Pociąg: Różnice pomiędzy wersjami
Z Nonsensopedii, polskiej encyklopedii humoru
M (Przywrócono przedostatnią wersję, jej autor to 83.24.39.6. Autor wycofanej wersji to 81.190.4.41.) |
|||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Tgv-icon.png|thumb|200px|Ikonka pociągu]] |
[[Grafika:Tgv-icon.png|thumb|200px|Ikonka pociągu]] |
||
[[Grafika:Baterie.jpg|thumb|200px|Bateryjny pociąg]] |
[[Grafika:Baterie.jpg|thumb|200px|Bateryjny pociąg]] |
||
'''Pociąg''' – środek transportu składający się z [[lokomotywa|lokomotywy]], [[wagon|wagonów]], [[maszynista|maszynisty]], [[kierownik pociągu|kierownika pociągu]] i [[konduktor|konduktorów]]. Został wymyślony w roku 1829, aby [[szyny]], [[rogatka|rogatki]], [[semafor]]y i [[dworzec kolejowy|dworce kolejowe]] miały jakieś zastosowanie. |
'''Pociąg''' (prawidłowa, acz nieczęsto używana nazwa: ''ciapąg'') – środek transportu składający się z [[lokomotywa|lokomotywy]], [[wagon|wagonów]], [[maszynista|maszynisty]], [[kierownik pociągu|kierownika pociągu]] i [[konduktor|konduktorów]]. Został wymyślony w roku 1829, aby [[szyny]], [[rogatka|rogatki]], [[semafor]]y i [[dworzec kolejowy|dworce kolejowe]] miały jakieś zastosowanie. |
||
* pociągi - niewystępujące w [[Polska|Polsce]] ale np w [[Japonia|Japonii]] albo [[Niemcy|Niemczech]] szybkie, sprawne, zawsze dojadą na czas |
|||
* ciapągi - [[Polska|polskie]] na 90 % linii. Właściwie niepotrzebny jest rozkład jazdy bo i tak nigdy nie dojedzie na czas. Jego przeciętna prędkość to około 10 km/min. |
|||
* ciapociągi - szczególny rodzaj pociągu jeżdżący na linii [[Warszawa]]-[[Gdynia]], w czasie wakacji ciągnie ciapy jak sama nazwa wskazuje czyli matki z dziećmi/ojcami/kotami które w porywie nagłego przypływu emocji postanowiły pokazać dzieciom nasze piękne polskie [[Bałtyk|morze]]. Wkurzające... |
|||
Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez [[pasażer]]ów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką. |
Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez [[pasażer]]ów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką. |
Wersja z 12:24, 23 cze 2008
Pociąg (prawidłowa, acz nieczęsto używana nazwa: ciapąg) – środek transportu składający się z lokomotywy, wagonów, maszynisty, kierownika pociągu i konduktorów. Został wymyślony w roku 1829, aby szyny, rogatki, semafory i dworce kolejowe miały jakieś zastosowanie.
Obecnie ze względów oszczędnościowych i ekologicznych rozważa się zredukowanie składu pociągów jedynie do konduktora i kierownika pociągu (być może w liczbie większej niż jeden). Zakłada się zastosowanie rowerokomotywy, czyli przekładni rowerowej, napędzanej przez pasażerów; podobno nazywa się to również aktywną turystyką.
Pociąg często występuje w zadaniach z matematyki.