaczego nie było ucznia na kartkówce, skuteczność udowodniona naukowo |
* '''Aktualizację miałem''' – najlepszy argument, dlaczego nie było ucznia na kartkówce, skuteczność udowodniona naukowo |
||
* '''Ale ja jestem!''' – delikatna |
* '''Ale ja jestem!''' – delikatna manifestacja swojej obecności, którą nauczyciel raczył przeoczyć |
||
== C == |
== C == |
||
* '''Co było w drugim?''' – najczęstsze pytanie na tajnej, klasowej konwersacji |
* '''Co było w drugim?''' – najczęstsze pytanie na tajnej, klasowej konwersacji |
||
* '''Coś |
* '''Coś przerywa''' – wykazanie zainteresowania tajemniczymi szumami i trzaskami zakłócającymi transmisję |
||
</ref> |
|||
== D == |
== D == |
||
* ''' |
* '''Do widzenia!''' – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na [[Słownik:Lekcja|lekcji]], pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór) |
||
* '''Dzień dobry!''' – drugi z obowiązkowych punktów każdej lekcji, najczęściej występujący, często jedyny znak, że uczeń jeszcze żyje |
* '''Dzień dobry!''' – drugi z obowiązkowych punktów każdej lekcji, najczęściej występujący, często jedyny znak, że uczeń jeszcze żyje |
||
== I == |
== I == |
||
* '''Idź stąd!''' – wyraz braku zrozumienia |
* '''Idź stąd!''' – wyraz braku zrozumienia dla potrzeb [[Słownik:Kot|kota]], który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka |
||
== J == |
== J == |
||
* '''Ja wiem, |
* '''Ja wiem, wszyscy mamy ciężko''' – wyraz solidarności nauczyciel-uczeń będący wytłumaczeniem, jakim prawem uczniowie zasypywani są gradem zadań domowych |
||
* '''Jestem!''' – znaczenie pierwsze: obowiązkowe odhaczenie swojej obecności podczas sprawdzania jej przez nauczyciela, nierzadko ze znacznym opóźnieniem; znaczenie drugie: przypadkowy komunikat uczniowski przechodzący przez eter w dowolnym punkcie czasoprzestrzeni |
* '''Jestem!''' – znaczenie pierwsze: obowiązkowe odhaczenie swojej obecności podczas sprawdzania jej przez nauczyciela, nierzadko ze znacznym opóźnieniem; znaczenie drugie: przypadkowy komunikat uczniowski przechodzący przez eter w dowolnym punkcie czasoprzestrzeni |
||
Linia 28: | Linia 27: | ||
== L == |
== L == |
||
* '''Lekcje mam''' – |
* '''Lekcje mam''' – manifestacja woli nauczyciela, by potomstwo/współmałżonek/rodzic zaprzestało przeszkadzanie mu w przekazywaniu młodzieży wiedzy |
||
== M == |
== M == |
||
* '''Mam zepsuty |
* '''Mam zepsuty mikrofon''' – skuteczna i lubiana metoda uchylania się od odpowiedzi |
||
== N == |
== N == |
||
Linia 40: | Linia 39: | ||
* '''Poczekamy, aż reszta dołączy''' – reakcja nauczyciela na obecność ⅛ klasy |
* '''Poczekamy, aż reszta dołączy''' – reakcja nauczyciela na obecność ⅛ klasy |
||
* '''Powiedzcie, że jestem''' – gdy mikrofon odmawia posłuszeństwa, a nauczyciel pozostaje ślepy na wiadomości z czatu, zawsze pozostaje jeszcze wiara w kolegów |
* '''Powiedzcie, że jestem''' – gdy mikrofon odmawia posłuszeństwa, a nauczyciel pozostaje ślepy na wiadomości z czatu, zawsze pozostaje jeszcze wiara w kolegów |
||
* '''Przesłałam wam |
* '''Przesłałam wam zadanie, macie pięć minut na wykonanie''' – komunikat będący odpowiednikiem wyroku śmierci, towarzyszący zleceniu uczniom wykonania gigantycznej pracy w niewielkim czasie |
||
* '''Przepraszam na chwilę''' – zwiastun zniknięcia nauczyciela poprzedzony dzwonkiem telefonu |
* '''Przepraszam na chwilę''' – zwiastun zniknięcia nauczyciela poprzedzony dzwonkiem telefonu |
||
* '''Przepraszam za spóźnienie!''' – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji |
* '''Przepraszam za spóźnienie!''' – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji |
||
Linia 46: | Linia 45: | ||
== S == |
== S == |
||
* '''Sąsiad robi remont''' – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie |
* '''Sąsiad robi remont''' – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie |
||
* '''Słychać mnie?'' |
* '''Słychać mnie?''' – radosna nowina świadcząca o cudownym zmartwychwstaniu mikrofonu |
||
== W == |
== W == |
Aktualna wersja na dzień 19:36, 4 lip 2022
A[edytuj • edytuj kod]
- A jakie było pytanie? – ostateczna kapitulacja klasowego głąba, który wie, że już nie wymiga się od udzielenia odpowiedzi
- A które to zadanie? – podobny w znaczeniu do powyższego hasła komunikat, jednak znacznie mniej śmiercionośny
- A na której stronie? – podobny do opcji powyższych, jest wywoływany, kiedy głąb nie ma przy sobie podręcznika, lub zeszytu zadań, nie koncentruje się na lekcji, a nauczycielka go wypytuje
- Aktualizację miałem – najlepszy argument, dlaczego nie było ucznia na kartkówce, skuteczność udowodniona naukowo
- Ale ja jestem! – delikatna manifestacja swojej obecności, którą nauczyciel raczył przeoczyć
C[edytuj • edytuj kod]
- Co było w drugim? – najczęstsze pytanie na tajnej, klasowej konwersacji
- Coś przerywa – wykazanie zainteresowania tajemniczymi szumami i trzaskami zakłócającymi transmisję
D[edytuj • edytuj kod]
- Do widzenia! – jedna z dwóch wiadomości, jakie zawsze pojawiają się na lekcji, pisane na czacie (spam), lub też mówione (chór)
- Dzień dobry! – drugi z obowiązkowych punktów każdej lekcji, najczęściej występujący, często jedyny znak, że uczeń jeszcze żyje
I[edytuj • edytuj kod]
- Idź stąd! – wyraz braku zrozumienia dla potrzeb kota, który nagle nabrał ochoty na głaskanie brzuszka
J[edytuj • edytuj kod]
- Ja wiem, wszyscy mamy ciężko – wyraz solidarności nauczyciel-uczeń będący wytłumaczeniem, jakim prawem uczniowie zasypywani są gradem zadań domowych
- Jestem! – znaczenie pierwsze: obowiązkowe odhaczenie swojej obecności podczas sprawdzania jej przez nauczyciela, nierzadko ze znacznym opóźnieniem; znaczenie drugie: przypadkowy komunikat uczniowski przechodzący przez eter w dowolnym punkcie czasoprzestrzeni
H[edytuj • edytuj kod]
- Halo? – słowo znaczące więcej niż tysiąc słów
L[edytuj • edytuj kod]
- Lekcje mam – manifestacja woli nauczyciela, by potomstwo/współmałżonek/rodzic zaprzestało przeszkadzanie mu w przekazywaniu młodzieży wiedzy
M[edytuj • edytuj kod]
- Mam zepsuty mikrofon – skuteczna i lubiana metoda uchylania się od odpowiedzi
N[edytuj • edytuj kod]
- Nie chce mi się otworzyć! – klasyczne posunięcie stosowane przez wszelakich cwaniaków w przypadku sprawdzianu, którzy potrzebują więcej czasu na konsultację zadań z korepetytorem
- Nie słychać pani! – informacja skierowana do nauczyciela przez klasowego kolaboranta, któremu przeszkadzało wyciszenie się przez nauczyciela
P[edytuj • edytuj kod]
- Poczekamy, aż reszta dołączy – reakcja nauczyciela na obecność ⅛ klasy
- Powiedzcie, że jestem – gdy mikrofon odmawia posłuszeństwa, a nauczyciel pozostaje ślepy na wiadomości z czatu, zawsze pozostaje jeszcze wiara w kolegów
- Przesłałam wam zadanie, macie pięć minut na wykonanie – komunikat będący odpowiednikiem wyroku śmierci, towarzyszący zleceniu uczniom wykonania gigantycznej pracy w niewielkim czasie
- Przepraszam na chwilę – zwiastun zniknięcia nauczyciela poprzedzony dzwonkiem telefonu
- Przepraszam za spóźnienie! – komunikat towarzyszący pojawieniu się ucznia piętnaście minut po rozpoczęciu lekcji
S[edytuj • edytuj kod]
- Sąsiad robi remont – wyjaśnienie tajemnicy huków zagłuszających wypowiedź ucznia, skutkujące daniem mu świętego spokoju na najbliższe dwa tygodnie
- Słychać mnie? – radosna nowina świadcząca o cudownym zmartwychwstaniu mikrofonu
W[edytuj • edytuj kod]
- Wyrzuciło mnie – wytłumaczenie nagłego zniknięcia ucznia, gdy nadszedł jego czas na rozwiązywanie równania
Z[edytuj • edytuj kod]
- Zapomniałeś wyciszyć mikrofon – zdecydowana reakcja współuczestników lekcji na aktywność akustyczną młodszego braciszka kolegi